[DOS] Netwerk bootdisk met net use

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik ben hier bezig met een digitaal fotolijstje zoals al meerdere tweakers dit gedaan hebben op dit moment probeer ik het op een IBM Thinkpad 600E maar ik ben nog op zoek naar een sloop laptop omdat ik het eigenlijk nog zonde vind om deze te slopen.

Wat moet hij doen:

Opstarten vanaf diskette:

en dos laden met netwerkkaart drivers en inloggen op m`n windows 2000 domein en een net use maken zodat de fotos te benaderen zijn. Op dit moment zit ik nog te rommelen met een diskette maar ik heb al wel een CF naar laptop ide convertertje besteld zodat ik straks van een cf ide kaart ( 8mb heb ik nog liggen) kan opstarten

Nu heb ik met de symantec ghost bootdisk wizard een diskette gemaakt met drivers voor m`n 3com 3c589D en dit werkt ook tijdens het opstarten komt hij alleen met een username en password vraag en ik krijg het niet voor elkaar om dit eruit te krijgen.

Fotos weergeven:

Na het opstarten moet hij de fotos van de share 1 voor 1 weergeven dit is geen probleem want ik heb hier software voor gevonden die het perfect doet onder dos namelijk LWHIZ FREEWARE Graphic Viewer for DOS and Win95

Extra

Wirelesslan
Als extra zit ik er nog aan te denken om het netwerkkaartje te vervangen door een PCMCIA Wlan kaartje maar op dit moment heb ik geen kaartje beschikbaar om te testen

USB Support
Op dit moment heb ik ook nog een Medion USB flashdrive liggen en mischien kan ik hier ook nog iets mee doen (zou niet weten wat want het foto lijstje haalt de fotos via het netwerk binnen)

De vraag voor nu:

Hoe krijg ik een netwerkbootdiskette die wel gelijk kan inloggen op het netwerk ??

Autoexec.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@ECHO OFF
SET PATH=A:\NET\;a:\;%PATH%;
SET TEMP=A:\
SET TCPHELP=A:\NET
SET ETCDIR=A:\NET
MOUSE.COM
A:\NET\NET START
A:\NET\NET.EXE USE Z: \\nt-server-1\foto foto1 /yes

z:\lwhiz\lwhiz /R3 /D10 /C /M z:\lijst\*.*

Config.sys
code:
1
2
3
4
5
6
7
DEVICEHIGH=A:\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
LASTDRIVE=Z
DEVICEHIGH=A:\NET\PROTMAN.DOS /i:A:\NET
DEVICEHIGH=A:\NET\ELPC3.DOS
DEVICEHIGH=A:\NET\NTSTS.DOS
DEVICEHIGH=A:\NET\DLSHELP.SYS

network.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[network]
computername=fotolijst
lanroot=A:\NET
autostart=netbeui full
username=foto
domain=DOMEIN
lslogon=yes
reconnect=no
passwordcaching=no
timesync=no

protocol.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
[network.setup]
version=0x3100
netcard=NIC,1,NIC
transport=nts$ntst2,NTS$NTST2
transport=ibm$netbeui,IBM$NETBEUI
lana0=NIC,1,ibm$netbeui
lana1=NIC,1,nts$ntst2

[NTS$NTST2]
DefaultDomain=DOMEIN
BOOTPFLAG=DHCP
DriverName=ntsts$
VCs=16
VCReceiveLarge=6
VCSends=6
RcvWindow=2920
UseMemory=UMB
BINDINGS=NIC
LANABASE=1

[protman]
DriverName=PROTMAN$
PRIORITY=ibm$netbeui

[IBM$NETBEUI]
DriverName=netbeui$
SESSIONS=20
NCBS=20
BINDINGS=NIC
LANABASE=0

[nic]
drivername = ELPC3$
PCMCIA_ENABLER=YES

[ Voor 54% gewijzigd door raymonvdm op 05-12-2005 19:35 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat is je vraag dus nu?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

[DOS] Netwerk bootdisk met net use
Google: Microsoft Network Client 3.0

• lamko
  • Laatst online: 21-08 18:46
Ik heb laatst bart's network boot disk hiervoor gebruikt werkt perfect (vorige project bartPE)
Kon zo op m n win2k3 server inloggen (naja 1 policies moest anders) maar t werkte.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• raymonvdm
Ik heb al zitten rommelen met die BartPE diskette maar die doet het dus niet dan zegtie continue access denied

Maar heeft iemand enig idee waar ik iets moet aanpassen zodat er niet meer om de username en password gevraagd wordt? ik heb al wel gezocht in google maar die hielp ook niet echt mee

[ Voor 46% gewijzigd door raymonvdm op 05-12-2005 19:38 ]

Verwijderd

Moet je geen autologon=yes in de [network] -sectie zetten.
http://support.microsoft.com/?kbid=142857

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 08:31
met drive image pro (ik gebruik4) kan je een network bootdisk maken en via een guide extra netwerkkaart drivers toe voegen. op disketten2 komt dan drive image die je dan kan verwijderen en simpel wat .bat bestanden aanpassen naar eigen smaak

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Je kan toch gebruik maken van de username en password-opties van Net Use? Of wil je je username en wachtwoord niet in de batch hebben staan. Anders kan het gewoon met het net use commando. Verdere informatie hoe dat moet met 'net help use'.

Your time as a student is the best time of your life

• raymonvdm
die regel autologon=yes staat al in de system.ini

en voordat ik net use kan gebruiken komt hij al met een inlog regel en w8woord

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
kijk dan is specifiek op welk moment er gevraagd wordt naar de username en het wachtwoord. Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wie of wat om dat wachtwoord vraagt.

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

code:
1
net use o: \\death\pictures\slayer-in-nijmegen tr4p@ut0tj35z1jnc00l /user:knettergek@thefourhorsemen.local

Dat gaat dus niet? Volgens mij vergeet jij namelijk dat je ook username moet setten. Je geeft wel een PW op maar er moet toch een username bij ook? Of is je nt-server-1 een Netware of *nix doos, toevallig... (Foei dan alvast :) )

offtopic:
Ik heb trouwens misschien nog wel een 12" LCD van een ouwe Compaq Armada hier ergens liggen, als ik die vind geef ik hem wel aan Nanda mee.
Pagina: 1