Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Windows Mobile 5.0 (tot nu toe)

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 20:47
Hallo allemaal,

Ik wil op deze thread met jullie van gedachte wisselen over ervaringen met Windows Mobile 5.0

Ik heb een gelukkige bezitter van een ipaq 2750, met sindskort de HP upgrade voor Windows Mobile 5.0. De update kocht ik op de site van HP voor $39,99 ex TAX, met tax erbij werd het ca $47. Deze kun je na betaling gewoon downloaden van HP. Installatie ging vlekkeloos.

WM5.0 is qua uiterlijk niet erg veel veranderd t.o.v. WM2003SE. De user interface ziet er ietsjes anders uit (kan niet zeggen beter of slechter). De applicaties van HP zijn precies hetzelfde. Aantal native apps is ook (behalve een enkele app) hetzelfde gebleven.

Ik heb de indruk dat draadloos (zowel Bluetooth als WiFi) stabieler is, maar ook dit kan ik niet zeker zeggen.

WM5.0 werkt alleen met de opvolger van Active Sync 3.8, te weten Active Synx 4.1. Dit vind ik een hele vooruitgang. Active Synce is ERG beter met dubbele items (callender, contacts, etc). Die vist ie beter uit. Hij werkt heel beter als je met 2 of meer pc's synchroniseert. Installatie van programma's gaat HEEL sneller op WM5.0. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de samenwerking met AS4.1. Het opvragen van de geinstalleerde applicaties duurde met AS3.8 wel zeker een minuut. Met AS4.1 is dat paar seconden. Ik denk dat er ook usb drivers met AS geinstalleerd worden (zie je tijdens de installatie). Hierdoor is de connectie ook stukken sneller.

In WM5.0 kun je je pda volledig uitzetten. Dit kan handig zijn als je je pda niet vaak gebruikt (bv. op een reis). Zo bespaar je accu. Het opstarten uit "Full Power off" duurt wel een second of 25.

Je hebt in WM5.0 Windows PowerPoint Mobile. Ik vind hem persoonlijk wel handig.Verder heb je Pocket MSN, met direct toegang tot je hotmail. Dit vind ik een hele goede. Je hebt vanuit je outlook mobile direct toegang tot je hotmail account. Dus mail versturen/ontvangen, is geen probleem.

IE Mobile is duidelijk verbeterd. De pagina's worden beter gerenderd. Minder gedoe met enorm brede pagina's. Die worden wel langer (ipv breeder), wat ik persoonlijk wel prettiger vind.

Ik had wel een aantal degelijke verbeteringen verwacht die ik echt mis. Zo had ik gewenst om de applicaties met een klikje volledig te kunnen beindigen. Met het huidige kruisje ga je ze alleen suspenden.

De meeste normale applicaties van WM2003SE draaien op WM5.0. Tomtom Navigator 5 was eerst erg traag. Inmiddels is er TTN5.21 uitgekomen die TT helemaal geschikt maakt voor WM5.0.

Ik had voor mijn $47 wel iets meer verwacht. Toch ben ik niet echt onblij met deze investering.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik zit in dubio om mijn hx2410 ook te upgraden, maar ik kan nog geen goeie redenen vinden.
Enige wat ik wel gaaf vind is die volledige shutdown.

Ik wacht nog even.
Bedankt voor je kleine review iig

[ Voor 10% gewijzigd door SileX op 05-12-2005 16:21 ]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Ik heb zelf ook de 2410 en wilde hem ook graag upgraden... Totdat ik ergens (kan hem helaas niet meer vinden :( ) dat de performance op z'n minst gezegd onacceptabel zou zijn..

Heeft iemand ervaringen qua performance (liefst op 2410) ?

Verwijderd

Rowwan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:16:
Ik heb zelf ook de 2410 en wilde hem ook graag upgraden... Totdat ik ergens (kan hem helaas niet meer vinden :( ) dat de performance op z'n minst gezegd onacceptabel zou zijn..

Heeft iemand ervaringen qua performance (liefst op 2410) ?
Ik heb het ook geprobeerd (met een 2410), en ben weer teruggegaan naar wm03. Het opstarten van PI kostte 8 seconden, en het switchen van de tabbladen in settings duurde 5 seconden. Daaropvolgende keren ging het wel snel, net als het opstarten van alle andere programma's. Jammere is alleen wel, dat ie heel regelmatig gereset moet worden, en dan zit je dus weer aan die lange wachttijden vast. Het werd er onacceptabel traag door, en ben dus teruggegaan naar 03. Ik heb de klachten bij HP neergelegd, met het verzoek of ze m'n geld wilden terugstorten. Dat is nog in behandeling.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Een van de grootste voordelen van WM5 lijkt mij het feit dat een harde reset er niet meer voor zorgt dat je hele apparaat weer leeg is en opnieuw ingericht moet worden vanuit AS. Je kunt nu dus zonder problemen je hele batterij leeg maken zonder dat alles opnieuw overgezet moet worden vanuit As, met verlies van je laatste gegevens.
Maar goed, Palm heeft dat probleem sowieso niet, en ik heb dus ook nog steeds geen spijt van mijn Treo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gertjan op 08-12-2005 23:18 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38

franssie

Save the albatross

ik heb het op mijn t-Mobile MDA Vario, het werkt. Voordeel schijnt te zijn dat bij een lege accu je alle data nog hebt. Bij een Harde reset ben je natuurlijk wel alles kwijt wat betreft instellingen.
Als oud palm gebruiker moet ik zeggen: had ik maar een palm - WM05 is inderdaad te traag want te veel meuk die ik op een pocketpc/palm niet nodig heb.
Maar het werkt verder goed al heeft ie zich al twee keer 's nacht gereset en dat is niet zo leuk want dan kan ik niet meer gebeld worden ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vannacht was die bij mij vastgelopen terwijl die in de oplader zat -> hete batterij. Ik was er op tijd bij maar volgens mij had dit best wel gevaarlijk kunnen worden. Verder is het inderdaad af en toe behoorlijk traag.

Dat je geen programma's af kan sluiten vind ik echt onbegrijpelijk en super irritant.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 22:49
Heb een 2110. Heb geen behoefte aan wifi etc, maar dat terzijde. Omdat ik die 47 dollar kon declareren heb ik de upgrade ook gedownload.

Heb het gedurende twee weken een eerlijke kans gegeven maar ben weer teruggegaan naar 2003SE. De algehele initiele traagheid, het feit dat het grootste deel van de 3rd party software niet goed loopt en de naar mijn mening (ook na twee weken evalueren) onlogische indeling van application en storage memory hebben mij hiertoe doen besluiten.

Daarnaast geeft WM 5.0 mij sterk het gevoel ontwikkeld te zijn met een smartphone in het achterhoofd terwijl ik de 2110 sec gebruik als agenda en af en toe als navigatie systeem. Pluspunt is dat ik naar mijn mening meer kon doen met de vingers en vaker de stylus kon laten waar 'ie zat.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Ben ik de enige die daar problemen mee heeft?

Ik heb namelijk zo'n hekel aan die onderste bar. waar 1 connectie icoontje staat.

Is er een mogelijkheid om die bar uit je register te slopen want ik wil meer ruimte voor mijn afspraken van pocketbreeze.

WM5 gebruiker op de E-ten M600

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HaveBlue schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:34:
Heb een 2110. Heb geen behoefte aan wifi etc, maar dat terzijde. Omdat ik die 47 dollar kon declareren heb ik de upgrade ook gedownload.

Heb het gedurende twee weken een eerlijke kans gegeven maar ben weer teruggegaan naar 2003SE. De algehele initiele traagheid, het feit dat het grootste deel van de 3rd party software niet goed loopt en de naar mijn mening (ook na twee weken evalueren) onlogische indeling van application en storage memory hebben mij hiertoe doen besluiten.

Daarnaast geeft WM 5.0 mij sterk het gevoel ontwikkeld te zijn met een smartphone in het achterhoofd terwijl ik de 2110 sec gebruik als agenda en af en toe als navigatie systeem. Pluspunt is dat ik naar mijn mening meer kon doen met de vingers en vaker de stylus kon laten waar 'ie zat.
Precies, dit is ook mijn ervaring. Heb het er nu een paar maanden op staan en ik merk dat ik gewoon veel minder gebruik maak van mijn hx2110, en dat vind ik zonde... Wil hem weer terugflashen naar 2003SE maar moet nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen... Kan ik gewoon een 'oude ROM update' downloaden van de site van HP of hoe heb jij het gedaan?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik heb WM5 ook 2 dagen op mijn 2410 gehad, maar toen werd 'ie retetraag, dus gelijk weer 2003se erop gezet.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
Mn pa heeft een Dell Axim X51v. Op zich loopt dat WM5 lekker, maar dat kan ook komen doordat ie 624mhz is en flink wat geheugen heeft.

Problemen waar hij tegenaan liep:

- Synchronizeren met Exchange ging niet. Dit probleem lijkt structureel te zijn aangezien het intypen van de foutcode enkele honderden hits geeft.

- Te weinig software beschikbaar, het staat nog allemaal in de kinderschoenen. Ik noem bijvoorbeeld maar eens Sprite backupsoftware die niet werkt.

- TomTom moet op een alternatieve wijze geinstalleerd worden en kan niet gewoon via Activesync. Reden is denk ik dat de Activesync versie te nieuw is.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 12:31
Als je de laatste update hebt van tomtom is dat geen probleem ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die was er toen nog niet ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik heb zelf ook de 2410 en wilde hem ook graag upgraden... Totdat ik ergens (kan hem helaas niet meer vinden ) dat de performance op z'n minst gezegd onacceptabel zou zijn..

Heeft iemand ervaringen qua performance (liefst op 2410)?
Ik heb een MPX200 die nu met windows mobile 5.0 werkt en het werkt iig lekker, soms wat happeren maar het is een al wat oudere telefoon eigenlijk. Voor de rest geef ik een eindcijfer: 8

Ik denk dat hij bij jou lekker gaat draaien gezien de spec's van de 2410 in tegenstelling van de MPX200.

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 26-02-2006 20:46 ]

Spec's PC

Verwijderd

Omid schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:12:
Hallo allemaal,

Ik wil op deze thread met jullie van gedachte wisselen over ervaringen met Windows Mobile 5.0

Ik heb een gelukkige bezitter van een ipaq 2750, met sindskort de HP upgrade voor Windows Mobile 5.0. De update kocht ik op de site van HP voor $39,99 ex TAX, met tax erbij werd het ca $47. Deze kun je na betaling gewoon downloaden van HP. Installatie ging vlekkeloos.

WM5.0 is qua uiterlijk niet erg veel veranderd t.o.v. WM2003SE. De user interface ziet er ietsjes anders uit (kan niet zeggen beter of slechter). De applicaties van HP zijn precies hetzelfde. Aantal native apps is ook (behalve een enkele app) hetzelfde gebleven.

Ik heb de indruk dat draadloos (zowel Bluetooth als WiFi) stabieler is, maar ook dit kan ik niet zeker zeggen.

WM5.0 werkt alleen met de opvolger van Active Sync 3.8, te weten Active Synx 4.1. Dit vind ik een hele vooruitgang. Active Synce is ERG beter met dubbele items (callender, contacts, etc). Die vist ie beter uit. Hij werkt heel beter als je met 2 of meer pc's synchroniseert. Installatie van programma's gaat HEEL sneller op WM5.0. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de samenwerking met AS4.1. Het opvragen van de geinstalleerde applicaties duurde met AS3.8 wel zeker een minuut. Met AS4.1 is dat paar seconden. Ik denk dat er ook usb drivers met AS geinstalleerd worden (zie je tijdens de installatie). Hierdoor is de connectie ook stukken sneller.

In WM5.0 kun je je pda volledig uitzetten. Dit kan handig zijn als je je pda niet vaak gebruikt (bv. op een reis). Zo bespaar je accu. Het opstarten uit "Full Power off" duurt wel een second of 25.

Je hebt in WM5.0 Windows PowerPoint Mobile. Ik vind hem persoonlijk wel handig.Verder heb je Pocket MSN, met direct toegang tot je hotmail. Dit vind ik een hele goede. Je hebt vanuit je outlook mobile direct toegang tot je hotmail account. Dus mail versturen/ontvangen, is geen probleem.

IE Mobile is duidelijk verbeterd. De pagina's worden beter gerenderd. Minder gedoe met enorm brede pagina's. Die worden wel langer (ipv breeder), wat ik persoonlijk wel prettiger vind.

Ik had wel een aantal degelijke verbeteringen verwacht die ik echt mis. Zo had ik gewenst om de applicaties met een klikje volledig te kunnen beindigen. Met het huidige kruisje ga je ze alleen suspenden.

De meeste normale applicaties van WM2003SE draaien op WM5.0. Tomtom Navigator 5 was eerst erg traag. Inmiddels is er TTN5.21 uitgekomen die TT helemaal geschikt maakt voor WM5.0.

Ik had voor mijn $47 wel iets meer verwacht. Toch ben ik niet echt onblij met deze investering.
kan je mij aub vertellen hoe je deze hebt gedownload. Heb ook al op de site gekeken en weet niet goed wat ik moet aanklikken. Heb een pda uit America gekocht en er staat nu een engelse versie 2003 op. Oja het gaat ook om een hp ipaq hx2750.

greetzz ;)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
De snelste manier om hier achter te komen, is contact opnemen met HP. Zij weten (als het goed is) alles van hun producten en kunnen je dus ook vertellen hoe je aan de benodigde software (updates) kunt komen.
En een move: PMD --> PSGG.
WM5 draait namelijk voornamelijk op de apparaten die in PSGG thuis horen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 15:19

Yuco

Womanizer!

Hoe uitgebreid is de agenda beheer functie die in wm5 zit?

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:08:
De snelste manier om hier achter te komen, is contact opnemen met HP. Zij weten (als het goed is) alles van hun producten en kunnen je dus ook vertellen hoe je aan de benodigde software (updates) kunt komen.
En een move: PMD --> PSGG.
WM5 draait namelijk voornamelijk op de apparaten die in PSGG thuis horen...
ok tnx voor de info :)
Pagina: 1