Dell Bluetooth Module, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Twee maanden terug een Dell inspiron 6000 gekocht. Ik ben er echt helemaal te vreden mee. Echter heb ik bij aanschaf er niet voor gekozen om de bluetooth in te laten bouwen. Stom, ik zag toen niet dat het een interne module is! Nou goed, ik toch maar is mailen of deze makkelijk te plaatsen is, en zoja, of ik die dan kan bestellen. Ik kreeg de volgende mail:

"Een bluetooth kaart kunt u zelf er vrij makkelijk in plaatsen. Wij, op de technische dienst, kunnen helaas niets voor u doen. Belt u hiervoor met onze afdeling Verkoop op telefoonnummer 020-6745942."

Prima, ik bellen naar de verkoop afdeling. "nee meneer, deze kunt u niet nabestellen". Kijk hoe slecht die communicatie daar tussen de verschillende afdelingen is. Dus ik weer mailen wat ik dan moet:

"Blijkbaar ben ik verkeerd geinformeerd, mijn excuses hiervoor. Ik kan u nu alleen aanraden om de kaart in een computershop te kopen. Neem daarvoor dan wel uw laptop mee zodat u zeker weet dat hij zal passen."

Ik kan zo'n module dus in de winkel kopen zegt deze technische man. Maar ik moet natuurlijk wel weten wat voor module ik moet kopen. Dus ik dat weer mailen, krijg ik de volgende reactie:

Het type kaart is mini-pci en hieronder geef ik u informatie waar de kaart zit en hoe u deze erin stop en weer eruit haalt.

Voordat u in de laptop gaat werken wil ik u eerst vragen onderstaande pagine te lezen:

http://www.support.dell.c...n/sm/begin0.htm#wp1421711

Hieronder treft u de pagina met de uitleg over de bluetooth card:

http://www.support.dell.c...en/sm/blue0.htm#wp1000550

De technische man, zegt dus een mini-pci kaart. Het is trouwens erg makkelijk om de kaart er zelf in te zetten. Accu eruit, klepje los, bleutooth vastklikken.... Vanmiddag heb ik paradigit gebeld en gevraagd of hun deze modules leverden. De verkoper vertelde mij dat hun die niet leveren :S.

Mijn vraag is, is zo'n module wel te verkrijgen? en zoja, waar? Is het niet een Dell specifiek geval?

Verwijderd

Volgens mij kunnen ze hem wel degelijk los leveren. Als je een Inspiron 6000 besteld mét BT, staat de adapter apart op de order.

• AmRuLeZ
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:56:
Volgens mij kunnen ze hem wel degelijk los leveren. Als je een Inspiron 6000 besteld mét BT, staat de adapter apart op de order.
nope ze leveren de BT echt niet apart,... heb twee verschillende verkopers aan de lijn gehad...

• AmRuLeZ
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:56:
srry maar aan die link heb ik niks... jammer dat er vaak mensen zijn die topics onzinnig willen maken door de woorden in google te tikken, en dan zeggen dat de topicstarter geen onderzoek heeft gedaan... de resultaten uit google, die zijn belabberd. Ookal zijn er bleutooth mini pci te vinden, is het vaak in het buitenland en hoe kan ik zeker weten dat die gaat passen?

• AmRuLeZ
kickje

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Mini-PCI is aardig algemeen, dus ieder mini-PCI Bluetooth kaartje zal lijkt mij werken.
Enig probleem is, dat je ze los niet zoveel tegen komt. Veel (Nederlandse) 'hits' van Google zijn inbouw opties voor Toshiba/IBM laptops, wat je zou kunnen proberen is een van die leveranciers te bellen/mailen en je probleem uitleggen, en of zij zo'n kaartje kunnen leveren.

Wel vond ik dit, alleen de foto en beschrijving komen niet echt overeen met de titel 'Mini PCI Bluetooth'.
Misschien als je het bedrijf belt of mailt dat ze je het kunnen uitleggen wat het precies is.

Heb je geen vrij PCMCIA/PC Card slot in je Dell lap zitten? Een andere optie zou dan zijn om een PCMCIA Bluetooth adapter erin te vroten; bijvoorbeeld van TDK. Veel internet sites en Conrad leveren deze kaarten.

[ Voor 5% gewijzigd door naaa op 07-12-2005 21:03 . Reden: In the Name of Love O+ ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je in de post van 05 december 2005 19:51 de verkeerde persoon ge'quote hebt? B)

@antonie; da's toch niet handig; zo'n lompe kaart.

@TS; kun je niet naar Dell bellen en dan een zielig verhaaltje ophangen dat je van een kennis een 2e hands Dell hebt gekocht en dat daar een BT adapter in zit, die nu kapot is. Net na de garantieperiode, natuurlijk. Etc. Je vraagt dan of ze je er dan toch 1 kunnen verkopen.
Probeer het zo eens zou ik zeggen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Ikzelf heb hetzelfde met een Dell510m, al 2 jaar gezocht maar ik heb de hoop opgegeven. Zo nu en dan kom je die dingen 2e hands tegen voor 2 tientjes. Maar helaas ben ik altijd te laat. Als iemand er eentje heeft liggen hoor ik het graag.

Dingen zijn niet in de winkel te krijgen, het is namelijk vrij specifiek Dell spul.

Wat je zoekt is trouwens de Dell Truemobile 300, of de 350 (bluetooth 2.0).

[ Voor 11% gewijzigd door Icey op 07-12-2005 22:08 ]

Verwijderd

Door deze topic kwam ik op het idee om eens verder te zoeken en met succes (keb zelf een inspiron 8600 en dezelfde domme fout gemaakt).

Ik vond een veiling op eBay en heb m maar gelijk besteld.

http://cgi.ebay.nl/NEW-DE...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kwam op een totaal van $50.95, €44nogwat. Via paypal betaald. Als hij binnen is zal ik het hier wel posten.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
AmRuLeZ schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:02:
[...]

srry maar aan die link heb ik niks... jammer dat er vaak mensen zijn die topics onzinnig willen maken door de woorden in google te tikken, en dan zeggen dat de topicstarter geen onderzoek heeft gedaan... de resultaten uit google, die zijn belabberd. Ookal zijn er bleutooth mini pci te vinden, is het vaak in het buitenland en hoe kan ik zeker weten dat die gaat passen?
Ja, ik heb speciaal voor jou het topic doorgelezen, vervolgens relevante zoektermen in Google geprobeerd, de resultaten bekeken en beoordeeld, op back gedrukt om op de juiste Google URL uit te komen, deze URL vervolgens uit de adresbalk gekopieerd en geplakt in een nieuwe post en op verstuur bericht geklikt. En dat allemaal om mijn postcount van 8800 naar 8801 te krijgen. |:(

Dat jij niet snapt dat mini-PCI een standaard is, is geen reden een beetje denigerend te gaan doen over mensen die jou helpen. Gratis. Kostenloos. Voor niets. En natuurlijk om hun postcount van 8800 naar 8801 te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 08-12-2005 00:59 ]

Verwijderd

Ik had het zelfde met mn Dell Latitude D600.
Prima apparaat... ingebouwd wireless enzo... tot dat je een bluetooth adapter erin wilt hebben.
"Tja meneer er zit al een wireless kaartje in uw mini-pci slot" :/

Lekker ingebouwd wireless dus... maar goed ik vind mn wireless kaartje belangrijker dan een bluetooth adapter, dus daarvoor heb ik maar een USB dingetje ;).

Echter heb ik gewoon Dell gebeld en er een thuis gestuurd gekregen.... voor niets!
Foutje in mijn voordeel dus ;).

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 16:51
Ik had bij mijn D600 ook geen bluetooth aangeschaft bij de aankoop, maar heb op eBay een (origineel Dell) bluetooth kaartje gekocht en zelf geïnstalleerd, wat zonder problemen (en dankzij de goede handleidingen van Dell) is gelukt. In totaal was ik iets van een €30 kwijt geloof ik.
Kijk dus even rond op eBay en je komt wel wat tegen.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik heb ooit eens bluetooth in een dell laptop geinstalleerd... module op ebay gevonden... dell verkoopt dat soort dingen niet los...
Dus mijn tip probeer ebay.

blowy was me voor... maar duidelijk dat het dus mogelijk is...

[ Voor 18% gewijzigd door djmuggs op 08-12-2005 01:25 ]

ICE ICE Baby

Verwijderd

djmuggs schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:23:
Ik heb ooit eens bluetooth in een dell laptop geinstalleerd... module op ebay gevonden... dell verkoopt dat soort dingen niet los...
Dus mijn tip probeer ebay.

blowy was me voor... maar duidelijk dat het dus mogelijk is...
Klopt, ze verkopen het niet, ze geven het weg! ;).

• Icey
Denk je dat er wellicht animo zou zijn voor een inkoopactie? De ebay oplossingen vind ik vrij duur, en het feit dat die dingen uit de US moeten komen vind ik geen prettig idee.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 19:35
sdomburg schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:57:
[...]

Ja, ik heb speciaal voor jou het topic doorgelezen, vervolgens relevante zoektermen in Google geprobeerd, de resultaten bekeken en beoordeeld, op back gedrukt om op de juiste Google URL uit te komen, deze URL vervolgens uit de adresbalk gekopieerd en geplakt in een nieuwe post en op verstuur bericht geklikt. En dat allemaal om mijn postcount van 8800 naar 8801 te krijgen. |:(

Dat jij niet snapt dat mini-PCI een standaard is, is geen reden een beetje denigerend te gaan doen over mensen die jou helpen. Gratis. Kostenloos. Voor niets. En natuurlijk om hun postcount van 8800 naar 8801 te krijgen.
Het verhaal klopt overigens wel wat de topicstarter meld. Je kan niet zomaar iedere "standaard" minipci erin steken. Ondanks de standaard zijn er wel degelijk verschillen.

Het antwoord is echter redelijk simpel, hij had het zelf ook al gevonden. Op ebay stikt het van die dingen.

@Icey, op de duitse ebay staan er ook geregeld hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door johoo op 08-12-2005 13:59 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johoo schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:57:
[...]

Het verhaal klopt overigens wel wat de topicstarter meld. Je kan niet zomaar iedere "standaard" minipci erin steken. Ondanks de standaard zijn er wel degelijk verschillen.
Heb je wat onderbouwing daarvoor - gaat het om electrische afwijkingen, andere protocollen of gewoon form factor (maw past het fysiek?)

Er doen teveel indianenverhalen de ronde over hoe proprietary dit soort dingen kunnen zijn. Dell is op zich een probleemgeval, maar dat komt voornamelijk door de afwijkende pinouts van de ATX connectoren die ze plegen te gebruiken in desktops.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens mij is het geen minipci module????

En Ebay is niet zoveel duurder. Op de dell site kost hij 34 euro, en mijne uit de VS kost 44 euro. Vind ik wel meevallen.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Volgens mij is het ook geen mini pci, maar een aparte aansluiting ergens op het moederbord van een Dell laptop. Mijn moederbord is wel eens vervangen, en ergens op het moederbord is een uitsparing vrijgemaakt voor de bluetooth module.

Zou trouwens wel onlogisch zijn, moeten kiezen tussen een minipci wifi kaartje of een minipci kaartje. Ik heb ze ook met beide gezien.

Ah gevonden:

Follow the instructions in "Preparing to Work Inside the Computer."
Remove the keyboard.
Remove the display assembly.
Remove the palm rest.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd600/sm/bluea.jpg

Waarschijnlijk worden ze dus niet los verkocht omdat je ervoor je hele laptop open moet schroeven en ze dat niet willen bij dell :?

[ Voor 37% gewijzigd door Beatman op 09-12-2005 20:03 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Icey
Het is eigenlijk niet meer dan een bluetooth usb stickje, maar dan zonder behuizing. Even groot als een klein muntje. Soms prik je hem zo in het moederbord, en in mijn geval schuif je hem zo naast de hardeschijf in het systeem, en verbind je hem met een klein kabeltje.

• Morphine
  • Laatst online: 25-01 20:38
Icey schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:05:
Denk je dat er wellicht animo zou zijn voor een inkoopactie? De ebay oplossingen vind ik vrij duur, en het feit dat die dingen uit de US moeten komen vind ik geen prettig idee.
Ja! Ik heb dus dezelfde fout gemaakt, en gebruik BT dus toch nog wel is af en toe.

Wil eventueel een losse BT muis kopen, maar dan moet ik dus ook met zo'n dongle eraan werken (das niks natuurlijk.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:37
jep same problem here!!!
ik heb ook een Dell Inspiron 6000 gekocht
zonder bluetooth :(

nu heb ik wel een los stikje maar vind het totaal niet handig.
Weet iemand een nederlandse site?? waar je kunt betalen zonder creditcard??
ik heb namelijk geen creditcard :(

Ohw ja.. ik heb dell een paar dagen terug een mail gestuurd maar nog steeds geen antwoord :(..

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gelukkig ben ik niet de enige die vergeten is bluetooth te bestellen bij deze laptop.

N.a.v. dit topic op e-Bay gezocht (staat ook ergens tussen de berichten) naar: DELL TrueMobile 350 Bluetooth.

In de laptop is alles aanwezig, je volstaat met enkel de module. Je hebt geen kabels nodig of cd's.
Ik heb op 7 februari alles besteld en 14de alles binnen. Module is $14,- en verzenden rond de $25 (ongeveer uit mijn hoofd).

Eerst van de Dell site de drivers voor de TrueMobile 350 Bluetooth gedownload. Module er in, opstarten. BIOS en Windows pakken de module vanzelf. Blauwe Bluetooth lampje gaat gelijk branden. Daarna installatie gestart van drivers. Deze staat een tijdje te draaien en doen. Werkt daarna vlekkenloos! en beter dan de USB-stick die ik eerst had!!

Succes voor die ook "vergeten" zijn bluetooth van de fabriek uit te bestellen!

-------toevoeging--------
het installeren is veel eenvoudiger dan hierboven beschreven, battery eruit, klepje open, kabeltje op module pluggen, klepje terug, battery erin. Klaar.
De kabel is netjes afgewerkt en zit vast aan het klepje. Het geheel is netjes af- en weggewerkt. Dit klepje zit aan de korte zijde van waar de battery zit, aan de zijkant van de laptop.

[ Voor 19% gewijzigd door baslab op 20-02-2006 08:52 ]

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:37
Er is nu een animocheck op inkoopacties.net voor de truemobile 350 ;)
Pagina: 1