Toon posts:

aankoop nieuwe grafische kaart?????

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

kheb enkele vragen ivm het aankopen van een nieuwe grafische kaart. kheb een budget van rond de 150 euro maar nog niet zo een goed idee welke kaart ik zou kopen. khad zitten denken om een geforce 6600 256mb te kopen maar weet niet goed of deze kaart nog een paar jaar de upcoming release's goed zal draaien. kan iemand me een paar tips ofzo meegeven of wie weet een betere kaart voor men budget laat iets na.

Thanks & Greetz

Zembla

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:45:
hey

kheb enkele vragen ivm het aankopen van een nieuwe grafische kaart. kheb een budget van rond de 150 euro maar nog niet zo een goed idee welke kaart ik zou kopen. khad zitten denken om een geforce 6600 256mb te kopen maar weet niet goed of deze kaart nog een paar jaar de upcoming release's goed zal draaien. kan iemand me een paar tips ofzo meegeven of wie weet een betere kaart voor men budget laat iets na.

Thanks & Greetz

Zembla
Wat heb je zelf al opgezocht?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad, toon zelf even wat inzet!

Welke kaarten heb je gevonden en waarzo...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk op de site's van winkels wat er binnen je budget valt.
kijk dan op een site zoals
http://graphics.tomshardware.com/
welke een beetje goed mee komt.
en om je vast uit de droom te halen :
je zal met een budget kaart die je nu koopt NIET een paar jaar de upcoming releases goed kunnen draaien ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
het ligt er ook maar net aan of je AGP of PCI-e hebt, want die prijzen liggen ook anders...

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kijk ook eens op pricewatch wat je kan kopen voor dat geld en ga vervolgens een googlen met die grafische kaarten

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
is een pci dat weet ik maar voor de rest.
Ben ik zo noob als iets als het op grafsiche kaarten aankomt. daardoor deze post

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In dat geval is het handig als je dit even doorleest, daarna moet je er wel uit kunnen komen :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:56:
is een pci dat weet ik maar voor de rest.
Ben ik zo noob als iets als het op grafsiche kaarten aankomt. daardoor deze post
een PCI videokaart.

Bedoel je niet PCI-Express?

M.a.w., probeer je eerst eens wat in te lezen over grafische kaarten. Wij zijn hier niet voor om maar even te zeggen, "neem dit maar"

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

Als je dat echt wilt, neem maar een 6600 GT.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 05-12-2005 20:58 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Welke upcoming releases?

Gaat dus waarschijnlijk om spellen maar welk genre? Voor puzzel games heb je vaak weinig 3d kracht nodig itt first person shooters en voor die laatste kun je beter geen geld verspillen aan een budgetkaart om tot de conclusie te komen dat je over een jaar alweer een nieuwe videokaart moet hebben (spaar dan wat langer).

Dus eerst maar eens bepalen waarvoor je de hardware nu echt wil gebruiken en op basis daarvan ga je reviews lezen.

AGP versie of PCI-E? Sowieso is een 6600 zonder GT erachter zonde van je geld als je serieus wilt gamen.

offtopic:
De geforce 6600 (GT) 256 en 128 mb maken, behalve de prijs, toch niet zoveel verschrikkelijk veel verschil kwa prestaties?

Verwijderd

en dees :)

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 00:17
Probeer eerst eens te achterhalen wat voor moederbord en welke andere hardware je in je kast hebt zitten, hier hebben we allemaal natuurlijk niets aan. Google bijvoorbeeld maar eens naar Everest
En nee, voor 250euro heb je geen kaart waar je de komende jaren alle nieuwe games op high level mee kan spelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus... Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.