Soldaatje schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:55:
Ja ik wist al dat daar een fan op kon maar dan ben je dus niet 1 maar twee sloten kwijt voor 1 hdd, daar zit niemand op te wachten.
Ik zoek dus een koelsysteem die haaks op de hardeschijven staat. En koele lucht over de harde schijven heen blaast. Dan heb je aan 1 120mm fan voldoende voor drie schijven (drie sloten).
Dat kun je nergens inzetten, dus die zul je zelf moeten maken en op maat voor je 3 schijven. Het is geen klik/schuif systeem meer, omdat je bays dus al vol zitten, bovendien lijkt het me dat een beetje ruimte tussen de schijf en je vent ook geen kwaad kan, zeker qua geluid, maar ook qua koeling. Probeer dus iets zelf te maken en plak/las/soldeer/whatever het aan de bovenkant van je kast.
Trouwens: waarom wil je je hdd koelen? Is dit echt nodig? En zijn deze brackets bedoelt voor stilte of om er een fan onder te hangen?
Als die dingen zijn om je hdd te koelen, maar je wilt er geen fan onder hangen, dan ben je niet erg slim geweest...
In
mijn kast zit standaard een 120mm koeler die op de hdd blaast en er maximaal 3 kan raken (dacht ik, mss 4?).
Als je
hier ff kijkt zie je dat er zat dingen zijn voor hdd. Zowel koelers als dempers, maar ook koelers en dempers in 1 (past in een 5,25) -> CoolerMaster's Cooldrive 6.
Maar ik weet niet of jij je brackets nog kan inruilen...