2 switchhubs in 1 netwerk mogelijk (ivm xbox)?

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik zit met onderstaande situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/situatie.jpg
Om op dit moment gebruik te kunnen maken van de internet aansluiting op de xbox moet ik de netwerk verbinding naar mijn kantoor verbreken om de kabel voor de xbox te kunnen gebruiken aangezien het adsl modem maar 1 poort heeft.
In mijn werkkamer heb ik al een switchhub waar al mn pcs op zijn aangesloten.
Mijn vraag is nu; kan ik in de huiskamer direct naast het modem een tweede switchhub plaatsen die het signaal naar zowel de xbox als naar switch in de werkkamer stuurt? Of is het niet zomaar mogelijk 2 switches toe te passen?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36

ralpje

Deugpopje

Ja hoor, geen probleem. Ik weet niet uit m'n hoofd wat het maximaal aantal switches in een netwerk was, maar het is in ieder geval meer dan 2 :)

offtopic:
1337 tekening, trouwens

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:22
Je kunt gerust nog een switch toevoegen, gaat prima werken.
(mooie tekening idd)
op deze manier zoals jij het getekend heb, staat het hier in huis ook :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

lier

MikroTik nerd

Tweede kabel vanaf je huidige switch trekken naar de XBox levert (indien mogelijk) een goedkoper alternatief.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Je kan in principe een onbeperkt aantal switches plaatsen (>100). Indien je geen overlappende IP adressen hebt, zou dat allemaal probleemloos moeten werken.
Let echter wel op, dat je geen loops (rondjes) in je netwerk legt, tenzij je switches hebt die spanningtree of port bundeling/channeling ondersteunen. (lees: duurdere switches)

Het netste is om een switch als 'core switch' aan te wijzen (in jouw geval de switch bij het ADSL modem) en alle andere switches daar direct op aan te sluiten. Is netter dan getrapt en houd ook je connecties overzichtelijker.

De 5-4-3 regel van van vroeger (waar ralpje vermoedelijk aan refereert), geldt voor hubs, niet voor switches. Aangezien switches tegenwoordig niet duurder zijn dan hubs, is het aan te bevelen om sowieso switches te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door pablo_p op 05-12-2005 13:24 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Super!!! Bedankt voor de snelle reacties. op naar de winkel dus.

En thnx for the compliments! :)

[ Voor 22% gewijzigd door dadj op 05-12-2005 13:27 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

lier schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:13:
Tweede kabel vanaf je huidige switch trekken naar de XBox levert (indien mogelijk) een goedkoper alternatief.
Als je zelf kabels kunt knijpen: zie dan ook de faq hier: je kunt 2 connecties door 1 kabel voeren.

Ik verbaasde me erover dat dit feit dat je gewoon extra swtiches mag doorschakelen niet in de faq staat. (Wel een heel verouderd verhaal over wat hubs en swtiches zijn)

Wellicht moet je een crosskabel gebruiken tussen de 2 switsches , het is uit de site van sweex niet goed op te maken of de sweex switch auto-mid-X is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:26:
[...]
Wellicht moet je een crosskabel gebruiken tussen de 2 switsches , het is uit de site van sweex niet goed op te maken of de sweex switch auto-mid-X is.
oh getver.. dat hoop ik niet.. nieuwe kabels trekken door het huis heb ik niet zo veel zin in :{

[ Voor 28% gewijzigd door dadj op 05-12-2005 13:29 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dadj schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:28:
[...]

oh getver.. dat hoop ik niet.. nieuwe kabels trekken door het huis heb ik niet zo veel zin in :{
Als dat het geval is kun je ook een een nieuw eindetukje Afbeeldingslocatie: http://www.comtradcables.com/images/RJ45-SL.gif erop (laten) knijpen. Helaas zijn die tangen daarvoor. relatief duur. (het is niet de kable die cross is, het in de aansluting in het eindstukje, zie faq hier)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
De meeste switches hebben wel een uplink port, als een van de twee switches dat heeft, gaat het ook gewoon goed. Let op dat je maar op een vna de twee switches de uplink poort moet gebruiken, doe je dat op allebei, dan hef je het effect op.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36

ralpje

Deugpopje

Pablo_p schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:20:
De 5-4-3 regel van van vroeger (waar ralpje vermoedelijk aan refereert), geldt voor hubs, niet voor switches. Aangezien switches tegenwoordig niet duurder zijn dan hubs, is het aan te bevelen om sowieso switches te gebruiken.
Kijk, ik wist dat mijn kennis ver weggezakt was, bedankt voor de aanvulling :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Pablo_p schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:40:
De meeste switches hebben wel een uplink port, als een van de twee switches dat heeft, gaat het ook gewoon goed. Let op dat je maar op een vna de twee switches de uplink poort moet gebruiken, doe je dat op allebei, dan hef je het effect op.
De sweex heeft geen specified uplink port maar als ik me het goed herinner heeft poort 1 wel die funtie. Is het aan te raden een ander merk/type switch te kopen die zeker een uplink poort heeft?

Verwijderd

Nee, niet nodig. Elke zichzelf respecterende switch heeft tegenwoordig Auto-MDI/MDI-X waardoor je geen onderscheid meer hoeft te maken tussen uplink en normaal (cross en straight).

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
gelukt! Pas de problem

Pagina: 1