Toon posts:

DTE/DCE back to back problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakies,

Ik ben bezig met het realiseren van een x25 verbinding tussen een geldautomaat en een standaard windows nt4 machine. Op de geldautomaat is overigens ook standaard windows nt 4 te vinden. Beide systemen zijn uitgerust met een Eicon x25 kaart en er is een null modem kabel om beide systemen met elkaar te verbinden. De clocking staat op de DCE (in dit geval de pc) op intern en op de DTE (de geldautomaat) op extern. Mijn vraagis dan ook:
Hoe kan ik een softwarematige verbinding op zetten tussen de DTE en de DCE? :?

Volgens de leverancier van de kaarten, Eicon, is het mogelijk maar hoe....?

Verwijderd

Move PNS > NT

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je wel de goede kabels. Er is namelijk een verschil tussen een DTE en een DCE koppelvlak.
Kan je zien welke koppelvlak signalen je binnenkrijgt trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door TrailBlazer op 05-12-2005 20:30 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

branden de lampjes van je seriele interfaces? wat is je config? x25 adressen? ip mappings? wat wil je er uberhaupt overheen gaan praten?

ik weet niet veel van geldautomaten, maar ik weet wel dat x.25 niet werkt als je alleen een clockrate configureert. (Die overigens altijd op de DCE staat).

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:47:
branden de lampjes van je seriele interfaces? wat is je config? x25 adressen? ip mappings? wat wil je er uberhaupt overheen gaan praten?

ik weet niet veel van geldautomaten, maar ik weet wel dat x.25 niet werkt als je alleen een clockrate configureert. (Die overigens altijd op de DCE staat).
die heeft hij ook op de DCE kant ingesteld, aangezien hij bij de DTE kant op external staat (ofwel: de andere kant set de clockrate). Verder weet ik ook vrij weinig van x25 af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een null modem kabel en er is ook een hardwarematige connectie. Bij het herstarten van de DCE geeft deze aan dat network link level not ready is. Is dan toch de kabel verkeerd of is het iets anders??

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kabel klinkt dan goed. Het protocol eroverheen niet. De EICON kaart verwacht gewoon bepaalde paketten Als het goed is stuurt de ene kant een X25 Restart Request en de andere replied dan met een X25 Restart Confirm. De vraag is alleen hoe ga je een X25 Call opzetten.
Kan er enigzins naast zitten 5 jaar gelden kon ik X25 hexadecimaal lezen. Ook heel veel dataverbindingen van onder andere GEA's beheerd

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:47:

Er zitten helaas geen lampjes bij de serieele poorten. De clockrate op de DCE staat intern en op de DTE extern. Kan er een X25 connectie via bijvoorbeeld hyperteminal worden opgezet? Daar wordt wel op de site van Eicon naar verwezen bij het lokaal testen van X25. Bij de DCE worden er wel HDLC pakketjes verstuurd maar op de DTE niet moet daarvoor echt die software matige connectie opgezet worden? Het blijven een boel vragen met die ouwe protocollen....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 09:13 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

HDLC is oude maar wordt nog vaak gebruikt netzoals X25.
Overigens laag2 van X25 is als het goed is LAPB
Pagina: 1