nog steeds een nickchange
Waarschijnlijk hebben ze jou concept ook al wel overwogen, al kan ik er eigenlijk weinig over zeggen, omdat je zwijgt als een graf.
Je kan ook geen belangstelling opwekken door niets te verklappen.
Eens kijken wat voor antwoord ik krijg....
Greetz
nog steeds een nickchange
Zal tegenwoordig wel heel anders zijn.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Grappig he, had hij niet copyrighted gedaan ofzo...
Verwijderd
En dan is het nog afwachten of het aanslaat.
De dagen dat een programmeur zes weken lang elke avond aan een game kon werken en daar miljonair mee kon worden, zijn voorbij.
Ik doe al een opleiding HI en zit al in het 3e jaar. Ik wil zelf namelijk spellen gaan maken
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Als je het patenteerd, kan je het idee gewoon aan die lui mailen. Als ze er iets mee willen, moeten ze het betalen. Als ze het jatten, span je een rechtzaak aan, en krijg je alsnog je geld.
Het probleem is dat patent geld kost. En niet weinig ook...
Ziek eigelijk. Dat iemand anders geld krijgt als jij iets bedenkt. Administratiekosten, OK. Maar dat is niet meer dan een tientje...
Het zou trouwens wel leuk zijn als er eens wat echt goede games gemaakt zouden worden over bijvoorbeeld:
The A-Team (beetje Commando's stijl, afgewisseld met stukje FPS & driver
MacGyver (actie adventure
etc...
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
actie adventure > Deus Ex, NOLF, Project IGI, SoF etc.Op zondag 21 januari 2001 14:59 schreef actieman het volgende:
ja * actieman heeft ook wel wat ideetjes voor spellen, of concepten waarvan prachtige spelen gemaakt kunnen worden, maar ja...
The A-Team (beetje Commando's stijl, afgewisseld met stukje FPS & driver)
etc...
commando stijl met FPS en driver > NOLF
Ik weet wel dat er dagelijks geloof ik 20 ideeën naar game developers worden gemaild en dat er geen enkele doorkomt.
Bij mijn weten is er nog nooit een spel uitgekomen waarvan het concept was bedacht door een 'fan'.
Beetje raar dat je dit soort dingen niet weet powerboy.
commando stijl is niet hetzelfde als commando'sOp zondag 21 januari 2001 16:29 schreef minus0ne het volgende:
[..]
actie adventure > Deus Ex, NOLF, Project IGI, SoF etc.
commando stijl met FPS en driver > NOLF
...
en ik kan me niet herinneren dat NOLF ook maar iets weg heeft van COMMANDO'S
actie adventures zijn er idd wel genoeg...
I’m not like the OTTERS
Dan heb je nog de verschillende bedrijven die naar je ontwerp kunnen kijken en dan beslissen of het spel ook zal verkopen...
En anders ga je net als ik leren programmeren
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
En ik wil een keer een FirePower (kent iemand dat nog:?) ReMake gaan maken.
De beste manier om dat te doen is, denk ik, zelf het spel te maken. Het hoeft niet super mooi te zijn en prima te werken maar in ieder geval het idee weer geven. Dan zoek je een paar mensen die mee willen werken, of een groter software bedrijf. Die dan samen met jou het spel 'afmaken' en dan kan het mischien wel wat worden.
Maar gewoon bij een bedrijf aankomen met een idee werkt denk ik niet. Het bedrijf zelf heeft een aantal werknemers die vaak ook veel te zeggen hebben in de ontwikkeling van een spel. Die verzinnen dan het een en ander zelf en nemen denk ik niet zo graag ideeen van buitenaf. Tenzij het natuurlijk een super spel zou kunnen worden.
tiepfauten
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
firepower = multiplayer met tankjesOp maandag 22 januari 2001 15:25 schreef drZymo het volgende:
Ik zelf ook een heel koel ideetje voor een spelletje (onstaan door een vaag potje Red Alert lang geleden)
En ik wil een keer een FirePower (kent iemand dat nog:?) ReMake gaan maken.
De beste manier om dat te doen is, denk ik, zelf het spel te maken. Het hoeft niet super mooi te zijn en prima te werken maar in ieder geval het idee weer geven. Dan zoek je een paar mensen die mee willen werken, of een groter software bedrijf. Die dan samen met jou het spel 'afmaken' en dan kan het mischien wel wat worden.
Maar gewoon bij een bedrijf aankomen met een idee werkt denk ik niet. Het bedrijf zelf heeft een aantal werknemers die vaak ook veel te zeggen hebben in de ontwikkeling van een spel. Die verzinnen dan het een en ander zelf en nemen denk ik niet zo graag ideeen van buitenaf. Tenzij het natuurlijk een super spel zou kunnen worden.
edit:
tiepfauten
(was een van * actieman eerste netwerk spelletjes [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]
I’m not like the OTTERS
Mocht ik het nog terug vinden zal ik het kenbaar maken...
Hell yes! Firepower - het eerste multiplayer spel dat zo groot was dat je eerder kapot ging IRL dan door schoten van je tegenstander in het spel..En ik wil een keer een FirePower (kent iemand dat nog:?) ReMake gaan maken.
Dan heb je Moonstone vast ook mooi gevonden. Bij mij zou een spellenbrouwer zowiezo scoren met een gahwe ahwe sidescroller.. Gewoon old-school plat beeld, raggen op je toetsenbord.. 3d is voor mietjes!
Verwijderd
waar de fok heb je het overOp maandag 22 januari 2001 13:41 schreef aXe het volgende:
Hoe kan je nou een fan zijn van een spel dat nog niet eens bestaat minusOne...
Ja dus, denk je nou echt dat een bedrijf aan ieder goed idee zomaar effe een cheque uitschrijft van 10.000 pietermannen?En hoe denk je dat die mensen die de games maken aan hun ideeen komen? Die worden heus wel geinspireerd door fans en mensen die research doen naar wat mensen/gamers leuk vinden...
Dan heb je nog de verschillende bedrijven die naar je ontwerp kunnen kijken en dan beslissen of het spel ook zal verkopen...
En anders ga je net als ik leren programmereneen paar maten van mij zijn al bezig met een game (stelt nog niet zoveel voor, is dos game, maar ja je moet toch ergens beginnen of niet dan)
Nee, in een game dev. team zitten altijd mensen die voor het concept zorgen
Tuurlijk krijgen ze ideeën van hun omgeving maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar effe cheqie uitschrijven.
Ga eerst wat meer derover lezen ok?
ik ook, en met de huidige en komende (tribes2, serious sam,) game engines is het ook mogelijk om die spellen te makenOp zondag 21 januari 2001 14:59 schreef actieman het volgende:
ja * actieman heeft ook wel wat ideetjes voor spellen, of concepten waarvan prachtige spelen gemaakt kunnen worden, maar ja...
Het zou trouwens wel leuk zijn als er eens wat echt goede games gemaakt zouden worden over bijvoorbeeld:
The A-Team (beetje Commando's stijl, afgewisseld met stukje FPS & driver)
etc...