[MYSQL] Problemen met verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb thuis een servertje draaien, maar ik hier heb ik geen domein voor. Nu wil ik via mijn eigen domein (v-co.nl) welke elders gehost is verbinding maken met de mysql server thuis maar dit krijg ik maar niet voor elkaar. Ik heb mysql op poort 3306 draaien, en deze poort heb ik opengezet in mijn livebox.

Mijn testscript is als volgt (www.v-co.nl/testjes/test.php)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
mysql_connect("mijnip:3306", "username", "password");
mysql_select_db('test');

$q=mysql_query("SELECT veld1 FROM test");
while($lijst=mysql_fetch_array($q)){
echo $lijst['veld1'] . '<br>';
}
?>

Als ik deze pagina probeer te openen, dan moet ik een hele tijd wachten, en dan krijg ik uiteindelijk een blanco pagina te zien, terwijl er zeker records in de tabel test zitten (ja tabel en db heten allebei test). De mysql server loopt goed, want als ik verbinding maak via de webserver op mijnthuiserver (dus dan kan ik localhost gebruiken), dan draait phpmyadmin perfect.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

zet even foutmeldingen aan.. wellicht dat dan wat boven water komt!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:08
probeer eens:

PHP:
1
mysql_connect("mijnip:3306", "username", "password") or print(mysql_error());

Kijken wat ie zegt

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 22:00
Je moet in je MySQL database nog aangeven dat bepaalde user toegang van buiten af mogen hebben. Standaard is dat door MySQL geblokkeert en mag alleen localhost een connectie maken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43
Waarschijnlijk een kwestie van de gebruiker username%jouwdomein.nl even rechten geven om te connecten, standaard kan je niet met mysql connecten vanaf een ander domein

Roomba E5 te koop

• Dark Wanderer
Zo,

Ik heb in phpmyadmin even de user rechten aangepast dat je kan verbindenvanaf het domein v-co.nl

Nu krijg ik de mysql_error: Can't connect to MySQL server on '[[mijnip]]'(4)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43
kijk hier even, staan veel oorzaken en oplossingen in

Roomba E5 te koop

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En? Je MySQL server draait? je weet 100% zeker dat de rechten kloppen? Je mag vanaf het IP een connectie maken? Er staan geen firewall die connecties tegenhoud? En wat heb je nu zelf al geprobeerd om dit op te lossen?

Need way more input. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 05-12-2005 11:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Dark Wanderer
Ok

Ik weet zeker dat de mysql server goed draait
op http://85.144.93.112 heb ik mijn server, met hierop phpmyadmin, en deze werkt goed. De server draait dus.

Ik heb poort 3306 opengezet en geforward in mijn router op dezelfde manier als poort 80 voor de webserver, en dat werkt ook, dus dat moet ook goed zijn lijkt me

De user die vanaf v-co.nl verbinging moet maken met de mysql server op 85.144.93.112 heet darkwanderer, heeft iig de select privilege vanaf een host '%', dus dat betekend iedere host als het goed is.

En als ik dan de testpagina www.v-co.nl/testjes/test.php open, welke de inhoud
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
mysql_connect('85.144.93.112:3306', 'darkwanderer', '*********') or print(mysql_error()); 
mysql_select_db('test');
$q=mysql_query("SELECT veld1 FROM test");
while($lijst=mysql_fetch_array($q)){
    echo $lijst['veld1'];
}
?>

heeft, krijg ik dus die error die ik hiervoor al gepost heb. Weten jullie nu genoeg?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 10:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mag je op je server wel verbinden met externe hosts?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 08:00
Vanaf hier kan ik gewoon met je IP een connectie maken op poort 3306 waarna de MySQL handshake komt. Probeer eens vanaf je server met bv. fsockopen() hetzeflde en kijk wat je daar terugkrijgt. Alle kans dat zoals Janoz zegt geen externe verbindingen zijn toegestaan of een firewall wat tegenhoudt bij je provider.

• Dark Wanderer
Ik ben gehost bij b-one.net, en volgens hun live support is het wel mogelijk:
you: Hello. I have a question. Can I connect to a remote mysql server (mysql at my home) from a domain hosted at b-one.net through PHP ?
Janice: Unfortunately that is not possible as we do not allow any external connection on the database.
you: no i am not trying to connect from home to the b-one mysql sever but vica versa. I am trying to connect from a php file on a b-one server to my mysql server at home
Janice: Okay. In that case, you just need to replace the server name to your own server.
you: yes okay so connections to remote mysql servers are supported? thanks!
Dus ik denk neit dat het aan b-one ligt tog ?

• Dark Wanderer
Ok eventjes fsockopen gedaan

PHP:
1
2
3
<?
fsockopen('85.144.93.112', '3306') or print ('error');
?>

Ik zie error in beeld, dus dat wil ook niet!

• Dark Wanderer
Laat maar, die lui van b-one zijn dom. Toen ik het nog een keer aan de live help vroeg, had ze het nagevraagd bij technische dienst of zo, en die zei dat het idd niet mogelijk is verbinding te maken met externe hosts of wat dan ook. Het ligt dus niet aan mijn server, maar aan de veel te begrneste hosting van b-one.net. Echt helemaal niets kan bij hun! Was ik maar bij byh.nl gebleven

Pagina: 1