[html] ë characters snel replacen

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Ik ben opzoek naar een manier om snel veel (60) html pagina's te batchen zodat ë é etc (al die characters) naar mooie html'ed codes te maken (Ê) enzo.

Nu kan je binnen php wat functies gebruiken, maar deze snappen niets van é en maken er ã(C) van.. dat soort dingen. Dreamweaver bakt er zelf niets van (als ik hem vertel binnen text " naar " te maken maakt hij van " vervolgens &quote;)..

weet iemand een appje die dit dus voor me kan doen, want alle characters ZELF doen etc vind ik maar neits :(

• OnTracK
  • Laatst online: 20:18
Textpad

Replace kan binnen het actieve bestand werken, alle geopende bestanden, een selectie binnen een bestand, alle bestanden in een map inclusief of exclusief submappen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ik denk dat je hier het beste sed voor kunt gebruiken. Hiermee kun je Regular Expressions uitvoeren op meerdere bestanden.

Ik ontken het bestaan van IE.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
In UltraEdit kan je een find+replace doen op meerdere bestanden tegelijk; daarmee heb ik dergelijke opdrachten al regelmatig gegeven, werkt perfect! Wellicht heeft jouw editor (mocht je een andere gebruiken) ook een dergelijke functie.

• ultimasnake
het probleem is dus dat het progseltje dus slim genoeg moet zijn om " binnen html tags tuurlijk NIET naar " te zetten....

regular expressions kan wel, maar 1 moet ik een hele lijst vidnen van alle characters en B moet ik dus een regex zien te bouwen (mijn kennis ervan is miniem)..

het probleem licht hem dus in het feit dat het html-emails zijn en niet iedere mail client schijnt deze mooi characters standaard te ondersteunen ook al geef ik aan dat het utf-8 is :S

nog een dilema is dat de baas er nu pas mee komt dat het niet werkt... en het product wat hier aan hangt dus al vandaag (voor het avond uur) online moet :( zucht

[ Voor 16% gewijzigd door ultimasnake op 05-12-2005 17:06 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
In de documentatie van htmlentities staan voorbeelden van functies die de tags buitensluiten bij het vervangen. Of het 100% werkt weet ik niet, maar dat moet je proberen! Over het algemeen ben ik zeer te spreken over de notes die op de PHP-pagina's staan.

• ultimasnake
ook daar gaat het mis met dat er verkeerde dingen uitkomen een é word á

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 14:54

chem

Reist de wereld rond

ultimasnake schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:59:
Nu kan je binnen php wat functies gebruiken, maar deze snappen niets van é en maken er ã(C) van.. dat soort dingen.
Ik gok dat je je encoding door elkaar haalt, en bv iso-8895-1[5] maakt en als UTF-8 uitspuugt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1