5,25 Inch drive cooling

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/5101-c.jpg

Ik heb dus een paar van deze hardeschijf ophangsystemen gekocht en nou vraag ik mij af of er een soort brackets bestaan waarmee je een 80 of 120 mm fan in je drivebays kan zetten zodat je hardeschijven extra koeling krijgen. Er moet nog wel ruimte zijn voor het ophangsysteem.
Of als iemand tips heeft zelf iets in elkaar te flansen of foto's hiervan, graag.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 20:05

Soul__assasin

de Belbelg

volgens wat ik hier zie kan je gewoon een fan onderaan het montage bakje schroeven

www.weefab.com

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Idd... zitten vier puntjes voor de schroefjes en een mooi gat om je vent in te laten blowen. Niet zo moeilijk toch :? Dat wij dat al van een plaatje kunnen zien en jij niet eens in het echt...

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Zo te zien een 80 mm fan. Maar dan heb je niet veel ruimte eronder over, je zult even moeten kijken of het past en of de fan nog wel lucht aan kan zuigen.

Pas trouwens wel op dat die schroefjes niet de printplaat van je hdd raken! Anders wordt je schijf wel heel erg stil. Als de schijf met de metalen behuizing tegen de schroefjes aan komt, worden zo de trillingen toch nog doorgegeven, en helpt het hele ding niks. Tenminste, ik neem aan dat je hdd op de viltjes moet en onder de rubbers? Bovenop de rubbers leggen lijkt me meer helpen, ligtie alleen zo los :P
Misschien dat het nog wel scheelt als je nog iets zachts tussen de viltjes en de hdd doet, mij lijken ze nogal dun om veel trillingen op te vangen.

[ Voor 65% gewijzigd door Ikke! op 05-12-2005 21:34 ]

Klik mee voor GoT!........

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja ik wist al dat daar een fan op kon maar dan ben je dus niet 1 maar twee sloten kwijt voor 1 hdd, daar zit niemand op te wachten.

Ik zoek dus een koelsysteem die haaks op de hardeschijven staat. En koele lucht over de harde schijven heen blaast. Dan heb je aan 1 120mm fan voldoende voor drie schijven (drie sloten).

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Soldaatje schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:55:
Ja ik wist al dat daar een fan op kon maar dan ben je dus niet 1 maar twee sloten kwijt voor 1 hdd, daar zit niemand op te wachten.

Ik zoek dus een koelsysteem die haaks op de hardeschijven staat. En koele lucht over de harde schijven heen blaast. Dan heb je aan 1 120mm fan voldoende voor drie schijven (drie sloten).
Dat kun je nergens inzetten, dus die zul je zelf moeten maken en op maat voor je 3 schijven. Het is geen klik/schuif systeem meer, omdat je bays dus al vol zitten, bovendien lijkt het me dat een beetje ruimte tussen de schijf en je vent ook geen kwaad kan, zeker qua geluid, maar ook qua koeling. Probeer dus iets zelf te maken en plak/las/soldeer/whatever het aan de bovenkant van je kast.

Trouwens: waarom wil je je hdd koelen? Is dit echt nodig? En zijn deze brackets bedoelt voor stilte of om er een fan onder te hangen?
Als die dingen zijn om je hdd te koelen, maar je wilt er geen fan onder hangen, dan ben je niet erg slim geweest...
In mijn kast zit standaard een 120mm koeler die op de hdd blaast en er maximaal 3 kan raken (dacht ik, mss 4?).

Als je hier ff kijkt zie je dat er zat dingen zijn voor hdd. Zowel koelers als dempers, maar ook koelers en dempers in 1 (past in een 5,25) -> CoolerMaster's Cooldrive 6.
Maar ik weet niet of jij je brackets nog kan inruilen...
Pagina: 1