Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
---
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
waarom niet...waarom onboard scsi
Goeie adaptec kost ook zo 650,- dus dat scheelt het niet. Gemak dient de mens nietwaar.
Bovendien dient 'ie zo ongeveer AGP 4x naar de SCSI te drukken, dus om te voorkomen dat de PCI-bus de beperkende factor wordt heb ik de boel liever onboard.
---
Ik was idd ook al tot die conclusie gekomen... maar bedankt voor de hint... Die 1100 nogwat voor het moederbord is dan jammer.. en 160 scsi is mooi meegenomen, is toch weer 2x zo snel als U2W toch?Op vrijdag 19 januari 2001 13:55 schreef Toewan het volgende:
Ik denk dat je dan komt op een Asus P3C-S
---
Tja, je gaat voor SCSI of je gaat er niet voor. Wie snel wilt zijn moet (financieel) wel een beetje lijden... Bovendien denk ik dat je aan de kosten van je Altas15K en andere rappe meuk zoveel kosten zal maken, dat die paar pieken voor een extern 29160 oid ook niet echt meer kunnen deren.Op vrijdag 19 januari 2001 14:29 schreef hufkes het volgende:
[..]
Die 1100 nogwat voor het moederbord is dan jammer..
Mare als je het allemaal hebt...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ook een on-board scsi-chip gebruikt gewoon de pci bus, hij gebruikt ook een IRQ, enige verschil is dat een onboard geen pci-slot gebruikt, maar daar hebben de huidige mobo's er al te veel van in vergelijking met het aantal beschikbare IRQ's.Op vrijdag 19 januari 2001 14:24 schreef hufkes het volgende:
[..]
waarom niet...
Goeie adaptec kost ook zo 650,- dus dat scheelt het niet. Gemak dient de mens nietwaar.
Bovendien dient 'ie zo ongeveer AGP 4x naar de SCSI te drukken, dus om te voorkomen dat de PCI-bus de beperkende factor wordt heb ik de boel liever onboard.
IMO is een losse adapter beter omdat je veel vrijer bent in de keuze van je mobo en upgraden gaat makkelijker.
On-board is niet sneller, en belast het systeem niet minder dan een losse kaart.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Idd maar ook niet meer!Op vrijdag 19 januari 2001 14:57 schreef Zer0 het volgende:
On-board is niet sneller, en belast het systeem niet minder dan een losse kaart.
Voor mij is upgradebaarheid ook altijd
DE reden geweest om zo min mogelijk geintegreerde zooi op mijn mobo te nemen. Als tweede reden staat daarbij, dat wanneer je mobo overlijd of je SCSI adapter, je ze allebei niet meer kunt gebruiken
En wie is er dan nog voordeliger uit?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
---
Verwijderd
lees er alles over op de asus en intel site.
intel 820 chipset is ook een ramp. Ik weet waar ik over praat dit mobo ook gehad.
Met rimm geheugen is het geld niet waard en het mobo met sdram in converter geeft veel probs.
Ik heb kort geleden het mobo om mogen ruilen bij mycom tegen een ander. Heb nu een CUSL2 mobo + een adaptec scsi kaart de beste die er is ook gewoon ultra 160. Oh ja en wees niet bang in snelheid scheelt het niets tenslotte zoals eerder al gezegd werkt onboardook op pci alleen neemt het geen pci slot in beslag. mobo + sdram werkt heel stabiel.
Groot voordeel wat je hebt bij een scsi kaart is dat je hem later ook nog mee kan nemen naar een ander systeem.
conclusie scsi kaart ASC29160N + CUSL2 moboen sdram inclusief intel 815 chipset loopt stabiel en snel.