Ik heb een script waarmee ik gegevens in een .txt opsla. Het gaat om een aantal gegevens zoals titel, link kleur, tekst kleur etc.
Ook zit er een veld 'Pagina' in: dit gewoon een lap tekst. Hier heb ik ook een textarea in HTML voor gemaakt. Ik heb alle velden toegevoegd met urldecode.
Nu is mijn probleem: Als ik een ENTER doe in de textarea, dan krijg ik problemen in mijn .txt file omdat ik die als volgt opstel:
Titel;Linkkleur;..[ETC]....;Pagina
Als er dus ENTERS komen in Pagina gaat het helemaal mis. Ik heb al nl2br gebrobeerd maar dat lukt niet.
De code om alles in een .txt op te slaan:
De code om alles uit te lezen:
En dan de code van de textarea 'Pagina':
De andere velden doen het wel goed met spaties enzo, maar dat kan ook gewoon met urldecode. De ENTERS willen alleen niet lukken omdat hij dus een nieuwe regel in het .txt bestand aanmaakt, en dat geeft problemen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ook zit er een veld 'Pagina' in: dit gewoon een lap tekst. Hier heb ik ook een textarea in HTML voor gemaakt. Ik heb alle velden toegevoegd met urldecode.
Nu is mijn probleem: Als ik een ENTER doe in de textarea, dan krijg ik problemen in mijn .txt file omdat ik die als volgt opstel:
Titel;Linkkleur;..[ETC]....;Pagina
Als er dus ENTERS komen in Pagina gaat het helemaal mis. Ik heb al nl2br gebrobeerd maar dat lukt niet.
De code om alles in een .txt op te slaan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if ($_POST['submit']) { unlink ("data.dat"); $fnew = fopen ("data.dat", "w+"); $file = "data.dat"; $pagina=nl2br($pagina); $xtra_inhoud = "$titel;$bgplaatje;$achtergrondkleur;$tekstkleur;$linkkleur;$lettertype;$pagina"; $open = fopen($file,"w+"); $schrijven = fwrite($open,$xtra_inhoud); $sluiten = fclose($open); echo "<font style=style7><li>De instellingen zijn succesvol veranderd."; } |
De code om alles uit te lezen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $bestand = "data.dat"; $bestand_file = file($bestand); foreach($bestand_file as $regel){ $pagina2=nl2br($pagina2); list($titel2, $bgplaatje2, $achtergrondkleur2, $tekstkleur2, $linkkleur2, $lettertype2, $pagina2)= split (";", $regel); echo "<font style=style7><li>De instellingen zijn succesvol geladen."; } |
En dan de code van de textarea 'Pagina':
code:
1
| <textarea name="pagina" cols="50" rows="8" class="style7"><? echo urldecode($pagina2); ?></textarea> |
De andere velden doen het wel goed met spaties enzo, maar dat kan ook gewoon met urldecode. De ENTERS willen alleen niet lukken omdat hij dus een nieuwe regel in het .txt bestand aanmaakt, en dat geeft problemen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?