Toon posts:

[w2003+ARCserve] SMTP notification werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 SBS server met Exchange, hierop Arcserve 11.5 geïnstalleerd, en bij jobs aangegeven dat we een job notification met backup log via de SMTP naar de klant en onszelf willen verzenden.

In de Alert manager als smtp server smtp.tiscali.nl ingevoerd (ADSL provider) met een email adres als afzender backup@eigendomein.nl, en in de job zelf de SMTP notificatie geconfigureerd en gekoppeld aan de mogelijke resultaten (failed/completed/canceld etc)

Toch gebeurt er helemaal niets mee wanneer de job is uitgevoerd. Nergens komt er een email binnen, maar ook in de logboeken van Arcserve of windows zelf kom ik niets tegen van mislukte smtp communicatie of iets dergelijks.

Geprobeerd:

- i.p.v smtp.tiscali.nl het IP adres ingevoerd
- i.p.v backup@eigendomein.nl hun ...@tiscali.nl adres gebruikt als afzender
- Verschillende mail profielen op de server aangemaakt, één via Exchange, één via POP en één via SNMP waarbij voor allen de smtp op tiscali is ingesteld Gewoon via Outlook mailen werkt wel vanaf dezelfde server.

In de knowledgebase van Computer Associates kom ik van alles tegen over het instellen van SMTP, maar dit staat allemaal volgens de handleiding (welke ik ook nog heb gedownload) ingesteld, en ik kom nergens in geen enkel log foutmeldingen tegen waarop ik kan zoeken. Daarnaast lijkt de helft van de links in CA knowledgebase niet meer te werken (pagina kan niet worden weergegeven)

Ik heb het nu op twee verschillende servers (beide SBS 2003 met Arcserve 11.5) draaien, en allebij hetzelfde probleem.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Als je vanaf je server waar je ARC geinstalleerd hebt, een telnet sessie opent op poort 25 van het IP van je mailserver, krijg je dan een "Mailserver @ your service melding" of geen verbinding?

Bij eerste melding:
Toets:
HELO
MAIL FROM:<zender@domein.nl>
250 ok
RCPT TO:<ontvanger@domein.nl>
250 ok
DATA
"Tik hier wat zooi gevolgd door een dubbele ENTER"
SEND

Als dit goed gaat, dan zit het probleem meest waarschijnlijk in pakketten als IMSS (Spamvanger) e.d.

[ Voor 52% gewijzigd door Pannenkoekkie op 05-12-2005 16:34 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat bij de klant Exchange draait, met behulp van de lokale SMTP server. Volgens mij is het het netste om via deze server je mail te laten versturen.

Hoe wordt mail (in h et algemeen bij de klant) verstuurd ?
Waarom wil je eigenlijk "direct" naar de SMTP server van Tiscali ?
Ik neem aan dat de klant een breedbandverbinding via TIscali heeft ?

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 05-12-2005 16:38 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing