Ik ben hier bezig met een digitaal fotolijstje zoals al meerdere tweakers dit gedaan hebben op dit moment probeer ik het op een IBM Thinkpad 600E maar ik ben nog op zoek naar een sloop laptop omdat ik het eigenlijk nog zonde vind om deze te slopen.
Wat moet hij doen:
Opstarten vanaf diskette:
en dos laden met netwerkkaart drivers en inloggen op m`n windows 2000 domein en een net use maken zodat de fotos te benaderen zijn. Op dit moment zit ik nog te rommelen met een diskette maar ik heb al wel een CF naar laptop ide convertertje besteld zodat ik straks van een cf ide kaart ( 8mb heb ik nog liggen) kan opstarten
Nu heb ik met de symantec ghost bootdisk wizard een diskette gemaakt met drivers voor m`n 3com 3c589D en dit werkt ook tijdens het opstarten komt hij alleen met een username en password vraag en ik krijg het niet voor elkaar om dit eruit te krijgen.
Fotos weergeven:
Na het opstarten moet hij de fotos van de share 1 voor 1 weergeven dit is geen probleem want ik heb hier software voor gevonden die het perfect doet onder dos namelijk LWHIZ FREEWARE Graphic Viewer for DOS and Win95
Extra
Wirelesslan
Als extra zit ik er nog aan te denken om het netwerkkaartje te vervangen door een PCMCIA Wlan kaartje maar op dit moment heb ik geen kaartje beschikbaar om te testen
USB Support
Op dit moment heb ik ook nog een Medion USB flashdrive liggen en mischien kan ik hier ook nog iets mee doen (zou niet weten wat want het foto lijstje haalt de fotos via het netwerk binnen)
De vraag voor nu:
Hoe krijg ik een netwerkbootdiskette die wel gelijk kan inloggen op het netwerk ??
Autoexec.bat
Config.sys
network.ini
protocol.ini
Wat moet hij doen:
Opstarten vanaf diskette:
en dos laden met netwerkkaart drivers en inloggen op m`n windows 2000 domein en een net use maken zodat de fotos te benaderen zijn. Op dit moment zit ik nog te rommelen met een diskette maar ik heb al wel een CF naar laptop ide convertertje besteld zodat ik straks van een cf ide kaart ( 8mb heb ik nog liggen) kan opstarten
Nu heb ik met de symantec ghost bootdisk wizard een diskette gemaakt met drivers voor m`n 3com 3c589D en dit werkt ook tijdens het opstarten komt hij alleen met een username en password vraag en ik krijg het niet voor elkaar om dit eruit te krijgen.
Fotos weergeven:
Na het opstarten moet hij de fotos van de share 1 voor 1 weergeven dit is geen probleem want ik heb hier software voor gevonden die het perfect doet onder dos namelijk LWHIZ FREEWARE Graphic Viewer for DOS and Win95
Extra
Wirelesslan
Als extra zit ik er nog aan te denken om het netwerkkaartje te vervangen door een PCMCIA Wlan kaartje maar op dit moment heb ik geen kaartje beschikbaar om te testen
USB Support
Op dit moment heb ik ook nog een Medion USB flashdrive liggen en mischien kan ik hier ook nog iets mee doen (zou niet weten wat want het foto lijstje haalt de fotos via het netwerk binnen)
De vraag voor nu:
Hoe krijg ik een netwerkbootdiskette die wel gelijk kan inloggen op het netwerk ??
Autoexec.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| @ECHO OFF SET PATH=A:\NET\;a:\;%PATH%; SET TEMP=A:\ SET TCPHELP=A:\NET SET ETCDIR=A:\NET MOUSE.COM A:\NET\NET START A:\NET\NET.EXE USE Z: \\nt-server-1\foto foto1 /yes z:\lwhiz\lwhiz /R3 /D10 /C /M z:\lijst\*.* |
Config.sys
code:
1
2
3
4
5
6
7
| DEVICEHIGH=A:\HIMEM.SYS DOS=HIGH,UMB LASTDRIVE=Z DEVICEHIGH=A:\NET\PROTMAN.DOS /i:A:\NET DEVICEHIGH=A:\NET\ELPC3.DOS DEVICEHIGH=A:\NET\NTSTS.DOS DEVICEHIGH=A:\NET\DLSHELP.SYS |
network.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [network] computername=fotolijst lanroot=A:\NET autostart=netbeui full username=foto domain=DOMEIN lslogon=yes reconnect=no passwordcaching=no timesync=no |
protocol.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| [network.setup] version=0x3100 netcard=NIC,1,NIC transport=nts$ntst2,NTS$NTST2 transport=ibm$netbeui,IBM$NETBEUI lana0=NIC,1,ibm$netbeui lana1=NIC,1,nts$ntst2 [NTS$NTST2] DefaultDomain=DOMEIN BOOTPFLAG=DHCP DriverName=ntsts$ VCs=16 VCReceiveLarge=6 VCSends=6 RcvWindow=2920 UseMemory=UMB BINDINGS=NIC LANABASE=1 [protman] DriverName=PROTMAN$ PRIORITY=ibm$netbeui [IBM$NETBEUI] DriverName=netbeui$ SESSIONS=20 NCBS=20 BINDINGS=NIC LANABASE=0 [nic] drivername = ELPC3$ PCMCIA_ENABLER=YES |
[ Voor 54% gewijzigd door raymonvdm op 05-12-2005 19:35 ]