Router overbelast

Pagina: 1
Acties:

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:22
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje een probleem. Ik zit in een studentenhuis en heb hier internet geregeld. op het netwerk zit 1 laptop angesloten en twee desktops (alles wireless). Internet via de laptop werkt uitstekend. aleen als ik op de desktop zit te werken of te internetten knalt internet er steeds uit. nou had ik hier ergens en op vele andere plekken gelezen dat de zero nog wat uit geschakkeld dient te worden. oke gedaan de wireless verbinding wordt nu geregeld door de meegeleverde client. helaas geen resultaat. Ook heb ik de firmware geupdate van mijn router. ook de driver van de WLAN kaarten zijn inmiddels uitgerust met de laatste drivers. Ik heb ook wat gelezen over SSID maar die staat gewoon aan. ik draai als beveiliging een WPA versleuteling. Als internet er dan uitknalt dan herstelt die zichzelf na een nim of twee weer. Het rare is dat dan ook mijn laptop er even uit wordt gegooid. Alsof de router zich dan gewoon even afsluit van de buitenwereld. nogmaals via mijn laptop geen probleem.

de configuratie,
Router> Linksys WTR54G V2.2
instellingen: network mode > g-only
channel > 2
Security mode > WPA Personal
WPA Algorithms > TKIP
Group Key Renewal > 3600 seconds
Firewall > Enable,
Block anonymous internet request > Enable
Filter Multicast > Enable
Filter Internet NAT Redirection > Disable
Filter IDENT (port 113) > Enable
de overige settings zijn allemaal "default"
Laptop> ingebouwde WLAN (Ralink RT2500)
Desktop 1> MSI PC54G2
Desktop 2> MSI PC54G2

Misschien iets te veel info. Maar ik hoop dat iemand mij zo snel kan helpen. dit is namelijk best frustrerend

• Driesser
Ik vroeg me af of iemand al iets gevonden had. Meestel wordt er snel gereageerd. Helaas op dit topic nog niet. Hopenlijk is er toch iemand die mij kan helpen

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 00:36

ralpje

Deugpopje

Draaien er toevallig een aantal filesharing progjes op de verschillende pc's?
Veel gelijktijdige connecties wil een router nog wel eens over z'n nek doen gaan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik snap je verhaal niet. Eerst zeg je dat de laptop geen problemen heeft, later knalt hij er daar ook ineens uit. Een tip: probeer eens met WEP ipv WPA.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:01

DefLite

Why so serious?

ik het eeen soortgelijk probleem (denk ik).
Maar kijk eens hier http://gathering.tweakers...message/24649240#24649240
Bij mij hielp het toen ik de aantal connections op 1900 zetten ipv 1204.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Draaien er P2P clients als eMule of Bittorrent op een van de aangesloten machines? Veel modems / routers gaan onderuit door het grote aantal verbindingen dat deze programma's maken. Door het maximum aantal verbindingen flink terug te schroeven blijft de modem stabiel :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Driesser
Bedankt voor de aandacht,

De vraag van P2P programma's is begrijpelijk. Ik heb al eerder gehoord dat bijv bittorrent funest is voor je internet verbinding. Sinds ik mijn computer heb aangesloten heb ik wel wat P2P progjes gedraaid maar vanwege dit gebeuren nog geen succes.

Momenteel draait mijn computer zonder dit soort programma's dus dat kan het niet zijn. Misschien mijn huisgenoot maar die is niet zo internet actief... In de periode waavan ik 100% weet dat mijn huisgenoot de computer uit had staan doet/deed het probleem nog steeds voor.
Hierdoor denk ik ook dat het aantal connecties te beperken geen nut heeft. Zowel ik weet niet waar ik dat kan managen.

Qua mijn laptop; die doet het perfect, de verbinding valt niet uit als ik internet, maar als ik op mijn desktop internet en de verbinding valt dan weg (de laptop staat aan maar wordt niet dan even gebruikt) dan valt deze ook weg op mijn laptop. Dus het lijkt alsof iets mijn computer aanstuurt om mijn router down te gooien. Mijn laptop doet dit niet.

edit: ik ga WEP gebruiken, misschien dat dit helpt alleen verwacht ik geen resultaat. Ik weet over ongeveer een half uur meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Driesser op 06-12-2005 20:15 ]

• Driesser
Ik heb miijn beveiliging nu op WEP staan ipv WPA. Tot nu toe doet ie het prima. heb een speedtest gedaan was normaal. Het is nu afwachten of ie het blijft doen.
Pagina: 1