Ok, hier komt het:
-Onze witbebaarde vriend geeft mij een 160 GB S-ATA HD
-ik hang hem in mijn pc
-geheel naar verwachting ziet windows hem niet
-Ik start met de Ultimate Boot CD (ubcd) de maxtor tool (het is nl. maxtor diamondmax 10 160 GB)
-Ik zie de optie copy boot drive (héy, dat wil ik, S-ATA > IDE133)
-Ik copiëer (120 GB was mn oude HD, duurde 12 uur ofzo)
-Ik start mijn pc op
-Ik zie _geen_ verandering in windows
-vanuit een partitieprogje zie ik dat er wel nog extended ruimte is
-ik start ubcd weer
-Ik kijk naar de inhoud van beide schijven, die lijken hetzelfde (met lookNTFS is dat ook zo)
-Ik format de oude schijf (booten zou ik dan doen vanaf de 160 GB schijf)
-Hij boot niet... Althans, hij gaat naar dat standaard 'F8' menuutje (windows normaal starten enzo). Na drukken op windows normaal starten lijkt hij het te doen, maar hij reboot nog voordat het eerste groene balkje is verschoven.
Ik heb chckdsk al gedraait, maar die geeft geen fouten. Op beide schijven is nog niets overschreven, dus al mijn data is er gelukkig nog! Maar hoe kan ik die backuppen? Verder zou ik het _erg_ vervelend vinden als ik alles opnieuw moet installeren, ik had net een mooie getweakte setup.
Ik heb er nu behoorlijk spijt van dat ik niet eerst ff een image van C: (progs) en D: (data) en E: (muziek) heb weggeschreven .
-Onze witbebaarde vriend geeft mij een 160 GB S-ATA HD
-ik hang hem in mijn pc
-geheel naar verwachting ziet windows hem niet
-Ik start met de Ultimate Boot CD (ubcd) de maxtor tool (het is nl. maxtor diamondmax 10 160 GB)
-Ik zie de optie copy boot drive (héy, dat wil ik, S-ATA > IDE133)
-Ik copiëer (120 GB was mn oude HD, duurde 12 uur ofzo)
-Ik start mijn pc op
-Ik zie _geen_ verandering in windows
-vanuit een partitieprogje zie ik dat er wel nog extended ruimte is
-ik start ubcd weer
-Ik kijk naar de inhoud van beide schijven, die lijken hetzelfde (met lookNTFS is dat ook zo)
-Ik format de oude schijf (booten zou ik dan doen vanaf de 160 GB schijf)
-Hij boot niet... Althans, hij gaat naar dat standaard 'F8' menuutje (windows normaal starten enzo). Na drukken op windows normaal starten lijkt hij het te doen, maar hij reboot nog voordat het eerste groene balkje is verschoven.
Ik heb chckdsk al gedraait, maar die geeft geen fouten. Op beide schijven is nog niets overschreven, dus al mijn data is er gelukkig nog! Maar hoe kan ik die backuppen? Verder zou ik het _erg_ vervelend vinden als ik alles opnieuw moet installeren, ik had net een mooie getweakte setup.
Ik heb er nu behoorlijk spijt van dat ik niet eerst ff een image van C: (progs) en D: (data) en E: (muziek) heb weggeschreven .