Latop zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Hoi!

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen, alleen als ik leveranciers bekijk zoals Dell betaal ik me kapot aan dingen zoals geheugen en harde schijf. Nu zat ik te denken, is het niet mogelijk dit zelf in te bouwen? Ik bedoel dat ik gewoon een latop behuizing met scherm en moederbord koop (en cpu) en dit verder zelf afbouw.
Weten jullie misschien bedrijven/winkels waar je zelf onderdelen voor je laptop kan halen? Tot nu toe biedt Google ook niet veel alternatief. Het lijkt wel of iemand zijn eigen laptop bouwt, maar alleen zijn eigen Computer.

In iedergeval hoor ik graag jullie reactie!
Robbertz :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Het probleem van laptops is dat de ruimte nogal beperkt is. Moederbord wordt zo geconstrueerd dat de aansluitingen overeenkomen met de aansluitingen op de behuizing.
Bij sommige leveranciers is het wel mogelijk om zelf een selectie te maken van onderdelen, alleen hoeft dat niet te betekenen dat je goedkoper uit bent dan bij bijvoorbeeld Dell.

Kijk maar eens goed rond, want er is best wel wat over te vinden. Voorbeeldje is de notebook wizard van Informatique (op basis van een Aopen notebook barebone), maar zij zijn absoluut niet de enigen die dat zo doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Turkish op 05-12-2005 16:52 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.