Radeon 9700pro overhit?

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey luitjes.

Ik heb sinds kort (geen idee hoe, waarsch slijtage) dat de koeling van me radeon 9700pro een heel raar geluid maakt en ook best wel wat herrie.
Het irriteerde me wel een beetje, maar, ala, hij kapte vanzelf met de herrie zodra ik een minuutje in windows zat.

Dus ik start NFS: Most Wanted op, speel ff een race, bam! VPU Recovery....
Dus ik voellen aan me koelblok, en daar verbrand ik dan toch ns ff me vingers :X

Dus ik haal die videokaart er uit, schroef t fannetje er af, en ga dat ding eens goed schoonmaken met zo'n klein USB stofzuigertje.
Alle stof er uit, koeler er weer op, nog steeds die herrie, en nog steeds crasht de GPU na een minuutje of 4 spelen.

Dus ik probeer hem 50mhz te downclocken, maar alsnog crasht hij na 4 minuten.

Het probleem is nu, wat moet ik doen?
Een nieuwe koeling kopen (bijv die arctic silencer 1) en er op zetten, en hopen dat het geen hardware probleem is zodat hij alsnog overhit?

Een nieuwe videokaart is nog even geen optie, daar heb ik simpelweg geen geld voor... :'(

Kan iemand mij adviceren wat ik t beste kan doen? :'(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Heb je ook een onboard videokaart :? Probeer dan eens wat te spelen, zodat je kan achterhalen als het wel aan je kaart ligt (vast wel, maar dit is even een uitsluitsel).

Wauw, een sig!

• lemming_nl
  • Niet online
Neem een fan met stevige airflow en richt die op videokaart. Als hij dan niet meer crashed dan zou ik een nieuwe koeler kopen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• xentron
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb even een hele zware casefan op het koelblok gericht, hij word nog wel warm maar hij valt niet meer uit :D
Tijd voor een nieuw koelblok dus, hardstikke bedankt! :)

Verwijderd

xentron schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:36:
Ik heb even een hele zware casefan op het koelblok gericht, hij word nog wel warm maar hij valt niet meer uit :D
Tijd voor een nieuw koelblok dus, hardstikke bedankt! :)
Waar woon je?
Ik heb nog een Artic Ati silencer rev1 over (zat op mn dode 9700)