[XP] Internet deels bereikbaar, DNS probleem?

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 10:27
Ik heb problemen met gedeeltelijk wegvallen van het internet in XP home.
Nu op dit moment staat mijn pc al een tijd aan (grotendeels gebruikt voor research op het internet) en nu ineens kan ik de meeste sites niet meet bereiken. Ik kan op de pc waar ik nu op werk alleen nog tweakers.net, GoT en de sites die ik al open heb staan nog bereiken.
Hetzelfde probleem doet zich voor in de pc van mijn ouders (ook XP home). Het vreemde is dat het op mijn eigen pc zich niet voordoet, deze draait op XP pro.
Omdat het alleen op de home versies voorkomt lijkt het mij geen probleem met de provider of de router.

Ik heb al vaker geprobeer met ipconfig de verbinding opnieuw aan de gang te krijgen. Maar het enige dat tot nu toe werkt is een volledige herstart van de pc.
Ook heb ik de bekabeling van de pc's al een gewisseld maar dit maakte ook niet uit. Hier ligt het dus ook niet aan.

Kent iemand misschien een workaround zonder de pc opnieuw op te hoeven starten of heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Wat gaat er precies mis? Kan je de sites nog wel pingen? Windows firewall aan? Geef ons wat meer info. Dat je sommige sites wel kan bezoeken is heel vervelend ben je. Microsoft heeft nog geen functie gebouwd, zodat wij met 1 klikje kunnen zien wat er aan mis is. Dus jij zult die info moeten aanleveren.

[ Voor 24% gewijzigd door silverstorm op 05-12-2005 13:32 . Reden: Nog niet wakker ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

silverstorm schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:09:
Wat gaat er precies mis? Kan je de sites nog wel pingen? Windows firewall aan? Geef ons wat meer info. Dat je sommige sites wel kan bezoeken is heel vervelend ben je. Microsoft heeft nog geen functie gebouwd, zodat wij met 1 klikje kunnen zien wat er aan mis is. Dus jij zult die info moeten aanleveren.

Verder lijkt me de aanname die jij doet m.b.t. de router en provider geheel onterecht. Misschien is er bij je provider wel een verbinding stuk met "een deel van het internet".
Als je goed leest dan zie je dat hij op zijn eigen computer daar geen last van heeft dat hij dan wel alle sites kan bezoeken.

Wat het probleem is kan een instelling zijn die het tegenhoud in je windows firewall.
En als het alleen op de pc van je ouders voorkomt dan lijkt me mischien een herinstallatie van dat systeem een goed plan om te kijken of dat verschil maakt.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:19:
Als je goed leest dan zie je dat hij op zijn eigen computer daar geen last van heeft dat hij dan wel alle sites kan bezoeken.
Tis nog maandag hoor, was nog niet helemaal wakker.

Verder lijkt met een herinstall een beetje vroeg. Al sluit ik niet uit dat het werkt.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 10:27
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:19:
[...]

Wat het probleem is kan een instelling zijn die het tegenhoud in je windows firewall.
En als het alleen op de pc van je ouders voorkomt dan lijkt me mischien een herinstallatie van dat systeem een goed plan om te kijken of dat verschil maakt.
De windows firewall is overal uitgeschakeld. Ik maak gebruik van 2 verschillende firewalls op de pc's die er last van hebben. Kaspersky en Zonealarm. (op elke pc een ander natuurlijk, niet 2 op 1 pc).

FF of IE geven aan de dat ze een pagina gaan zoeken en vinden geven dan aan de pagina onbereikbaar is. Het vreemde is dat pagina's die ik veel bekijk vaak wel willen werken. Deze krijg ik dan wel up-to-date te zien, dus niet een oude cache versie.

Oh ja, het probleem speelt al veel langer. Alle pc's zijn al een keer geherinstalleerd in de tussentijd. Maar na een tijd begint het gewoon weer in de XP home versies.
En pingen kan ik even niet proberen omdat ik net opnieuw heb opgestart. Alles werkt dus sowieso weer even. Pingen van de router en de andere pc's lukt wel altijd.

[ Voor 28% gewijzigd door J_Davelaar op 05-12-2005 14:31 ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde