Toon posts:

[Win2k3 terminalserver] Alleen Remote Administration Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb 4 servers staan, waarvan Server4 de terminal server is. Hierop staat ook de Terminal Server Licensing. Ik heb hier 10 CALS geinstalleerd, per user.

Nu wil ik graag de server van "remote administration mode" naar "application server mode" zetten, zodat ik meer dan 2 verbindingen kan accepteren. Nu is deze server pas later als terminal server geconfigureerd, dus bij installatie heb ik niet gekozen voor application server.

Is het mogelijk om de server alsnog op application server te zetten of moet ik de terminal server verwijderen en opnieuw installeren? (wat een reboot veroorzaakt wat momenteel niet kan).

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:45
administrative tools>terminal services configuration>server settings>licensing.

Daar kan ik hem veranderen mits de licentie's ingevoerd zijn.

maar met een normale CAL mag je niet TS'eren, daar heb je weer speciale CAL's voor

[ Voor 28% gewijzigd door Grolsch op 05-12-2005 11:31 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem dus...de licenties zijn ingevoerd, echter bij de server settings->licensing heb ik alleen de keuze uit remote administration...

Het is een specialie CAL voor TS 10 connections, geinstalleerd in Terminal Services Licensing. Daar heb ik nu de Standard built in staan en de Windows 2003 Terminal Server CAL voor 10 users.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 11:32 ]

• Grolsch
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:31:
Dat is mijn probleem dus...de licenties zijn ingevoerd, echter bij de server settings->licensing heb ik alleen de keuze uit remote administration...

Het is een specialie CAL voor TS 10 connections, geinstalleerd in Terminal Services Licensing. Daar heb ik nu de Standard built in staan en de Windows 2003 Terminal Server CAL voor 10 users.
mmhh, je hebt ze ook al geactiveerd :?

Een reboot kun je niet proberen :?
Misschien de verantwoordelijke services restarten :?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 18:28
Heb je Terminal Server uberhaupt geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja anders kon ik geen instellingen veranderen in de terminal services manager...

• Grolsch
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:02:
Ja anders kon ik geen instellingen veranderen in de terminal services manager...
ik verwacht dat je probleem met een "Rebootje" is opgelost.
Is dit zo'n heikel punt om dit bijv. vannacht te gaan doen?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 18:28
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:02:
Bij mij staat dat ik het licensing-model kan wijzigen door add/remote programs te gebruiken. Maar 'Terminal Server' staat al aangevinkt bij de lijst van Windows componenten neem ik aan.

Dan zou mijn best guess ook een reboot zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Abom op 05-12-2005 12:11 ]

Verwijderd

Pas daar wel even mee op, want als je de server omzet als er al software op geinstalleerd staat, dan kan het zijn dat deze software niet meer werkt.

Verwijderd

Move PNS > WOS

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:43:
Pas daar wel even mee op, want als je de server omzet als er al software op geinstalleerd staat, dan kan het zijn dat deze software niet meer werkt.
Heb ik gemerkt. Heb toch maar besloten alle gebruikers uit te laten loggen zodat ik de server een reboot kon geven. Hierna werkte het wel. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Het was geen probleem dit 's nachts te doen, echter had ik de terminal licenties gistermiddag echt nodig, er waren externe gebruikers die het systeem in moesten in het administratie pakket, vandaar dat ik niet kon wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 11:00 ]

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:59:
[...]

Heb ik gemerkt. Heb toch maar besloten alle gebruikers uit te laten loggen zodat ik de server een reboot kon geven. Hierna werkte het wel. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Het was geen probleem dit 's nachts te doen, echter had ik de terminal licenties gistermiddag echt nodig, er waren externe gebruikers die het systeem in moesten in het administratie pakket, vandaar dat ik niet kon wachten.
als is uw probleem nog zo fel, een rebootje verhelpt het wel ;) :+

Pagina: 1