Toon posts:

Faxen via PC netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Als we op dit moment een fax willen sturen printen wij het uit en sturen het manueel met het faxapparaat. Ik wil dit gaan omzetten via de computer, zo hoeft het ook niet uitgeprint te worden en scheelt ook weer moeite. Ik heb een server met daaraan een paar pcs verbonden. Wat ik dus wil is:

Faxen sturen via pcs door de server, met behoud van mijn bestaande fax nummer. Ik wil dus niet kunnen ontvangen, aangezien de server dan dag en nacht aan moet en dus heeft dat geen zin. Het gaat mij alleen om het versturen ervan. Liefst een programma voor de server zodat mijn desktop pcs er mee kunnen verbinden.

Is dit allemaal mogelijk?

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-04 22:40
Fax services van Windows. Kun je dat mee doen.
Daarin kun je ze eventueel ook laten ontvangen en uitprinten. Dat zou helemaal je fax kunnen vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
winux schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:29:
Fax services van Windows. Kun je dat mee doen.
Daarin kun je ze eventueel ook laten ontvangen en uitprinten. Dat zou helemaal je fax kunnen vervangen.
Mja maar ik wil alleen verzenden, als ik zou willen ontvangen dan moet de server 24/7 aan staan en dat zie ik niet zitten. Hoe moet ik dit trouwens aansluiten, gewoon rechtstreeks op de lijn of via de fax. Dus ontvangen op fax en verzenden via pc/fax is dat mogelijk?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan heb je dus een modem of ISDN kaart nodig in je server.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 13:16
Je server moet een modem geïnstalleerd hebben. Dat kun je bij de fax-services instellen als apparaat om faxberichten te verzenden - ook is in te stellen dat hij geen faxen moet proberen te ontvangen.

De clients zien de fax als netwerkprinter - in Word bijvoorbeeld kun je dus de fax selecteren als je gaat afdrukken. Vervolgens verschijnt een soort 'wizard' waar je het faxnummer etc. kunt invoeren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:35:
[...]

Mja maar ik wil alleen verzenden, als ik zou willen ontvangen dan moet de server 24/7 aan staan en dat zie ik niet zitten. Hoe moet ik dit trouwens aansluiten, gewoon rechtstreeks op de lijn of via de fax. Dus ontvangen op fax en verzenden via pc/fax is dat mogelijk?
:? Je gaat me toch niet vertellen dat je server iedere avond down gaat he? Hoe doe je dat dan met backups enzo :?
Maar het is heel simpel: kwestie van een ISDN-of analoog modempje in je server hangen, faxeservertje installen en configgen en je gebruikers toegang geven tot die gedeelde fax :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wel is het aan te raden bij wat intensiever gebruik een Actieve ISDN kaart te gebruiken zoals bv de EICONs. Is toch een stukje stabieler. Maar ook nogal wat duurder.

Daarnaast zijn faxprogramma's over het algemeen sowieso al redelijk kritisch bij gebruik van ISDN kaarten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:53:
Wel is het aan te raden bij wat intensiever gebruik een Actieve ISDN kaart te gebruiken zoals bv de EICONs. Is toch een stukje stabieler. Maar ook nogal wat duurder.

Daarnaast zijn faxprogramma's over het algemeen sowieso al redelijk kritisch bij gebruik van ISDN kaarten.
Eensch, EICON is wat betreft ISDN-kaarten echt wel het summum van wat je kunt krijgen. Maar zo duur zijn die dingen niet hoor...een nieuwe fax is een stuk duurder :P
Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=eicon
Kost je max 120 euro als je het goed doet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik vondt € 13,09 al wat laag (een Eicon Diva Pro bij Aces Direct volgens de prijswatch :) ) maar € 200,- is natuurlijk al snel het 10 voudige van een passief kaartje. (E-tech 128K ISDN PCI (incl. RVS-COM) = € 19,-)

En dan heb je nog maar 1 kanaal om mee te faxen. Wil je een kaart voor twee of meer kanalen worden de prijzen pas echt hoog. Ik vind de EICONs (maar ook bv de AVM C serie) hun geld echter wel degelijk waard.

Verwijderd

Mja, over Windows Fax Service is vrij veel over te vinden. Ik zie niet echt uitgebreid vooronderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.