Toon posts:

execCommand foreColor: lokaal wel, op server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vreemd probleem met een eigen gemaakte html editor die gebruik gemaakt van execCommand.

Alles werkt prima (bold, indent, etc etc), alleen foreColor werkt wél lokaal maar niet op de server bij gebruikmaking van dezelfde browser. Dit probleem bestaat op alle pc's waarmee ik het getest heb.

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad, want ik kan er totaal niets over vinden via Google, etc.?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Heb je iets online staan? Zonder enige code kunnen we niet zien waar het fout gaat natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:05:
Heb je iets online staan? Zonder enige code kunnen we niet zien waar het fout gaat natuurlijk.
Het staat ergens achter een htaccess, zal eens kijken waar ik het publiekelijk neer kan zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Online zetten gaat nu even niet, maar hier wel een code snippet (getest op Mozilla):

code:
1
2
3
4
5
htmlElement = document.getElementById('iframe');

function execCommand(command, userInterface, value) {
  contentWindow.document.execCommand(command , userInterface , value);
}

Dit gebruik ik dan bijvoorbeeld i.c.m. onderstaande, wat zowel lokaal als remote werkt.
code:
1
2
3
function justifyLeft() {
  execCommand("justifyLeft", false, null);
}

Maar dit werkt dus niet op de server (waarbij 'color' een geldige kleurwaarde is). Lokaal werkt dit probleemloos, draaiende op dezelfde webserver etc etc.:
code:
1
2
3
function foreColor(color) {
  execCommand("foreColor", false, color);
}

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand iets met bovenstaande code?

Het werkt remote overigens wél in IE. M.a.w.: het werkt in alle scenario's in IE en Mozilla, met uitzondering van Mozilla op een server.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Je hoeft je topic niet binnen 24 uur te kicken, rustig wachten op een oplossing ;)

• LvdO
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat werkt niet? Krijg je een js error? En wat is de error?

Xopus

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LvdO schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:51:
Iets beter lezen? ;)

CraZaay: met welke browser test je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LvdO
Iets beter lezen? ;)
Dat
code:
1
niet werkt in Mozilla als de pagina op een server staat laat nog genoeg ruimte voor interpretatie over lijkt me. Dat kan te maken hebben met security, dan krijg je een error. Het kan ook zijn dat het HTML wel aangepast wordt, maar het verschil in kleur niet zichtbaar is. &c.
Het werkt remote overigens wél in IE. M.a.w.: het werkt in alle scenario's in IE en Mozilla, met uitzondering van Mozilla op een server.
Euhm... ;)

Xopus

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LvdO schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:42:
[...]

Dat
code:
1
niet werkt in Mozilla als de pagina op een server staat laat nog genoeg ruimte voor interpretatie over lijkt me. Dat kan te maken hebben met security, dan krijg je een error. Het kan ook zijn dat het HTML wel aangepast wordt, maar het verschil in kleur niet zichtbaar is. &c.

[...]
Ik ga er vanuit dat het niet werkt, alszijnde het resultaat is er niet daar ;)
Maar je hebt wel gelijk hoor :) TS moet iets meer info geven.
[...]

Euhm... ;)
:( Lees ik zelf niet :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
LvdO schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:51:
Wat niet werkt is dat de geselecteerde tekst geen kleurtje krijgt. Er komt wél een <span> rond de geselecteerde tekst te staan in de html, maar zonder style dus. Er is geen enkele JS error.
BtM909 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:05:
Getest met Firefox 1.0.7 op de PC en Firefox 1.0.7 op de Mac.

• LvdO
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:38:
Wat niet werkt is dat de geselecteerde tekst geen kleurtje krijgt. Er komt wél een <span> rond de geselecteerde tekst te staan in de html, maar zonder style dus. Er is geen enkele JS error.
Vreemd. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je server een content type of doc type mee stuurt dat anders is dan wat Firefox lokaal zelf verzint.

Probeer eens een minimale test case te maken.

Xopus

Pagina: 1