Hallo allemaal,
Ik ben nieuw tot deze forums en dit is me eerste post.
Onlangs heb ik een nieuwe pc samengesteld, mijn PC specs zijn:
Processor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/koeler
Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi
Koeler: Zalman CNPS7700-Cu
Geheugen: 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)
Videokaart: Asus GeForce 7800 GTX
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (oude pc)
Harde schijven: 3x Maxtor 300 gb Harddisk SATA II 16 mb Diamond max 10, 1 Maxtor 200 gb IDE (oude pc) en 1x Seagate Barracuda 120gb IDE (oude pc) (al mijn HD's zitten in blauwe SilentMaxx HD-Silencers 2.0)
Dvd-brander: BENQ DW 1620 (oude pc)
CD-Brander: eentje van SONY (oude pc)
Behuizing: Cooler Master Stacker 810 Geen, Zilver
Voeding: Cooler Master Real Power 550W m/Power indicator, 20/24pin
Monitor (LCD): BENQ 19 inch FP937s+
Ik had alles in elkaar gezet en alles deed het prima.
Processor en geheugen gedetect.
De BIOS kon alle 3 de sata hd's en de 2 ide hd's zien.
Ik wilde een clean install doen op 1 van mijn sata hd's met Windows XP Pro.
XP Pro cd erin, booten, startte van XP cd.
Ik kwam toen bij het scherm waar je partities kan maken en kan kiezen op welke partitie je windows XP Pro kan installeren.
Ik wilde XP Pro op 1 van mijn sata laten draaien, dus ik koos de optie partitie maken.
Ik liet de setup een partitie maken van 25 gb op de SATA 1 schijf.
Na ongeveer 30 min later sprong hij terug naar het scherm waar je partities kon maken, setup heeft me niet gevraagd welke filesystem ik wilde gebruiken (FAT32/NTFS) en heeft kennelijk de schijf dus niet geformateerd.
Ik kreeg deze melding te zien bij de schijf waar ik de partitie van 25 gb wilde hebben: Setup heeft geen toegang tot deze schijf.
Setup kon de rest van de schijven nog steeds zien, alleen hij had geen toegang meer tot de SATA 1 schijf waar ik windows op wilde installeren.
Hij maakte dus eigenlijk geen partitie aan want als ik de PC had gereset had ik gewoon weer "toegang" tot die schijf, dus setup kon hem gewoon weer zien.
Maar na de 30 min wachten tot setup die partitie had aangemaakt had setup geen toegang meer tot die schijf.
Ik heb van alles geprobeerd om van die melding af te komen maar elke keer kreeg ik toch die melding: Setup heeft geen toegang tot deze schijf.
Wat ik heb geprobeerd is:
- XP Pro proberen te installeren op de andere sata hd's
- Verschillende versies van XP Pro geprobeerd (me buurman had een andere versie) NL en EN.
- Voeding van IDE schijven eraf gehaald, voeding van mijn cd brander eraf gehaald.
- Voeding van 2 sata schijven eraf gehaald, zodat elke keer maar 1 harde schijf zichtbaar was.
- En alle combinaties mogelijk die hierboven beschreven staan.
Ik kwam dus elke keer bij het scherm van partitie maken terecht en probeerde een partitie van 25 gb te maken.
Heb meer dan 20x geprobeerd (20x 30 min
) in verschillende opstellingen maar het hielp niet.
Ik denk niet dat er iets mis is met de 3 sata hd's die ik heb.
Ik ben naar de ASUS site/forum geweest om te kijken of er meer mensen hier last van hadden, mensen hadden wel last van de SATA drivers maar ik kon mijn probleem daar niet vinden.
Mijn hoop is nu op jullie expertise gevestigd.
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Met vriendelijke groet,
Wuzzel
Ik ben nieuw tot deze forums en dit is me eerste post.
Onlangs heb ik een nieuwe pc samengesteld, mijn PC specs zijn:
Processor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/koeler
Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi
Koeler: Zalman CNPS7700-Cu
Geheugen: 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)
Videokaart: Asus GeForce 7800 GTX
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (oude pc)
Harde schijven: 3x Maxtor 300 gb Harddisk SATA II 16 mb Diamond max 10, 1 Maxtor 200 gb IDE (oude pc) en 1x Seagate Barracuda 120gb IDE (oude pc) (al mijn HD's zitten in blauwe SilentMaxx HD-Silencers 2.0)
Dvd-brander: BENQ DW 1620 (oude pc)
CD-Brander: eentje van SONY (oude pc)
Behuizing: Cooler Master Stacker 810 Geen, Zilver
Voeding: Cooler Master Real Power 550W m/Power indicator, 20/24pin
Monitor (LCD): BENQ 19 inch FP937s+
Ik had alles in elkaar gezet en alles deed het prima.
Processor en geheugen gedetect.
De BIOS kon alle 3 de sata hd's en de 2 ide hd's zien.
Ik wilde een clean install doen op 1 van mijn sata hd's met Windows XP Pro.
XP Pro cd erin, booten, startte van XP cd.
Ik kwam toen bij het scherm waar je partities kan maken en kan kiezen op welke partitie je windows XP Pro kan installeren.
Ik wilde XP Pro op 1 van mijn sata laten draaien, dus ik koos de optie partitie maken.
Ik liet de setup een partitie maken van 25 gb op de SATA 1 schijf.
Na ongeveer 30 min later sprong hij terug naar het scherm waar je partities kon maken, setup heeft me niet gevraagd welke filesystem ik wilde gebruiken (FAT32/NTFS) en heeft kennelijk de schijf dus niet geformateerd.
Ik kreeg deze melding te zien bij de schijf waar ik de partitie van 25 gb wilde hebben: Setup heeft geen toegang tot deze schijf.
Setup kon de rest van de schijven nog steeds zien, alleen hij had geen toegang meer tot de SATA 1 schijf waar ik windows op wilde installeren.
Hij maakte dus eigenlijk geen partitie aan want als ik de PC had gereset had ik gewoon weer "toegang" tot die schijf, dus setup kon hem gewoon weer zien.
Maar na de 30 min wachten tot setup die partitie had aangemaakt had setup geen toegang meer tot die schijf.
Ik heb van alles geprobeerd om van die melding af te komen maar elke keer kreeg ik toch die melding: Setup heeft geen toegang tot deze schijf.
Wat ik heb geprobeerd is:
- XP Pro proberen te installeren op de andere sata hd's
- Verschillende versies van XP Pro geprobeerd (me buurman had een andere versie) NL en EN.
- Voeding van IDE schijven eraf gehaald, voeding van mijn cd brander eraf gehaald.
- Voeding van 2 sata schijven eraf gehaald, zodat elke keer maar 1 harde schijf zichtbaar was.
- En alle combinaties mogelijk die hierboven beschreven staan.
Ik kwam dus elke keer bij het scherm van partitie maken terecht en probeerde een partitie van 25 gb te maken.
Heb meer dan 20x geprobeerd (20x 30 min
Ik denk niet dat er iets mis is met de 3 sata hd's die ik heb.
Ik ben naar de ASUS site/forum geweest om te kijken of er meer mensen hier last van hadden, mensen hadden wel last van de SATA drivers maar ik kon mijn probleem daar niet vinden.
Mijn hoop is nu op jullie expertise gevestigd.
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Met vriendelijke groet,
Wuzzel