[MCE 2005] Xbox 360 not found

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Ik snap er niets meer van! k heb het hele weekend geprobeerd om mijn xbox 360 aan de praat te krijgen met mijn Windows MCE 2005.

Ik list eerst mijn apperatuur daarna de software, vervolgens zal ik uitleggen wat ik tot nu toe gedaan heb en wat het probleem is.

- Acer 5024 Laptop.
- Xbox 360
- Versatel 20mbit eredivisie (Samsung router)

[ Mijn laptop is wireless met de router verbonden, de xbox 360 is wired direct in de router]

na een clean install:
- Windows Media Center 2005
- Rollup 2
- alle windows updates
- pcsetup xbox 360 extender software (www.xbox.com/pcsetup)

Uiteraard heb ik de mogelijke guides gevolgt dus kom niet met zet je firewall uit oid. want atm heb ik er geen, mijn prioriteit is nu om de xbox 360 als extender aan de praat te krijgen. De volgende guidelines heb ik gevolgd:

link:
http://features.teamxbox....ia-Center-Setup-Guide/p1/

Alles loopt gesmeert totdat ik bij de volgende step kom en dat is "your media PC will now conect with your Xbox 360" het volgende zou moeten verschijnen:
Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/xbox-hardware/ss/1/1133401933.jpg

Maar Ik krijg "xbox 360 not found" als probleem krijg ik mogelijke firewall setting, maar ik heb e firewall uitstaan.

Wel kan ik via media connect 2 met mijn xbox 360 connecten en zo foto's en muziek bekijken. Maar ik wil de 360 als extender gebruiken voor films (geen divx xvid etc.dat kan niet ik weet het).

Een mogelijkheid is dat de versatel router een hardwarematige firewall heeft, als dit het geval is hoe kan ik deze disablen? Ook zie ik de functie UnPn welke enabled moet zijn, ook deze functie zie ik niet als ik op mijn router inlog.

Er zijn zo een heel hoop mensen met een dergelijk probleem maar een concrete oplossing is er niet, hopelijk kunnen jullie intelligente tweakers mij helpen, ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn :Y)

Als er nog vragen zijn hoor ik het.

edit:
ik zie dat mijn router een hardware matige firewall heeft hoe deze te disablen of porten open te gooien? Ik ben bang dat hier het probleem in zit

[ Voor 6% gewijzigd door BlowFish op 05-12-2005 16:24 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:03
Toevallig weet ik dat er bij de livebox van Wanadoo een probleem is dat de wireless-IP adressen in de 192.168.2.x range zitten, en de wired IP's in de 192.168.1.x (of andersom, niet belangrijk), beide met een subnet van 255.255.255.0. Muchos problemos :)

Wat zijn de IP-adressen van de laptop en de xbox?

edit:
Ik heb geen idee of dit al uitgemolken is in één van de andere topics aangaande dit probleem. If so: mi scusi.

[ Voor 18% gewijzigd door ESteg op 05-12-2005 16:15 ]

• BlowFish
ESteg schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:14:
Toevallig weet ik dat er bij de livebox van Wanadoo een probleem is dat de wireless-IP adressen in de 192.168.2.x range zitten, en de wired IP's in de 192.168.1.x (of andersom, niet belangrijk), beide met een subnet van 255.255.255.0. Muchos problemos :)

Wat zijn de IP-adressen van de laptop en de xbox?

edit:
Ik heb geen idee of dit al uitgemolken is in één van de andere topics aangaande dit probleem. If so: mi scusi.
Ja de simptomen worden gepost maar geen oplossing.

Overigens doet xboxlive het gewoon perfect

Xbox 360 krijgt dit IP: 192.168.1.12
mijn PC krijgt 192.168.1.8

Ook kan ik de xbox 360 niet pingen :/

bedankt voor je hulp iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 05-12-2005 16:24 ]

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
En als je probeert met telnet te connecten op een bepaalde poort?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-04 15:59

Shuriken

Life is all about priorities

De versatel modems ondersteunen maar op 1 poort een pc aansluiting. De rest van de poorten zijn bedoeld voor triple play.

Op welke poort heb je je xbox zitten?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BlowFish
--Mulder-- schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:33:
En als je probeert met telnet te connecten op een bepaalde poort?
sorry ben niet bekend met telnet ?

• BlowFish
Shuriken schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:38:
De versatel modems ondersteunen maar op 1 poort een pc aansluiting. De rest van de poorten zijn bedoeld voor triple play.

Op welke poort heb je je xbox zitten?
De xbox 360 zit in LAN 4 , overigens gaat er ook nog een kabel naar boven in een hub, waar ook PC's staan, deze zit in LAN 3 (De decoder is niet aangesloten)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 11:38

Willem2

Ω is futile

Proef op de som? Laptop op je hubje boven hangen en kijken of het dan wel werkt?

Voor zover ik weet blocked de Versatel modem niet verkeer van LAN naar WLAN, maar daar moet ik bij zeggen dat ik het WLAN gedeelte vrij snel uit heb gezet (heb het helemaal gehad met WiFi, maar dat terzijde). Sommige wireless router blocken dat verkeer namelijk wel, en aangezien je op die versatel modem haast niets meer mag instellen kom je daar alleen maar achter door alles bedraad aan te sluiten vrees ik.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 22:42

x-man

Proud newbie!

Wat gebeurt er als je je x-box rechtstreeks aan je laptop verbind?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• BlowFish
x-man schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:11:
Wat gebeurt er als je je x-box rechtstreeks aan je laptop verbind?
Hmm dat lukt gewoon, wel ip ed handmatig instellen maar het werkt! Alleen gooit hij mijn wireless inet connectie down, zodra ik de lan enable.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-04 15:59

Shuriken

Life is all about priorities

BlowFish schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:44:
[...]

De xbox 360 zit in LAN 4 , overigens gaat er ook nog een kabel naar boven in een hub, waar ook PC's staan, deze zit in LAN 3 (De decoder is niet aangesloten)
De monteur zei er bij mij expliciet bij dat er slechts 1 poort geschikt was om voor pc te gebruiken. Zelfs al zou ik de decoder niet aansluiten.

Als ik er meer wilde moest ik er een switch aanhangen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BlowFish
Shuriken schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:18:
[...]

De monteur zei er bij mij expliciet bij dat er slechts 1 poort geschikt was om voor pc te gebruiken. Zelfs al zou ik de decoder niet aansluiten.

Als ik er meer wilde moest ik er een switch aanhangen.
Hmm Lan 4 en Lan3 zijn beide geschikt voor de PC echter Lan 1 en Lan 2 niet.

Ok de xbox 360 werkt dus wel als ik hem direct op mijn Pc aansluit. Maar zodra de verbinding ligt kan mijn wireless niet meer connecten met het internet. Waarschijnlijk een conflict omdat hij niet weet welke netwerkbron het inet signal geeft oid?

Is dit eenvoudig op te lossen, zoja moet ik er maar mee leven dat mijn xbox 360 niet via de router kan, en wil ik jullie alvast bedanken voor de reacties. Blowfish kan vanavond eindelijk van een Hd film genieten :)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 11:38

Willem2

Ω is futile

Die Versatel modem filtert klaarblijkelijk WiFi naar LAN. En aangezien je niets mag instellen zelf houdt het dan snel op.
Beetje lullige oplossing misschien, maar Wireless op de Versatel modem uitzetten en een losse wireless router erachter?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• BlowFish
Willem2 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:45:
Die Versatel modem filtert klaarblijkelijk WiFi naar LAN. En aangezien je niets mag instellen zelf houdt het dan snel op.
Beetje lullige oplossing misschien, maar Wireless op de Versatel modem uitzetten en een losse wireless router erachter?
Mjah het is ene optie, jammer dat versatel deze gedisabled heeft, nu las ik elders in een tweakers forum dat het mogenlijk is om bepaalde pagina's wel te berijken die eigenlijk niet berijkbaar zouden moeten zijn voor de end-user. Heb ik daar iets aan? Of zou ik versatel kunnen bellen misschien dat zei het voor me willen enablen ?

• BlowFish
bijdeze geef ik een subtiel schopje :Y) .. mijn "sub-vraag" is namelijk nog niet beantwoord.

Wat wil nou een directe vebinding van mijn Laptop naar de Xbox 360 doet het perfect, enkel zodra ik de LAN verbinding enable, knalt mijn Inet eruit? Welke via WLAN met mijn versatel router verbonden is.

Disable ik mijn LAN dan doet mijn WLAN het vrolijk weer. |:(

Is er een instelling die ik hiervoor kan veranderen in mijn router of in XP ?

• BlowFish
Afgelopen weken nog steeds geen antwoord kunnen vinden wie helpt me ?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Begin met het simpelste denkbeeld: Allebei connecten, Control panel -> internet options ->Connections->setup internet connection?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Staat de UPnP service aan in Windows XP?
Pagina: 1