Toon posts:

monitor stand-by

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 2 met mobo, zodra ik daar een videokaart op aansluit staat de monitor op stand-by. Het ligt aan het mobo want het is zo met pci en AGP kaarten. En aan de jumpers op het moederbord ligt het ook niet want dat heb ik allemaal al uitgezocht.
Iemand die nog suggesties heeft zodat ik kan kijken of het werkt?

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 00:00
Eeh... andere pc proberen??

Je startpost is niet zo duidelijk, mischien kan je iets meer informatie geven over je systeem, welk OS, wat voor monitor, videokaart e.d.
Het ligt aan het mobo want het is zo met pci en AGP kaarten
Dus?? Elk moederbord met AGP en PCI sloten is fout?? Hhm.. dan ga ik tog maar overstappen op PCI-e }:O

Hoort dit niet thuis in 'videoplanken en beeldkanonnen'??

[ Voor 31% gewijzigd door Speedswitch op 05-12-2005 11:29 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:08:
Ik heb een pentium 2 met mobo, zodra ik daar een videokaart op aansluit staat de monitor op stand-by. Het ligt aan het mobo want het is zo met pci en AGP kaarten. En aan de jumpers op het moederbord ligt het ook niet want dat heb ik allemaal al uitgezocht.
Iemand die nog suggesties heeft zodat ik kan kijken of het werkt?
Probeer eens wat gestructureerder aan het werk te gaan enzo. Eerst testen of het de monitor werkt->even aan andere PC hangen. Dan kijken of je een werkende videokaart hebt->wederom in een andere PC. Even de combinatie videokaart-monitor testen in de andere PC.
Werkt dat allemaal wel, dan ligt het dus aan de PC waarop het niet werkt. Om beeld te geven heeft een PC een werkend moederbord, werkend geheugen, werkende processor en een werkende videokaart (+monitor nodig). De videokaart hebben we al getest, dus gaan we door met andere componenten. Component voor component testen geeft het meeste uitsluitsel, maar dat is niet altijd mogelijk. Iig kun je pas vaststellen of het aan het mobo ligt als je zeker weet dat het geheugen en de processor functioneren.

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
De monitor gebruik ik ook voor mijn 3GHZ en ik heb die oude videokaarten ook in combinatie met de monitor gedaan in mijn nieuwe pc, dat werkte ook goed.
Het zou idd misschien nog de CPU kunnen zijn, het geheugen komt regelrecht uit de pc van mijn zusje en dat werkte :P .
Ik kan de CPU nog omwisselen om te testen of dat werkt.

specs:

CPU pentium 2 300 mhz
64 MB SD-RAM geheugen (100mhz)
een oude diamond Graka van 32mb en een ATI van 16 mb (AGP), heb ik geen specs van.
En van de PCI kaartjes weet ik ook niets. :X

Misschien nog wel een handig detail, ik heb ook een mobo met en 200 mhz mmx CPU en daar slaat de montitor ook op stand-by als ik de pci kaart aansluit. ( heeft geen AGP aansluiting).
Maar de PCI graka zit nu in mijn standaart pc en doet het daar perfect. 8)7

"Het ligt aan het mobo want het is zo met pci en AGP kaarten" spelfoutje denk ik , ik bedoel in ieder geval dat ik de graka's al getest had O-) .

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 03:11

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, dit is geen casemodding en ook geen electronica. Voor zover ik het zo 123 kan zien hoort dit in VB, zoniet schopt een modje aldaar het vast wel de goede kant op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog