Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan mij een goede raid controller aan te schaffen, echter zit ik nog met een vraag over die multilane.

Wat is dat, en kan die iets meer? of is die beter of werkt hij gewoon anders?
Als iemand mij hier wat meer duidelijkheid over kan geven.

Areca ARC-1160 - 16x SATA300 RAID PCI-X64/133 - 128MB [ARC-1160]
Areca ARC-1160 MultiLane - 16x SATA300 RAID PCI-X64/133 - 128MB [ARC-1160-ML]

Ik en van plan een stuk of 16 schijven in raid 5 of 6 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De multi-lane variant van de ARC-1160 maakt gebruik van InfiniBand-connectors en -kabels om vier SATA-poorten via een enkel kabeltje met de backplane te verbinden. Daardoor kan er met minder kabels volstaan worden, wat beter is voor de airflow in een behuizing. Multi-lane heeft alleen zin als je een behuizing gebruikt die over een multi-lane backplane beschikt, anders kun je de connectors nergens op aansluiten. Alleen enkele specifieke serverbehuizingen beschikken over een multi-lane backplane.

Met zestien schijven kan het nuttig zijn om een RAID-adapter en een behuizing met multi-lane connectors te gaan gebruiken. CI Design en Chenbro kunnen geschikte behuizingen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedank voor de uitleg Femme. :)
Ik kon er niet goed aan uit, maar nu is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
Areca levert bij de ML controllers geen ML kabels mee, en zijn ook niet los te bestellen. Als het goed is levert de backplane fabrikant die met de backplane mee. Areca werkt samen met CI Design en Chenbro zodat je verzekerd bent dat het ook werkt. Het schijnt qua uitwisseling met ML niet altijd te werken heb ik mij laten vertellen, helaas zelf geen ervaring met ML.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship