usb2 werkt niet op asus a8v-e deluxe moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sloory
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:39
Beste lezer,

Mijn moederbord, de asus a8v-e deluxe ondersteund usb2. Omdat ik win sp2 heb geïnstalleerd zijn drivers dus niet nodig, deze zijn trouwens ook niet beschikbaar.

Een printertje of muis met ubs1 aansluiten werkt perfect maar als ik wil gaan usb2-en met mn ipod werkt hij een paar seconden en daarna crasht de hele boel en doet mijn ipod net alsof hij gewoon aan de lader hangt ipv aan de computer (hij geeft dus gewoon het menu weer).

Usb2 staat in m'n bios geactiveerd en usb legacy heb ik geprobeerd af en aan te zetten, echter zonder resultaat.

noot: Ik heb de computer zelf in elkaar gestoken, dus als er een speciaal kabeltje voor usb2 moet verbonden worden wil ik dat wel even herchecken of ik dat wel gedaan heb.

Alvast bedankt voor je tijd!

Hans

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Als er al iets gewerkt heeft op die usb-poort zullen de kabeltjes wel juist aangesloten zijn.

Laatste drivers van moederbord geïnstalleerd? Alle windowsupdates ook, want ik heb ook dikke miserie gehad met USB2, zelfs na SP2 en na een bepaalde windowsupdate werkte opeens alles wel...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

USB 2.0 word pas volledig ondersteunt met service pack 2 toch ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:10

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:14:
USB 2.0 word pas volledig ondersteunt met service pack 2 toch ?
Ja en daarom heeft de topicstarter netjes in zijn openeningspost gemeld dat deze geinstalleerd zijn:
Omdat ik win sp2 heb geïnstalleerd zijn drivers dus niet nodig, deze zijn trouwens ook niet beschikbaar.
(Goeie opening trouwens).
Inderdaad eerst de chipset drivers installeren/updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 06-12-2005 11:18 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sloory
bedankt voor de reacties

ik heb m'n bios geupdated naar de nieuwste versie, zonder resultaat echter of zijn chipset drivers iets anders?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik zie dat je een via chipset hebt, heb je wel de laatste hyperion drivers op www.viaarena.com gedownload?
en heb je dit probleem alleen als je de front connectors gebruikt of ook achterop?

[ Voor 29% gewijzigd door IRCfreAk op 07-12-2005 11:39 ]

• sloory
jep t'werkt na de update!

merci aan allen :)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
geen dank :+

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Excuus voor dit oude topic omhoog te schoppen
Ik heb hetzelfde probleem als de topic start alleen ik kan de drivers op de site niet vinden, hebben ze die weggegooit? of weet iemand toevallig een andere site?
ik heb:
Winxp sp2 alle update's nieuwst bios update (Instellingen in de bios weet ik niet precies ((handleiding zegt er niks over)) )
usb 1.0 werkt wel, 2.0 niet
psp in combinatie met usb2.0 werkt niet op 1.0 wel
Pagina: 1