Picture LP's galmen, normale LP's niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
Wat de titel zegt. Ik heb dat gegalm alleen maar met Picturediscs. Denk aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.starkloff-medien.de/db02/halbwelt/pic/100260.jpg
(Google voorbeeld)

Ik heb een platenspeler van het merk Goldring, een GR1. Naald/element is het type MM, een GR1006.
Kan een MC naald dit verhelpen? Ligt het aan de opdruk? Of zijn er meerdere mensen die last hebben van dit fenomeen?

Een MP3 voorbeeld:
http://members.chello.nl/g.stroosma/galm/galm.mp3

Edit: Het is zeg maar de groef die je hoort. Alsof het waait.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowman op 05-12-2005 21:08 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-02 20:27
En hogere naald druk verhelpt het niet? Volgens mij moet een picture disc net zo draaien als een gewone vinyl. De print staat er in geperst. En is er niet op geverft.

Verwijderd

Idd zit in het vinyl verwerkt, is het een diamant naald of plastic? Geen id of daar verschil in zit. Heb ook een paar picture lp's en draaien goed op een dual.

• Snowman
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 07:00:
Idd zit in het vinyl verwerkt, is het een diamant naald of plastic? Geen id of daar verschil in zit. Heb ook een paar picture lp's en draaien goed op een dual.
Ik heb de naalddruk al aflaten stellen in een speciaalzaak, dus die is goed lijkt me. Het is volgens mij 1 van plastic. Anders moet ik maar eens een ander naald/elementje proberen.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Dit is normaal bij een picture disc. Het ligt niet aan je platenspeler of je element. Ik heb het zelf ook bij mijn Philips 412 mk III element en mijn Dual DN211.

Of het kinkt goed en ziet normaal uit, of het klinkt slecht en ziet goed uit.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Snowman
Nouja het klinkt niet slecht, alleen je hoort het zodra een nummer begint of eindigt. Die stille stukken ertussen door dus. Ik ben wel liefhebber van picturediscs, prachtig artwork meestal. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snowman op 06-12-2005 12:46 ]

Pagina: 1