In asp.net probeer ik te connecten naar een Access database in asp.net, dit gaat allemaal prima. Maar zodra er via een vb6 programma ook gebruik word gemaakt van die database dan vind mijn ole db het in eens ook niet meer zo fijn.
Ik krijg dan een exception met de message Could not use ''; file already in use. als ik de connection probeer te openen. Er zit dan ook inderdaad al iemand in de database, maar dit moet gewoon kunnen want het vb6 programma opent hem niet exclusief en doet op dat moment geen bewerkingen (de connection is dus idle).
De exception word omhoog gegooit in de .Open() method van een OleDbConnection object.
De connection string is voor bijde applicaties hetzelfde namelijk:
Meerderen connecties via asp.net lijken ook goed te gaan.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is meerderen connecties te open, misschien doe ik iets fout?
Ik krijg dan een exception met de message Could not use ''; file already in use. als ik de connection probeer te openen. Er zit dan ook inderdaad al iemand in de database, maar dit moet gewoon kunnen want het vb6 programma opent hem niet exclusief en doet op dat moment geen bewerkingen (de connection is dus idle).
De exception word omhoog gegooit in de .Open() method van een OleDbConnection object.
De connection string is voor bijde applicaties hetzelfde namelijk:
code:
1
2
3
4
| Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=c:\development\TESTING\Hotel Max.mxd; Jet OLEDB:Database Password=mijndbpassword; Persist Security Info=False; |
Meerderen connecties via asp.net lijken ook goed te gaan.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is meerderen connecties te open, misschien doe ik iets fout?