Toon posts:

Kan ik 2 routers gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Begane grond: Modem (Kabel) en Wireless Router

Nu heb ik 1 UTP kabel van de meterkast naar de 2de verdieping doorgetrokken en die zit in de Router > perfect. Op de begane grond en de 1e verdieping werkt de draadloze verbinding perfect.

Op de 2de verdieping (waar 2 slaapkamers zijn) is dus 1 UTP kabel doorgetrokken omdat de draadloze verbinding op de 2de verdieping te zwak is.

Mijn vraag:

Kan ik die ene UTP kabel WEDEROM verdubbelen met een router? Hub?
Kan ik op 1 of andere (goedkope) manier de draadloze verbinding toch werkend krijgen op de 2de verdieping?

Voor de duidelijkheid, nog een UTP kabel doortrekken lukt niet meer.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:57:
Mijn vraag:

Kan ik die ene UTP kabel WEDEROM verdubbelen met een router? Hub?
Kan ik op 1 of andere (goedkope) manier de draadloze verbinding toch werkend krijgen op de 2de verdieping?

Voor de duidelijkheid, nog een UTP kabel doortrekken lukt niet meer.
1). Ik zou daar dan een switch wegleggen. Goedkoper dan een router en beter dan een hub
2). Ja, accesspoint wegleggen op 1e verdieping en laten functioneren als bridge

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
:? ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk...
Wil je nou die utp die vanaf je router komt naar meerdere pc's zetten om zo overal internet te krijgen? zo ja, dan kun je natuurlijk gewoon een switch of hub pakken. Of wil je er 2 gescheiden netwerken van maken??

iRacing Profiel

Verwijderd

even nalopen hoor:

op de begane grond in de meterkast is jou kabelmodem die verbonden is met een wireless router, hierin zit ook jou utp kabel die jij door hebt getrokken naar de 2e verdieping.

heb ik het tot zover goed, dan kan je inderdaad gewoon op de 2e etage een switch (aub geen hub doen) plaatsen waarna je van uit deze switch een utp kabel doortrekt naar de andere kamer/pc

bereik van wireless is sterk afhankelijk van de omgeving waarin je zit, bv veel ijzermatten in je plafond(vloerdelen)/muren remt het signaal je zou signaal versterkers kunnen aanschaffen hiervoor over verplaatsen van je wireless naar een opener ruimte

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Ik heb dus slechts 1 UTP kabel op de 2de verdieping. Maar we hebben 2 kamers waar we internet willen hebben. Draadloos lukt niet vanwege het te zwakke signaal.

De UTP kabel op de 2de verdieping komt dus door zo'n (voorheen) loze leiding. In de meterkast zit deze UTP kabel in de router. De router zit weer aan de modem.

Hoop dat ik zo duidelijker ben. In ieder geval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Een switch dus???
Kan ik dan nog steeds bijv. van Emule gebruik maken?
De poorten zijn nu geforward (door een kennis) zodat de computer op de 2de verdieping gewoon emule kan gebruiken.
Of maakt dat allemaal niet uit voor een switch?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Een switch is transparant (dwz je router 'merkt' niet dat ie er is) dus die switch kan er gewoon tussen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router van Edimax (gekocht bij de Mycom).
Dus die Switch van 19 euro van Edimax zou perfect voldoen?

Of moet ik een duurdere versie kopen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:18:
Ik heb een router van Edimax (gekocht bij de Mycom).
Dus die Switch van 19 euro van Edimax zou perfect voldoen?

Of moet ik een duurdere versie kopen?
voldoet perfect.

Ik heb zelf thuis beneden een router, en boven ook een router met Access point.
Kabel van router naar access point gewoon in 1 vd lan poorten gedrukt en gewoon de hele WAN poort niet gebruiken.

Werkt perfect.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Al koop je een switch van 5 euro, zolang je zeker bent dat het een SWITCH is en geen switched hub, want dat is gewoon een hub. Merk maakt niet zoveel uit; het is natuurlijk mooi om alles van 1 merk te hebben, maar het is niet noodzakelijk om het te laten werken.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Zeer bedankt voor de hulp!

Nog 1 (misschien onbenullige) vraag.
Als ik dit koop dan heb ik dus een modem, een router en een switch 24 uur per dag aan.
Kost dit niet zeer veel energie in een jaar?

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik mij ook af te vragen of er dan niet een switch is die draadloos signaal geeft?
Want dan hoef ik de kabels niet weg te werken maar creer ik op de 2de verdieping ook een draadloze omgeving?
Of kan dit dan weer net niet?

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Waarom plug je niet gewoon je UTP kabel die naar de tweede verdieping loopt in je modem en zet je je huidige wireless router op de tweede verdieping neer ipv een extra switch?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Vooral omdat ik op de begande grond ook internet nodig heb.
Maar het zo best kunnen dat de Wireless router dan wel goed werkt idd.
Nu nog kijken of ik een loze leiding heb voor de eerste verdieping.

Ik zal eens goed gaan bedenken wat ik allemaal kan doen en wat het beste en goedkoopste is.

Heeft iemand nog enig idee wat de energiekosten zijn voor zo'n modem/router/switch?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Energiekosten valt echt wel mee. Ik heb het ooit eens uitgerekend, maar het bedrag was echt niet zo enorm hoog.

• Grolsch
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:48:
Tja, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
Vooral omdat ik op de begande grond ook internet nodig heb.
Maar het zo best kunnen dat de Wireless router dan wel goed werkt idd.
Nu nog kijken of ik een loze leiding heb voor de eerste verdieping.

Ik zal eens goed gaan bedenken wat ik allemaal kan doen en wat het beste en goedkoopste is.

Heeft iemand nog enig idee wat de energiekosten zijn voor zo'n modem/router/switch?
check technische documentatie van desbetreffende apparaat op, zoek de wats, vermenigvuldig met 1000 (=KiloWat), doe dat x 24 x 365, en vermenigvuldig dat met de KW prijs van je energie leverancier

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:09:
[...]

check technische documentatie van desbetreffende apparaat op, zoek de wats, vermenigvuldig met 1000 (=KiloWat), doe dat x 24 x 365, en vermenigvuldig dat met de KW prijs van je energie leverancier
Ik ben blij dat jij mijn energie bedrijf niet bent ;)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Je zou misschien ook kunnen overwegen om andere antenne's op je Wireless router aan te sluiten. Als je een goede antenne neemt, kun je je wireless lekker omhoog krikken. De kosten daarvan vallen (wat mij betreft) erg mee.. Ik was 2x 19 euro kwijt voor nieuwe (sterkere) antenne's, het kan je een hoop werk (en uiteindelijk) ook de nodige energiekosten besparen.

Humor moet je serieus nemen

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Grolsch schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:09:
[...]

Doe maar delen door 1000

Nothing is a problem once you've debugged the code

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
je kan ook, ipv een switch, een 2e access point op de 2e etage plaatsen. Dan zet je in je 2 pc's wireless kaartjes en ben je ook klaar. Ik zou zelf, als je de mogelijkheid hebt iig, toch liever een bekabeld netwerk gebruiken, maar da's meer persoonlijke voorkeur. Ik vind het zelf allemaal wat betrouwbaarder, makkelijker en veiliger.

iRacing Profiel

• Grolsch
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:15:
[...]

Ik ben blij dat jij mijn energie bedrijf niet bent ;)
dat bedoel ik natuulijk ;) khoef toch niet alles voor te kauwen :P

Pagina: 1