Toon posts:

overstap adsl verkeerd IP van provider

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een overstap van tiscalli naar planet internet blijft mijn IP adres en hostname nog steeds die van Tiscalli terwijl ik inbel met gebruikersnaam en wachtwoord van planet?
ik zat een een TTL van de DNS te denken maar die is vast geen week.

Hoe kan dit en wat kan een mogelijke oplossing zijn?

Internet is met een Asus ISDN adsl modem

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:42
En wat zei de helpdesk van planet?

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:34:
En wat zei de helpdesk van planet?
ik probeer het eerst op deze manier eerdat ik gelijk die knakkers ga bellen en meer als 2 uur aan de telefoon zit....

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
De DNS-server heeft bar weinig te maken met de DHCP-server, waar je je IP-adres van krijgt. Je hebt (doh) ook het telefoonnummer veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
JeRa schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:38:
De DNS-server heeft bar weinig te maken met de DHCP-server, waar je je IP-adres van krijgt. Je hebt (doh) ook het telefoonnummer veranderd?
telefoonnummer?
adsl belt in naar nummer 0

Verwijderd

maar heb je internet? da's natuurlijk het belangrijkste :)

Weet je zeker dat de instellingen niet nog ergens vastzitten in je asus modempje?
Reset m voor de zekerheid even naar fabrieksinstellingen!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk toch dat je bent aangewezen op de helpdesk van planet, maar het lijkt me vreemd dat je een ip krijgt van tiscali met planet gegevens. ( tenzij tiscali en planet tegenwoordig 1 zijn geworden )

Als je inlogt met kpn@adsltest ww=kpn krijg je dan wel een 172.* adres ? Anders snapt je modem het gewoon niet en moet je hem voor de zekerheid maar even resetten naar factorydefault en nog een keer proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 05-12-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan gewoon internetten.

tiscalli/worldonline ging over in planet
kan t daarmee te maken hebben? het was een verplichte overstap.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:46:
ik kan gewoon internetten.

tiscalli/worldonline ging over in planet
kan t daarmee te maken hebben? het was een verplichte overstap.
waarschijnlijk wel :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de site van planet bij de FAQ staat u krijgt een nieuw IP adres. maar dat is dus niet het geval...

Verwijderd

Van Tiscali zelf:
1-11-2005
Belangrijke mededeling voor alle Tiscali abonnees via het KPN netwerk
1.
Op 26 juli 2005 heeft KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overgenomen. Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk. U behoort tot die groep klanten.

Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door KPN-internetprovider Planet Internet. U bent of wordt hierover door KPN per e-mail geïnformeerd.

U kunt op dit moment uw vragen en/of verzoeken NIET meer bij Tiscali indienen. U kunt hiervoor contact opnemen met Planet Internet via het GRATIS telefoonnummer 0800 – 0200803.
2uur aan de lijn terwijl jij het niet hoeft te betalen is toch niet erg?

Daar jij tot deze groep van mensen behoort die via de KPN lijnen gaan (tiscali heeft voor de huidige abonnementen namelijk geen KPN lijnen meer zoals ze eerder wel hadden) behoudt je dus je IP range van "tiscali" maar log je in met Planet gegevens.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je zegt stellig dat je ttl geen week is? maar weet je dit wel zeker?
Bij @home is dit namelijk wel een week.

edit: oke, de uitleg is dus blijkbaar net hierboven neergezet :)

[ Voor 24% gewijzigd door job op 05-12-2005 11:55 ]

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
@XerJer

Sorry, had even over het ADSL gedeelte heengelezen :) (las alleen ISDN)
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:54:
Daar jij tot deze groep van mensen behoort die via de KPN lijnen gaan (tiscali heeft voor de huidige abonnementen namelijk geen KPN lijnen meer zoals ze eerder wel hadden) behoudt je dus je IP range van "tiscali" maar log je in met Planet gegevens.
Dat is niet vanzelfsprekend, ik behoor ook tot die groep en wij hebben een compleet ander IP-adres in een andere range.

[ Voor 9% gewijzigd door JeRa op 05-12-2005 12:19 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:41
Dit heeft niets met TTL te maken. Je behoort een ander (Planet) IP te verkrijgen na de overstap. Als jij nogsteeds een Tiscali IP krijgt...ben je dus blijkbaar nog niet overgezet. Gewoon even wachten, gebeurd vanzelf :)

Verdere discussie hierover graag in het grote Tiscali -> Planet overstap topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.