Overstappen op ADSL2+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Hallo,

Ik heb sinds een hele tijd al problemen met de snelheid van mijn @home breedband abonnement. Herhaaldelijk bellen naar de helpdesk heeft weinig resultaat. Een voorbeeldje:

Download : 53.3 KByte/sec
Upload : 31.4 KByte/sec
Connection : 271.0 Conn/min
Ping test Nederland : 73.0 ms

Om deze reden wil ik overstappen naar een 10mbit ADSL2+ verbinding. Nu weet ik alleen niet of het verstandig is. Voorwaarde is wel dat de maandelijkse kosten het liefst lager zijn dat dit abonnement (47,95), want mn moeder zeurt hier al over. Enkele abo's die ik gevonden heb zijn:

SpeedXS 10Mbit ADSL2 voor €19,95 + 10 euro
http://www.speedxs.nl/index/products/adsl_detail?pid=207

Speedlinq Xtra X-tra 10000 € 30,00 p/mnd 10000/1024
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

Internlnet Flits Thuis ADSL 2+ Doorgroei Plus voor €32,95
http://www.internl.net/cm...ulier/control.cfm?ID=5704

Alle 3 op het BBNed netwerk.

Mijn gevoel zegt dat internlnet wel een redelijke provider is. Over speedlinq lees ik hier op GoT dat het een redelijk goede provider is qua verbinding, maar slecht is met support (helpdesk etc). SpeedXS weet ik niet zoveel van. Ook met het oog op eventuele prijsverhogingen wil ik weten hoe deze prijzen blijven, bij Speedlinq is die 30 euro de normale prijs wat ik zo zie, bij Internlnet staat dat het 32,95 blijft kosten zolang je daar klant blijft... Kan ik hier van op aan?

Het gebruiksprofiel is redelijk downloaden (20~30GB per maand), veel internetten, en online gamen. Ik wil het liefst een flinke downstream.

Kortom: Is het aan te bevelen over te stappen naar een van deze abonnementen/providers, en blijft de prijs ongeveer hetzelfde? Of is er een ander abonnement wellicht interessant? (beschikbare netwerken zijn @home, KPN en BBned)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wanadoo ADSL Family?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je nu "maar" 100KB/s haalt met je @Home abbo, waarom dan gelijk over naar 10mbit? Je kan ook een mooi abbonementje ergens er tussen in vinden, voor een mooi bedrag per maand lijkt me.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik heb zelf internlnet en ben erg tevreden op de provider !
Snelheid was ff lager, maar is nu gemaakt :)

Compliment waard: ze doen echt moeite voor je en zoeken dingen echt uit.

• NoepZor
Helaas, niet beschikbaar :(
Zie ook de beschikbare netwerken in mijn startpost. KPN kan in ieder geval ADSL leveren, Adsl2+ is volgens de BBned postcode check ook beschikbaar op mijn adres.

Edit:
Kawaii schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:44:
Als je nu "maar" 100KB/s haalt met je @Home abbo, waarom dan gelijk over naar 10mbit? Je kan ook een mooi abbonementje ergens er tussen in vinden, voor een mooi bedrag per maand lijkt me.
Als je leest, staat er dat ik een Breedband abo heb, die hoort dus 5mbit te halen (theoretisch), mn max is echter iets lager, zo'n 580Kb/s op de rustige momenten.

[ Voor 56% gewijzigd door NoepZor op 05-12-2005 19:49 ]

Verwijderd

Ik denk dat je met een 10MBiT tog wel wat meer zal gaan downloaden als 20-30 gig iig ik had dat wel... :P :9

Verwijderd

Je vergeet tweakdsl www.tweakdsl.nl :>

34.50 per maand + gratis toegang tot de nieuwsserver :*)

zit zelf bij demon en heb even geïnformeerd (voor de geïnteresseerde onder ons) hoe het zit met het overstappen van bbned naar bbned adsl 2.

bbned is nog bezig met de afronding hiervan en ik krijg meer informatie zodra hun ook meer weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 20:04 ]

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
NoepZor schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:47:

[...]

Als je leest, staat er dat ik een Breedband abo heb, die hoort dus 5mbit te halen (theoretisch), mn max is echter iets lager, zo'n 580Kb/s op de rustige momenten.
5 mbit komt ook wel ongeveer overeen met 580 kb/s... 10 mbit is ook geen 10 mbyte, maar meer iets van 1 a 1.2 mbyte/sec in de praktijk. Nog steeds een verdubbeling, daar niet van, maar volgens mij moet je even je rekensommetjes op orde krijgen ;)

XBO: Michaël#3318

• NoepZor
5000/8=625Kbyte/sec
580x8=4640kbit/sec

;)

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:11
NoepZor schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:16:
5000/8=625Kbyte/sec
580x8=4640kbit/sec

;)
Zo mag je niet rekenen, je kan er niet vanuit gaan dat je de theoretische limiet haalt, dat kan nooit, er is altijd overhead. Als je 580 KB/s haalt, terwijl 625 in je contract staat, dan vind ik dat nog best redelijk.

Ik heb zelf Versatel ADSL 2MBit, maar ik haal nog niet eens 200 KB/s, ook niet als het rustig is

• NoepZor
Die snelheid haal ik op rustige momenten, dus 's nachts of 's ochtends. 's middags en 's avonds is het ellende van de eerste orde :(

Daarom wil ik ook overstappen, alleen weet ik niet of die abonnementen en providers die ik gevonden heb goed zijn.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
NoepZor schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:59:
Die snelheid haal ik op rustige momenten, dus 's nachts of 's ochtends. 's middags en 's avonds is het ellende van de eerste orde :(

Daarom wil ik ook overstappen, alleen weet ik niet of die abonnementen en providers die ik gevonden heb goed zijn.
Nou ja zo te zien heb je dus wel t verschil bit/byte door, dus mijn excuses ;).
Overhead zul je wel rekening mee moeten houden ja...

Anyways, ik heb zelf alles es nagelopen en ik denk dat ik mn vader es probeer zo'n internlnet doorgroei plus abo aan te smeren. Komt op mij t beste over van de 3. Weet niet of je hier veel aan hebt maar goed :). Mocht je nog iets anders tegenkomen dan hou ik me ook aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nefiorim op 05-12-2005 22:22 ]

XBO: Michaël#3318

• NoepZor
Ja nou, zit in een vergelijkbare situatie, mn ma en pa zeiden van regel jij maar lekker :P
Scheelt hun centen per maand, en ik heb een snellere verbinding, met hopelijk geen lag en erge snelheidsproblemen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13
Modbreak:doe eens even normaal zeg

[ Voor 73% gewijzigd door Korakal op 19-12-2005 22:11 ]

• NoepZor
Ik kan wel 100 testen doen, allemaal beroerd, dus dat maakt ff niet uit, en dat was mijn vraag ook helemaal niet. Ik vraag alleen naar welke van die 3 gevonden abonnementen/providers ik het beste kan overstappen, of dat iemand nog een ander aantrekkelijk abonnement/provider weet.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort 10 Mb adsl 2+ van surfsneladsl en dit is gelijk aan hetzelfde abonnement van interNlnet. Ik ben zeer tevreden.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dark Matter schreef op woensdag 07 december 2005 @ 01:04:
Ik heb sinds kort 10 Mb adsl 2+ van surfsneladsl en dit is gelijk aan hetzelfde abonnement van interNlnet. Ik ben zeer tevreden.
voor 27,95? :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik zit hier ook met hetzelfde dilemma als de topicstarter.
Welke isp te kiezen?

10/1Mbit voor ca. 30 euro p.m.
Speedlinq, SpeedXS, TweakDSL bieden allen een gratis modem + gratis setup kosten

Verschillen:

Speedlinq
-20Mb webspace (incl. email)
-incl nl-domein

Voor 30,- p.m. (eerste 3 maanden 14,95 p.m)
=================================

SpeedXS
-eerste half jaar 1mBit toegang tot newsserver
-50Mb webspace (incl/excl mail??)

Voor 28,20 p.m
================================
TweakDSL
-250Mb webspace incl. mail
-eerste half jaar maar 20 euro
-gratis toegang nieuwsserver
-incl nl-domein

Voor 34,95 (eerste half jaar 19,95 p.m.)
=================================

Op het eerste gezicht lijken TweakDSL en SpeedXS me wel wat.
willen je evenveel webspace en een domein dan zou je bij SpeedXS bij moeten betalen:
+3,95 per 50Mb webruimte (= +15,80 p.m.)
+2.95 voor een nl-domein p.m.

TweakDSL komt nu meer in de picture.
Beide kennen 75 euro opzeg kosten en een minimale duur van een jaar, opzegtermijn 2 maanden voor SpeedXS en 1 maand voor TweakDSL.
TweakDSL is iets gunstiger dus, mocht je besluiten te verkassen.

Echter ik heb nog niet gevonden of ik de verbinding kan overdragen aan een nieuwe eigenaar.
Momenteel zit mijn pa bij mij op de lijn en als ik de deur uit ga wil hij eventueel deze overnemen.
Heb ik het goed dat dit 0 euri is voor TweakDSL omdat het valt onder rekeningwijzigen?

Dan de laatste aspecten,
Heeft TweakDSL spam/virus filters? Dunno SpeedXS iig wel.
Wat is de kwaliteit van de geleverde verbinding? Brak in piekuren? Ligt er vaak uit? Helpdesk bereikbaar?

Dat zijn de enige dingen die ik nog wil weten van TweakDSL en SpeedXS voordat ik een keus maar die op dit moment neigt naar TweakDSL.

• NoepZor
Het is min of meer een topickaping maargoed ;)
Ik wist niet dat Tweak DSL ook zo'n soort aanbod had, ziet er kwa specs wel flex uit. Toruwens staar je niet blind op die domeinen, die kun je voor €9 per jaar overal registreren.

Maar.. je krijgt er een gratis newsserver bij, is deze goed ? (retentie ? compleetheid?), die bij @home is namelijk 3x nix.

Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Tweakdsl (veel webruimte, gratis newsserver), en die Internlnet (iets goedkoper per maand). Wie o wie kan mij advies geven over welke aanbieder het beste is?

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:29
ik zit in de zelfde situatie als jou Noepzor.

En bij mij is de keuze gevallen op de speedXs abonnement.

1) Ik heb gezocht op klachten, en van speedXs zijn er maar geringe aantal te vinden. En van TweakDSL best wel veel. En ook erge ( geen internet maar wel facturen en aanmaningen, problemen met modems etc.)

2) SpeedXS is partner van USENET.. werelds top nieuwsgroepen organisatie. en een half jaar Fullspeed toegang dat houdt in 1 mb/s downloaden.. en daarna is het 1mbit (100kb/s) downloaden. Maar als je dan weer fullspeed wilt kan je dit dmv bijbetalingen doen.

3) Goedkoopst.. reken maar uit.

Nadeel

dure helpdesk 50 cent p.m. Maar een doorgewinterde internetter heeft geen helpdesk nodig. En daartegenover staat dat ze een forum gebruiken om problemen te bespreken met klanten. en irc chat.

verder weet ik geen nadeel.

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb net SurfSnelADSL 10/1 aangevraagd, met 8 ipadressen! Ik zit nu nog bij Demon, en heb een migratieformulier ingevuld, dus ben benieuwd of het allemaal een beetje goed gaat lopen. (qua downtime)

Darkmatter, je zegt dat de verbinding je goed bevalt. Wat voor een modem wordt er geleverd en heb je misschien wat gegevens wbt. upload en download snelheid?

[ Voor 29% gewijzigd door Puntslash op 08-12-2005 12:26 ]

• NoepZor
Ik ben trouwens student aan het Saxion, en ik zou dus recht moeten hebben op die surfsneladsl aanbieding.. Maarr.. moet dat dan op mijn naam? De internetverbinding staat nu op de naam van mijn ouders, en dat zou ik graag zo willen houden. Maargoed ze zijn allang blij dat het minder per maand kost ;)

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
jep, dat moet dan volgens mij op jou naam.

maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel van hollandse zuinigheid: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. De helpdesk moet gratis zijn, snelheid 2x zo snel, stabiele verbinding etc. en dan moethet ook nog goedkoper zijn dan het nu is....

kwaliteit kost wat. ADSL2+ is IMHO wel stabieler dan wat je nu hebt, maar dat is ook afhankelijk van de overboeking, goed op letten. Verder is BabyXL prima provider, heb er zelf bij gezeten via demon, nooit problemen mee gehad. Iemand noemde ook Wanadoo, zou ik niet doen, nogal een zooitje daar (heb daar op 2e lijns gewerkt) en de mensen met technische kennis binnen het bedrijf zijn op 1 hand te tellen.

Verder vraag ik me af waarom je gelijk naar 10 mbit wil, 4 mbit is toch ook mooi?

En iemand die bijdehand loopt te doen dat 10mbit overeen komt met 1MB p/s: in your dreams, daar zit echt wel veel meer overhead bij...

Compromises are for the weak

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:29
ben je kennelijk niet echt bekent met internet butcha.. als je goed uit je ogen kijkt. zie je genoeg benchmarks met 1 mb/s niet de letterlijke 1.024 maar rond de 1000 kb/s met de 10mbit abbo..

• NoepZor
Inderdaad, theoretisch zal het 1,25MB/s moeten zijn, en het lijkt me sterk dat er 20% overhead op zit.. dat heb ik met mijn @home abonnement nog nooit gehad. (zal dan 4 mbit ipv 5 mbit zijn, maar ik haal zeker 4,5mbit (naja op rustige momenten, anders zou ik niet overstappen ;) ))

En meteen 10mbit, waarom niet? Het kost minder, en is nog 2x zo snel ook. Ik vind 4mbit een beetje mager, want ik wil het liefst wel een sneller abo. En nu dat goedkoper kan is dat toch mooi megenomen ? :)

Ik zit ongeveer 1600 meter van de centrale volgens de BBNed postcode check, ergens anders heb ik gezien dat je dan nog zeker 12mbit haalt met ADSL 2. Deze wijk is in 1997 gebouwd. Haal ik dan gewoon de volle 10mbit, of zakt het toch iets meer in? (niet dat het uitmaakt, het is toch 100% zeker sneller dan @sloom).

Maar.. welke provider zal ik nemen, de InterNLnet, of de TweakDSL? Ik heb momenteel een usenetaccount bij Eweka, zal Tweaknews een goede vervanger zijn? Ik moet dan 2 euro meer betalen dan wat InterNLnet kost. Verder biedt SpeedXS ook een usenet account bij de verbinding (wel betaald, of beperkt kwa snelheid), is dit te doen? en is SpeedXS een goede provider? Hij is kwa maandelijkse kosten wel goedkoop (om en nabij de 29 euro).

En dan nog een vraag. Wat voor modem kan ik verwachten bij een dergelijk ADSL2+ abo, een fatsoenlijke? of kun je er beter zelf een aanschaffen? Ik heb al een Belkin Wlan router, die ik graag wil houden. Deze kan alleen via UTP worden aangesloten, en niet via USB.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:39
Bij SpeedXS lees ik dit:
Is het mogelijk om over te stappen van ADSL naar ADSL2+
Dit kan zonder probleem vanaf andere ADSL netwerken (KPN, Versatel, BaByXL, enz.) volgens de migratie procedure die elders in de FAQ beschreven staat.

Een uitzondering geldt op het moment voor ALLE bbned ADSL klanten, hier kan het namelijk nog NIET.

De achtergrond hiervan is dat een omzetting naar ADSL2+ op dit moment niet zonder tussenkomst van een monteur plaats kan vinden en dat alleen gedaan kan worden bij een nieuwe ADSL aanvraag tussen bbned en KPN. Daaronder wordt een telco-telco migratie ook gerekend en een ISP-ISP migratie (binnen bbned dus) niet. Op het moment wordt er gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.
Er zijn wel meer ISP's die ADSL2+ aanbieden en je een ISP-ISP migratie zal moeten doen (bbned-bbned) maar dit lijkt op downtime van minimaal 2 weken.... Is dat echt waar?
Hebben alle ISP's dit, of alleen SpeedXS? Of is het inmiddels al wat beter geregeld en is hun website gewoon niet up to date?

[ Voor 4% gewijzigd door medendo op 08-12-2005 23:25 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
medendo schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:25:
Bij SpeedXS lees ik dit:

[...]

Er zijn wel meer ISP's die ADSL2+ aanbieden en je een ISP-ISP migratie zal moeten doen (bbned-bbned) maar dit lijkt op downtime van minimaal 2 weken.... Is dat echt waar?
ISP-ISP migratie hoort geen downtime te hebben. Echter is BBned nog niet in staat om je van een ADSL1 poort naar een ADSL2+ poort te verplaatsen.
Hebben alle ISP's dit, of alleen SpeedXS? Of is het inmiddels al wat beter geregeld en is hun website gewoon niet up to date?
ISP-ISP migratie bij BBned kan wel, maar niet van ADSL1 naar ADSL2+.

Je kan wel via BBned een ADSL2+ verbinding krijgen als je ADSL hebt nu, maar dan moet je dat niet via BBned hebben nu. Dan is het namelijk een telco-telco migratie en wordt je telefoonlijn omgeprikt in de centrale. Dan kan dus gelijk een ADSL2+ poort worden geselecteerd voor jou lijn door BBned.

Wat ik lees is BBned druk bezig om ook overstap mogelijk te maken van een ADSL naar een ADSL2+ verbinding momenteel.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 09-12-2005 00:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Wij liggen nu al 4 dagen plat door een migratie van KPN naar Internlnet (BBNed), ik lees berichten dat ze alles goed voor je uitzoeken, nou bij deze een negatieve ervaring.

We moeten maar geduld hebben en opmerkingen als "u moet blij zijn dat het geen 3 weken is".

Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst mijn migratie

There is no knowledge, that is not Power!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Bij deze een update, we zijn door INTERNL NET naar een verkeerd abonnement gemigreerd. Dat zijn ze nu aan het herstellen. MAAR: ik moet nu volgens zeggen van hun servicedesk, een week wachten op een IP-Adres. Dat is dus de melding van vandaag dus misschien heb ik na de kerst internet, ik ga er voor het gemak even niet van uit. Ik ben tot nu toe absoluut niet te spreken over deze provider.

There is no knowledge, that is not Power!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Welke provider gaat sneller zeuren om bandbreedte verbruik?

Ik maak maandelijks 300+ GB verkeer mee en ik krijg nog geen woord terug van SpeedXS.

Het klopt dat meer providers minder gaan zeuren en steeds meer FUP policy doen, maar er is wel ergens bandbreedte limiet waar ze gaan zeuren.
Volgens mij is Chello 1 van de providers die snel zeuren (denkt nog aan idiote tijden vroeger met belachelijke datalimieten)

Aan u de keus. 8)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik heb nu iets meer dan 2 maanden het SpeedXS ADSL2+ 10Mbit abo voor "28,20" per maand.
Nog geen enkel storing, geen enkel seconde gehad dat de verbinding het niet doet.
Pingtijden zijn prima, liggen met CS niet boven de 12 uit.
Ook bandbreedte is prima, ik haal 1168 KB/s stabiel en upload van 107 KB/s ook stabiel.
De newsserver is ook prima, eerste jaar full speed toegang. Ik haal hiermee het maximale met mijn verbinding, ook rond de 1168 KB/s met een single thread. Kan ook 8 threads tegelijk downloaden.
In het begin wel gehad dat mijn newsaccount geblocked was (denk dat het standaard bij iedereen geblocked is) maar na een email naar de helpdesk was het binnen een uurtje beantwoord en account unlocked. Prima email support en forum support.

Ik zie geen reden om geen SpeedXS te nemen :)

Edit: oh ja, ik heb vorige maand bijna 500GB download/upload. En deze maand, halverwege, heb ik al bijna 300GB. Geen gezeik gehoord, want je hebt hier een echte 'geen datalimiet'

[ Voor 11% gewijzigd door The Conman op 19-12-2005 15:25 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
Speedxs zit ik ook bij nu nog 8/1Mbit ADSL1 maar volgende maand word ik ook geupgrade naar ADSL2+ 10Mbit. ik vind het een goede provider internet doet het altijd en service is ook uitstekend nieuwsserver werkt nog niet 100% top maar doet het aardig
Pagina: 1