Toon posts:

headset piept tijdens opstartten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej, ik heb de laatste tijd een probleem met mijn pc/headset

ik heb een plantronics .90 headset.

als ik mijn computer opstart krijg ik een hele harde piep uit mijn headset, en als ik het inlogscherm krijg dan hoor ik mezelf als ik praat, hetzelfde als je hebt als je je micrefoon niet mute bij je geluidsopties..

als ik in gelogd ben is alles weer normaal. weet iemand waar dit aan kan liggen.?

help plz :)

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
Geen idee, ik heb hetzelfde al tijden lang met mijn geluidskaart: Creative Live Player 5.1 (bulk)

Het maakt niet uit of ik een koptelefoon op boxen aansluit de piep blijft, dus daaraan ligt het niet.
Ik gebruik de nieuwste drivers/software van het creative, dus daar zou het niet aan kunnen liggen (neem ik aan).

Ik stoor me er niet zo aan, maar een oplossing is altijd welkom :D

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Topicstarter
ik stoor me er wel aan, als ik in de ochtend me pc aanzet en me moeder en broer slapen nog :)

dan is het tog niet zo fijn zoon piep,

als ik het mute-knopje van mijn micrefoon aanzet ( dus niet miijn boxen maar mijn micrefoon ) dan stopt het geluid.

snap er niets van :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je nou eens bij de AFSPEEL opties in Windows je MIC. op MUTE zet. Want dat staat altijd onnodig aan en dit topic hoort dus gewoon in WOS en niet in hardware algemeen, want dit is geen Plantronics probleem.

Verwijderd

Topicstarter
staat al op mute :),

anders zou het altijd zo zijn. ook als windows opgerstard is

maar het is ook alleenmaar tijdens het OPSTARTTENNNNN :O

iemand een id33tje? O-)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Toch raar dan, want ik heb exact dezelfde headset en nergens last van. Staat die op een onboard soundcard aangesloten? zoja heb je iets als speech reporter oid aanstaan

Verwijderd

Topicstarter
nope niet onboard. heb een geluidskaartje van creative.

maar het vage is dat ik er vroeger nooit last van had :S

en ik heb niets veranderd :9~

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
als ik mijn computer opstart krijg ik een hele harde piep uit mijn headset,
- Blijft die piep constant in volume?
- Blijft die piep constant in frequentie(hoogte)?
- Start de piep gelijk, pas bij hardeschijf testen of pas bij opstartscherm windows?
- Waneer stopt de piep?, pas bij het inlog scherm?
- Maakt het nog uit als je de kabel van de headset verplaatst?
- Krijg je de piep ook als je de headset vervangt door andere boxjes/ dopjes?

Mischien heb je APCI aanstaan in de bios, dan worden de geluidskaart etc. al in de bios gedecteerd een irq nummer gegeven etc..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 22:21
Is dat niet dat BIOS-piepje dat bij het opstarten evt. naar je geluidskaart gestuurd wordt?

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
Wat jv88 hoogst waarschijnlijk bedoelt is het power-up piepje.

Bij het opstarten worden de componenten 1 voor 1 aangezet, zo ook de geluidskaart.
En in dit geval geeft het aanzetten van de geluidskaart een piep door aan de aangesloten headset.

Dit is iig bij mij het geval, en omdat jv88 het ook over een creative geluidskaartje heeft is het goed mogelijk dat we het over hetzelfde probleem hebben.

Daaraan wil ik toevoegen: net als jv88 is het bij mij random, de ene windows install is het wel zo, en de andere keer niet (vroegâh had ik het piepje niet).

User Error -- Please Replace User

Pagina: 1