Bij het lezen van deze topictitel zullen veel mensen denken aan vroeger, de tijd dat iedereen problemen had met zijn SB live op het moment dat zijn harde schijven activiteit vertoonde.
Toen ik 4 jaar terug deze pc kocht, met sblive, had ik ook last van deze bug. Heb ik toen opgelost door het kopen van een terratec aureon fun.
Ik heb van weekend een raid array gebouwd in deze computer mbv de onboard highpoint controller. Dit omdat deze pc binnenkort als server gebruikt gaat worden en ik dan mijn data veilig wil hebben. (doet verder niet terzake).
Het probleem:
Bij harddisk activeit heb ik haperend geluid.
Opstelling:
Abit KX333 (fsb van 133@180)
2x 512mb Kingston(pc2700enpc3200)
Barton 2500
4x Maxtor Diamondmax 10 250gb 16mb (ata) in raid 01
terratec aureon fun
Nic
Windows XP sp2
Geprobeerd tot nu toe:
1) nieuwste via 4in1, met nieuwste highpoint drivers
2) highpoint drivers met zelfde nummertje als highpoint bios
3) IRQ van soundcard was zelfde (in windows), veranderd door veel gerommel in apparaatbeheer. Nu heeft soundcard eigen IRQ
4) In bios-boekje staat dat sommige PCI-sloten een shared IRQ hebben, maar nummertje3 waar de soundcard in zit, niet!
nog te doen
1) ergens heb ik gelezen dat je de latency van je pci kunt aanpassen, maar ik vind hier niets over in mijn bios...?
2) ...iemand idee'tjes....
Toen ik 4 jaar terug deze pc kocht, met sblive, had ik ook last van deze bug. Heb ik toen opgelost door het kopen van een terratec aureon fun.
Ik heb van weekend een raid array gebouwd in deze computer mbv de onboard highpoint controller. Dit omdat deze pc binnenkort als server gebruikt gaat worden en ik dan mijn data veilig wil hebben. (doet verder niet terzake).
Het probleem:
Bij harddisk activeit heb ik haperend geluid.
Opstelling:
Abit KX333 (fsb van 133@180)
2x 512mb Kingston(pc2700enpc3200)
Barton 2500
4x Maxtor Diamondmax 10 250gb 16mb (ata) in raid 01
terratec aureon fun
Nic
Windows XP sp2
Geprobeerd tot nu toe:
1) nieuwste via 4in1, met nieuwste highpoint drivers
2) highpoint drivers met zelfde nummertje als highpoint bios
3) IRQ van soundcard was zelfde (in windows), veranderd door veel gerommel in apparaatbeheer. Nu heeft soundcard eigen IRQ
4) In bios-boekje staat dat sommige PCI-sloten een shared IRQ hebben, maar nummertje3 waar de soundcard in zit, niet!
nog te doen
1) ergens heb ik gelezen dat je de latency van je pci kunt aanpassen, maar ik vind hier niets over in mijn bios...?
2) ...iemand idee'tjes....