Toon posts:

IP-release in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonet kreeg ik op een laptop op het netwerk van onze hogeschool de melding dat een IP-adres al door een andere gebruiker in gebruik was. Hierdoor kon ik niet meer op het internet. Ik heb dit probleem opgelost door een IP-release te doen, gevolgd door een IP-renew. Internet werkte terug. Enkele uren later kreeg deze laptop plots meerder problemen... msn gaf foutmeldingen, internet-explorer opende geen pagina's meer (in de plaats daarvan probeerde hij steeds "/" te downloaden...)
Wanneer we de pc opnieuw opstartten, kreeg ik een mooi blauw scherm. (Windows XP)
Kan het zijn dat ik door IP-release uit te voeren, deze pc kwetsbaarder gemaakt heb voor aanvallen? Dit lijkt me vreemd. Ik ben ook niet zeker of er wel een verband is tussen deze release en wat er nadien gebeurd is...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kwetsbaarder maken voor aanvallen sowieso niet. Of het verder iets met elkaar te maken had zou ik niet weten :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Heb je niet toevallig een IP adres zelf ingevoerd voor je netwerkverbinding? Als er een IP conflict ontstaat is het een beetje gek als dit door de DHCP server zou komen. Die zou dan per ongeluk twee keer hetzelfde IP adres uitgedeeld hebben en da's niet zo voor de hand liggend.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 14:20
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:34:
Heb je niet toevallig een IP adres zelf ingevoerd voor je netwerkverbinding? Als er een IP conflict ontstaat is het een beetje gek als dit door de DHCP server zou komen. Die zou dan per ongeluk twee keer hetzelfde IP adres uitgedeeld hebben en da's niet zo voor de hand liggend.
of iemand anders die een statisch ip adres heeft

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben er zeker van dat er nooit een vast IP-adres toegewezen is.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Nooit iemand die bij hoge school eigen DHCP-server in de lucht gooit? Of routers verkeerd aansluit.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:30:
Internet werkte terug. Enkele uren later kreeg deze laptop plots meerder problemen... msn gaf foutmeldingen, internet-explorer opende geen pagina's meer (in de plaats daarvan probeerde hij steeds "/" te downloaden...)
Wanneer we de pc opnieuw opstartten, kreeg ik een mooi blauw scherm. (Windows XP)
Klinkt als een brakke netwerkkaart of driver. Installeer de laatste driver eens. Als dat niet helpt, verwijder (softwarematig) de kaart eens en laat windows opnieuw laten detecteren.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:30:
Kan het zijn dat ik door IP-release uit te voeren, deze pc kwetsbaarder gemaakt heb voor aanvallen?
Nee, je pc is er niet kwetsbaarder opgeworden. Het enige wat er gebeurt is dat je pc om een nieuw IP-adres bedelt bij de DHCP-server.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1