Zonet kreeg ik op een laptop op het netwerk van onze hogeschool de melding dat een IP-adres al door een andere gebruiker in gebruik was. Hierdoor kon ik niet meer op het internet. Ik heb dit probleem opgelost door een IP-release te doen, gevolgd door een IP-renew. Internet werkte terug. Enkele uren later kreeg deze laptop plots meerder problemen... msn gaf foutmeldingen, internet-explorer opende geen pagina's meer (in de plaats daarvan probeerde hij steeds "/" te downloaden...)
Wanneer we de pc opnieuw opstartten, kreeg ik een mooi blauw scherm. (Windows XP)
Kan het zijn dat ik door IP-release uit te voeren, deze pc kwetsbaarder gemaakt heb voor aanvallen? Dit lijkt me vreemd. Ik ben ook niet zeker of er wel een verband is tussen deze release en wat er nadien gebeurd is...
Wanneer we de pc opnieuw opstartten, kreeg ik een mooi blauw scherm. (Windows XP)
Kan het zijn dat ik door IP-release uit te voeren, deze pc kwetsbaarder gemaakt heb voor aanvallen? Dit lijkt me vreemd. Ik ben ook niet zeker of er wel een verband is tussen deze release en wat er nadien gebeurd is...