Toon posts:

Internet vliegt eruit na opzetten FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Ik heb hier thuis een netwerk met Wireless randapparatuur en met draadgebonden randapparatuur.

Om even een idee te geven van mijn netwerk thuis:

Afbeeldingslocatie: http://www.vidastudios.nl/netwerk_thuis_situatie.gif

Het is dus zo dat ik geprobeerd heb om een FTP server opzetten binnen WIndows 2003 Server.

Dus ik heb de poorten 20,21,5800 en 5900 opengezet.

Na een tijdje proberen kwam ik er nog niet van buitenaf op mijn FTP dus heb ik het maar tijdelijk gestaakt. Ik heb de poorten weer dichtgezet nu heb ik alleen het probleem dan Internet er op willekeurige momenten uitknalt.

Weet iemand wat ik kan doen?

Alle PC's zijn Windows XP prof.
De Server is Windows 2003 Server

De routers en modem zijn al gereset en gereboot.

ALs ik een oneindige ping ga doen dan zie je dat hij er uitklapt op verschillende momenten

Als ik een oneindige ping doe en internet ligt eruit dan kan ik nog wel gewoon op het netwerk browsen. De lampjes op de Modem blijven ook gewoon branden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 21:28 ]

Verwijderd

Ping naar wat? Naar intranet of internet?

Als je de router nogsteeds kan berijken (dmv ping) bij uitval internet dan zit het hem iig in de router / modem / kabels. In ieder geval vanaf de router en dan richting de WAN kant kijken naar problemen.

Dit kan je eens probleren:
• Hardreset router (of bedoel jij dat met een reset? reset en hardreset zijn verschillende dingen iig).
• Firmware update router.
• Kabel tussen modem / router conteroleren.
• 1 pc direct aan modem testen, om te kijken of het dan nog onstabiel is. Als dat het geval is heb je iig weer een stap uitgesloten.

Mocht het zelfs uitvallen met een pc direct aan je modem, dan kijken naar modem firmware update (mits jij dat mag van je provider, ligt er aan op watvoor netwerk je zit).

Maargoed ik mis veel informatie, denk aan:
• Watvoor router is het? Welke firmware draait er nou op?
• Watvoor internet heb je? Kabel, ADSL, Glasvezel, etc?

En dan nog een laatste hint, misschien dat je er overheen keek. De test richting je FTP, probeerde je dat vanaf je LOKALE netwerk naar je EXTERNE ip? Dat wil niet altijd lukken (als je router geen nat-loopback heeft dan iig niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem een harde reset gegeven maar dit mocht niks baten.
Ik ga denk ik inderdaad maar even mijn Computer direct aan de modem ga hangen.
En met die zogenaamde oneindige ping bedoel ik naar het internet.

Ik ga vanavond nog wel even kijken naar hoe en wat. Ik laat mijn resultaten wel even horen.

Verwijderd

Topicstarter
NIeuwe vorderingen:

IK heb mijn PC direct aan de modem gehangen en daar viel die 1 (30 sec.) keer uit tijdens het spelen van Wolfenstein ET.

Het lijkt dus niet aan de modem te liggen.

Iemand een ander idee?

Verwijderd

Kabel tussen modem en router? En geef eens andwoord op alle vragen die ik boven stel? Gezien mijn glazen bol stuk is weet ik bijvoorbeeld niet watvoor router je hebt.

Als je een Sweex, Sitecom of een dergelijk k*tmerk router hebt dan moet je simpelweg dat ding de deur uit schoppen en een echte router kopen.

Goedkope routers:
- Langzame CPU
- Brakke software
- Weinig geheugen

Duurdere routers:
- Snellere CPU
- Betere software
- Meer geheugen

Goedkope routers lopen vast zodra je teveel connecties opent, of snel iets wil doen. Dit gebeurt omdat bv het geheugen vol is, en dan zal bijvoorbeeld je NAT table vastlopen en dan zal de router zichzelf resetten. Of je ARP / IP table loopt vol, of een van de andere.

Koop een ZyXEL, 3Com (nooit 3Com wifi, enkel bedraad!), Belkin *, LinkSys *, Cisco, etc. Die dingen zijn meestal wel wat beter mbt geheugen/cpu.
* Ik ben geen voorstander van dit merk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier nog een aantal antwoorden:

Ik heb ADSL
Ik heb een Sitecom modem
Ik heb een Sitecom Router
Firmware update nog niet geprobeerd.

De test naar mijn ftp probeer ik van een Externe computer naar mijn netwerk

Die firmware update ga ik nog even proberen en hopen dat dat het is. Heb je verder nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een firmware update gedaan

Nu werkt er helemaal niks meer! Uiteraard geen backup gemaakt van het de instellingen zoals ze stonden.

maar nu gaat de adsl status van ACTIVATION naar DOWN om de paar sec/minuten

Echt vaag ik ga nu maar eens een andere modem proberen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de 3 x posts achter elkaar!

Ik heb het opgelost en bleek dat Euronet zijn snelheid omhoog had gegooid en dat kon onze splitter niet aan. Dus een nieuwe splitter gekocht bleek ook onze modem kapot te zijn. Nieuwe modem gekocht deze was ook defect. Deze weer omgeruild en de nieuw verkregen modem was goed alles doet het nu weer !

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1