In een eerder topic (De ultieme Raw proces tool?) hebben we het gehad wat nu een beetje het beste Raw tooltje is. Maar al dat gepraat is useless als we niet gaan testen :-) Zoals al naar voren kwam in dat topic, ben ik erg gecharmeerd van bibblelabs. Op fotoapparatuur.net stonden daarentegen wat negatieve verhalen. Dus mijn idee is om verschillende Raw's te verzamelen en die te converteren door verschillende personen met verschillende programma's. Jij converteert bv mijn Raw-met-kat, dan converteer ik jouw Raw-met-hond
. Zoiets.
Ik trap af met een Raw van mijn kat.
Rawfile van 7,10mb! Graag alleen downloaden als je meedoet
Geschoten op een Eos D60 met iso 1000 (ruis
) , 1/50 en F/4. Deze heb ik met Bibblelabs geconverteerd naar een jpg, waarbij ik veranderd heb:
• WB op 4850 Kelvin en tint 4
• Artifact onderdrukking
Hieronder een link naar de uitkomst Jpg (png werd 31 mb
) Het is niet de bedoeling om een betere kleur te krijgen (dat is imho bij elke converter gelijk instelbaar en subjectief) maar meer te kijken naar noise, details ed. Heb je een Raw die je ook wilt meenemen in de test, geef het even aan, dan zet ik m in de startpost (wel zelf hosten graag). Zo hoop ik een stel verschillende Raw's bij elkaar te krijgen die door verschillende mensen wordt behandeld om zo tot een goede vergelijking van converters te komen.

Je mag je uitkomst naderhand wijzigen. Het is geen wedstrijdje om het in 1x goed te doen, maar om een zo perfect mogelijk resultaat uit een convertor te krijgen. Heeft iemand dus op/aanmerkingen, verwerk die dan en post het nieuwe resultaat
Ik trap af met een Raw van mijn kat.
Rawfile van 7,10mb! Graag alleen downloaden als je meedoet
Geschoten op een Eos D60 met iso 1000 (ruis
• WB op 4850 Kelvin en tint 4
• Artifact onderdrukking
Hieronder een link naar de uitkomst Jpg (png werd 31 mb
Je mag je uitkomst naderhand wijzigen. Het is geen wedstrijdje om het in 1x goed te doen, maar om een zo perfect mogelijk resultaat uit een convertor te krijgen. Heeft iemand dus op/aanmerkingen, verwerk die dan en post het nieuwe resultaat
==
hoi