Toon posts:

Muis beweegt niet, maar ook weer wel.

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een uiterst irritant probleem:
Als mijn muis een tijdje stil heeft gezeten, en ik dus ff niet achter de pc zit, maar hem daarna wil bewegen blijft de cursor op die plek staan waar hij het laatst was, dus het lijkt alsof de muis is vastgelopen, maar dat is niet zo, want je kan wel nog steeds klikken etc.
Er is dan zeg maar nog een 2e cursor maar die is onzichtbaar, dus de muis functioneert nog wel, maar de zonder cursor(maar die cursor die staat nog wel ergens vast). Heel vaag dus.
En ik moet dan dus telkens rebooten om die muis weer normaal te krijgen, maar als ik de muis dan een tijdje met rust laat gebeurt het weer.

Hier een screenshot om het geheel wat duidelijker te maken: http://img215.imageshack.us/img215/3315/muisprobleem6rg.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit irritant probleem.

Alvast bedankt,
Yass.

Verwijderd

bij muisopties in configuratiescherm. is volgensmij zoon optie van muis verbergen tijdens typen of iets deregelijks,
misschien staat die aan ?

Verwijderd

heb je draadloos ? dan nieuwe batterijen proberen :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
welke muis gaat het om?
drivers voor geinstalleerd?

@jv88 en nano90:
volgens mij snappen jullie het probleem niet.
de muis werkt prima, maar de cursor blijft staan, (de daadwerkelijke positie niet)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat aan ja, maar dat is neit het probleem, het gebeurt namelijk ook als ik niet eens typ, ik heb het probleem nu WEER btw, ik moet nu dus alleen emt het toetsenbord werken(tab) of rebooten, wat ik zo dus weer ga doen:(

Help aub...

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een PS2 muis met 3 knoppen, links, scroll en rechts, niet draadloos dus.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 11:26
Iets in de schermverversingshoek misschien? Nieuw programma openen, in dat venster eens kijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:14:
Het is gewoon een PS2 muis met 3 knoppen, links, scroll en rechts, niet draadloos dus.
ja ik heb hier precies het zelfde probleem het pijltje van de muis blijft dood leuk stil staan op je scherm terwijl je wel gewoon je muis kunt gebruiken wel lastig wand je kunt niet precies zien wat je doet ik heb ook gewoon een logitech opti muis met een snoertje op de ps2 poort aangesloten en heb ook via usb maar het probleem blijft tot dat ik mijn pc opnieuw start dat gaat het ff goed bij is het gebeurt naar een verse win xp prof install

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:19:
[...]

ja ik heb hier precies het zelfde probleem het pijltje van de muis blijft dood leuk stil staan op je scherm terwijl je wel gewoon je muis kunt gebruiken wel lastig wand je kunt niet precies zien wat je doet ik heb ook gewoon een logitech opti muis met een snoertje op de ps2 poort aangesloten en heb ook via usb geprobeerd maar het probleem blijft tot dat ik mijn pc opnieuw start dat gaat het ff goed bij is het gebeurt naar een verse win xp prof install

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met schermverversingshoek?

Verwijderd

nou ik heb nu weer een verse winxp er op gezet en ja het nu wel zonderproblemen met de muis

• onkl
  • Laatst online: 17-02 11:26
Dat je het probleem niet moet zoeken bij je muis (HW, drivers etc), maar bij de opbouw van je scherm. Gaat typen wel goed bijvoorbeeld?
Het onzichtbaar zijn van je cursor op de schermafdruk geeft me die impressie.

Verwijderd

Topicstarter
Typen gaat perfect, alles gaat goed, behalve de muis dus.

Hoe installeer ik btw een verse win xp zonder te formatteren?

• megatronic
  • Laatst online: 18-11-2024
ik heb precies hetzelfde probleem.
is er inmiddels al een oplossing voor ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:07:

// zie hieronder //

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 17:34 ]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:07:

De Windows, Program Files en Documents & Settings mappen weg sodemieteren (met bijvoorbeeld Knoppix) en dan gewoon je XP CD-tje erin gooien, en kiezen dat je het huidige bestandssysteem wilt behouden.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem, begon vorige keer al na een nieuwe installatie van XP pro. Op nieuw geinstalleerd en een week of 2 later (nu dus) heb ik het probleem weer. Vreemd is dathet samenvalt met een ander probleempje. Bij het opstarten hakkelt de introtune van windows ineens heel erg, ook mp3 afspelen geeft een hakkelend geluid. In mijn task manager zijn geen zware processen bezig. Heel irritant probleem. Zou het een virus of spyware kunnen zijn?

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 22:04
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:32:
Ik heb precies het zelfde probleem, begon vorige keer al na een nieuwe installatie van XP pro. Op nieuw geinstalleerd en een week of 2 later (nu dus) heb ik het probleem weer. Vreemd is dathet samenvalt met een ander probleempje. Bij het opstarten hakkelt de introtune van windows ineens heel erg, ook mp3 afspelen geeft een hakkelend geluid. In mijn task manager zijn geen zware processen bezig. Heel irritant probleem. Zou het een virus of spyware kunnen zijn?
Zelfde probleem gehad, soms nog wel is tijdens hele zware acties zoals opstarten van America's Army en dan heel druk met muis bewegen,...
ik heb windows nog is geinstalled op andere harde schijf, had eerst S-ATA schijf, maar ben trug gegaan op IDE hdd,... hoop jullie nu te helpen..

Probeer is een ide hdd erin te mikken en windows is te reinstallen, geen drivers instaleren , tenzij je 800% cker bent dat je dezelfde drivers hebt..
dus geen logitech mouseware!, zou kunnen zijn dat je dan een poort pakt die niet bestaat :) dat heb ik gehad,.. mouse speed 1 puntje lager zetten en dus windows ff op ide laten draaien en zo ook voor alle andere zware applicaties..
bij mij hielp het,.. hoop jullie ook te helpen:

mijn topic over dit probleem:
Er is iets kapot, maar WAT?
Pagina: 1