Toon posts:

Samsung LE32M51 & MediaMarkt & 'afdingen'

Pagina: 1
Acties:
  • 2.205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt eigenlijk al genoeg...
Ik woon in Utrecht en wil de Samsung LE32M51B gaan aanschaffen. Het liefst doe ik dit bij 'een echte winkel' ipv een 100% webshop. Hij is bedoelt om van mijn HTPC te genieten.

- Nu ligt de prijs van dit hebbeding bij MediaMarkt ietwat hoog. Hoeveel kans maak ik om hier wat extra van af te knabbelen?
- Wat is in Utrecht de beste winkel om deze Samsung te halen? Denk hierbij oa aan garanties/voorwaarden ed.

Thx

UPDATE
Is inmiddels gekocht (donderdagavond MediaMarkt).
Kon nog een <leuk bedrag aan> euro extra korting er op krijgen, plus het feit dat Samsung nu een actie heeft lopen dat je een tegoedbon hebt voor te gebruiken met een (vlieg)reis.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:05 . Reden: prijs verwijderd op verzoek ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:20

greatgonzo

schit-te-rend!

kijken wat de locale BCC bv doet, beiden garanderen de laagste te zijn (ik meen dat ze 10% onder de concurent gaan zitten die het voor een lager bedrag aanbied)

En dat kun je leuk uitspelen evt

voorwaarden MM

Laagste prijsgarantie
4.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de
klant binnen 14 dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor
een lagere prijs kan kopen ontvangt de klant van Media Markt het
prijsverschil contant retour, mits:
a. Het product voordeliger wordt aangeboden in een detailhandel
gevestigd binnen een straal van 30 km vanaf de Media Marktvestiging
waar de aankoop heeft plaatsgevonden.
b. Het product nieuw is, compleet in de originele verpakking en direct
uit voorraad leverbaar.
c. Het prijsverschil door Media Markt controleerbaar is door middel
van een prijslijst, advertentie of een schriftelijke bevestiging van de
aanbieder.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar voor publiek
toegankelijke winkel, dus bijvoorbeeld niet via Internet.
4.2 Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen,
faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende
leveringsvoorwaarden (bijvoorbeeld op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen en beschadigde
producten.
4.3 Het prijsverschil wordt eenmalig terugbetaald na inlevering door de
klant van de originele aankoopbon/-factuur van Media Markt,
uitsluitend indien is voldaan aan de voorwaarden hiervoor genoemd
onder 4.1 t.e.m 4.2.

BCC

BCC garandeert u elke dag de laagste prijs!

Het principe Every Day Low Pricing (EDLP) betekent dat BCC elke dag honderden prijzen bij geselecteerde vergelijkbare concurrenten checkt en haar verkoopprijs altijd naar de laagste prijs verlaagt. Zodat u de prijzen niet meer hoeft te checken.

BCC is onderdeel is van het internationale concern KESA en koopt haar artikelen met duizenden tegelijk in. En daar profiteert u van!

Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:

HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !

Voor betaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:

· Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele
gesloten fabrieksverpakking

· Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse
importeur afgegeven garantiebewijs

· Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk
zijn geprijsd
· De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden

· Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking. Klik hier voor een overzicht van deze aanbieders

· Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden
worden voldaan
· Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen

Als ik dit zo lees kun je dan beter bij BCC halen, mochten ze bij de MM goedkoper zijn

[ Voor 93% gewijzigd door greatgonzo op 05-12-2005 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
greatgonzo schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:26:

.... stripped....

Als ik dit zo lees kun je dan beter bij BCC halen, mochten ze bij de MM goedkoper zijn
Zo! Jij bent even bezig geweest! Thanks.
Waar ik vooral op doelde met voorwaardes zijn e.g. pixel-defect garantie etc

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

die grote bedrijven hebben vaak dezelfde voorwaarden als de fabrikant garandeerd, jaartje garatnie en bij reparaties worden ze doorgestuurd naar een servicecentrum, ze doen er vaak nix zelf aan.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 17:37
Let op dit speciale puntje in de BCC voorwaarden:
· Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking. Klik hier voor een overzicht van deze aanbieders
Denk dat jouw webshop niet in het overzicht staat...

Proberen kan geen kwaad natuurlijk. Prijsonderhandelen bij Mediamarkt zou ik niet teveel van verwachten. Mijn aanrader, als je op prijs wil bezuinigen: Steenweg (jawel, op de Steenweg zitten die).
Kost wel wat moeite om een verkoper te pakken te krijgen. Ik ging in september er heen voor een Denon receiver. Op internet had ik 'm voor 450 euro. Zonder de bedoeling te hebben om af te dingen noemde ik dat dus, en dat ik graag hun prijs wilde weten. Probleemloos werd er een bedrag van 420 euro genoemd.

Daarna naar de BCC, waar ik die 420 van Steenweg noemde. BCC heeft toen telefonisch bij Steenweg geinformeerd, maar Steenweg geeft telefonisch geen prijzen door. BCC bood toen aan halverwege de adviesprijs (500 euro) en Steenweg te gaan zitten, ofwel 460 euro. Dag BCC...

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 13:24
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:36:
[...]

Zo! Jij bent even bezig geweest! Thanks.
Waar ik vooral op doelde met voorwaardes zijn e.g. pixel-defect garantie etc
Bij de mediamarkt kan je altijd binnen 8 dagen het apparaat teruggeven en dan krijg je zonder vragen je geld terug. Dus bij dode pixels -> terugbrengen.
Mijn broer heeft bij de mediamarkt in utrecht op een Philips lcd scherm van 2000 euro 70 euro kunnen afdingen. Dus dit geeft je een idee van de mogelijkheden.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

M_v_A schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:57:
Let op dit speciale puntje in de BCC voorwaarden:

[...]

Denk dat jouw webshop niet in het overzicht staat...

Proberen kan geen kwaad natuurlijk. Prijsonderhandelen bij Mediamarkt zou ik niet teveel van verwachten. Mijn aanrader, als je op prijs wil bezuinigen: Steenweg (jawel, op de Steenweg zitten die).
Kost wel wat moeite om een verkoper te pakken te krijgen. Ik ging in september er heen voor een Denon receiver. Op internet had ik 'm voor 450 euro. Zonder de bedoeling te hebben om af te dingen noemde ik dat dus, en dat ik graag hun prijs wilde weten. Probleemloos werd er een bedrag van 420 euro genoemd.

Daarna naar de BCC, waar ik die 420 van Steenweg noemde. BCC heeft toen telefonisch bij Steenweg geinformeerd, maar Steenweg geeft telefonisch geen prijzen door. BCC bood toen aan halverwege de adviesprijs (500 euro) en Steenweg te gaan zitten, ofwel 460 euro. Dag BCC...
tis niet mijn aard, maar je moet ook een beetje durven "dreigen"... O ik krijg hem hier niet mee voor minder dan 420? Dan ga ik toch naar de concurent, dag! Als ie echt nix wil zakken zegt tie: dan doe je dat toch. Als die slim is, zakt tie.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
bij de mediamarkt kan je echt wel goed afdingen, destijds ook gedaan met mijn tv. Ding was 529,- heb hem voor 450,- kunnen meenemen!

Op tv's zit een vrij grote marge.

Niet geschoten is altijd mis! Succes :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Collega aanbieders BCC
Hierin staan alleen dure winkels waardoor BCC er al snel onder zit.
collega aanbieders

Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):

BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt Mikro Elektro
Modern Electronics
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
Je kan in utrecht altijd ook nog ff bij de RAF (ook wel bekend als staffhorst) langsgaan. Zit als je de mm uitloopt bij de uitgang met maar 1 kassa,dan moet je met de roltrap naar beneden en dan de dan de bus baan oversteken. Ik heb geen idee wat je daar met de prijs kan doen, maar de verkopers hebben in iedergeval de tijd voor je en verstand van zaken(meestal, je hebt altijd slecht :+ ) veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels gekocht.
Hij was te koop voor 1799, en heb hem meegekregen voor <leuk prijsje>.

Wellicht dat er nog iets af kan, maar de verkopers voeren de prijs in hun admin-PC welke dan vervolgens eventueel met errormelding komt van "negatieve marge". Dit is voor de verkoper de indicatie dat hij het dan niet voor die prijs mag verkopen.
Van het weekende alles maar even installeren!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:05 . Reden: prijs verwijderd op verzoek ]

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42

jjust

Het leven is een strijd

Alles leuk en aardig van de laagste prijsgarantie enzo, maar je moet wel kunnen aantonen dat het ergens goedkoper is (mondelinge afspraken vallen hier dus niet onder). Daarnaast moet je kunnen aantonen dat het product bij het voordeligere adres uit voorraad leverbaar is, dit is ook haast niet mogelijk. Ze roepen het allemaal zo makkelijk maar in de praktijk ligt het toch iets anders.

Verwijderd

Whehe, altijd leuk afding topics.

Wat ik zelf als verkoper wel even wil aangeven (ongeacht bij welke concurrent een product dan ook wordt gekocht) dat ik het niet netjes vind om een specifiek type te noemen i.c.m. de betaalde prijs die niet de verkoopprijs is. Het medium internet lijkt mij niet bedoeld om de marges van de winkels om zeep te helpen. Klanten hebben al veel beter inzicht gekregen in de prijzen (i.v.m. internet) en ik vind het niet netjes om na een goede deal te hebben gekregen (dat neem ik aan, want je hebt hem gekocht) om vervolgens de winkel te 'naaien' door aan te geven wat hun speelruimte is. Kortom wees blij met je aankoop en haal die prijzen hier weg.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

niet voor niets dat de MM niet vergelijkt met internetshops, maar als buurman BCC hem voor 10%minder verkoopt lijkt mij dat toch een goede reden om af te dingen

Verwijderd

Er staat in het Algemeen Dagblad een reportage over kopen bij winkels als de MM (het gaat niet specefiek over de MM, maar ze nemen de MM als voorbeeld volgens mij), ik heb het niet helemaal gelezen, maar er staan ook tips voor afdingen in en een handige opsomming van je rechten als klant.

Misschien slim om even door te kijken voordat je naar de MM zelf gaat.

Verwijderd

@greatgonzo: alle bedrijven met een laagste prijsgarantie gaan uit van de prijzen zoals het product in de winkel van de concurrent staat en niet van eventuele onderhandelingen. Ze gaan hooguit met de genoemde prijs mee, maar gaan daar niet standaard 10% onder zitten.

@jrd2004: het belangrijkste bij het afdingen (naast dat je erover moet nadenken wat een product voor jou waard is) is dat je weet op welke productcategorie een aanzienlijke winstmarge zit. Ik verkoop zelf foto en video apparatuur in een vergelijkbare winkel als de MM en mensen denken dat er op een digitale reflexcamera een berg marge zit, omdat het een dure camera is. Bij de verkoop ervan ben je echter gedwongen om met de accessoires bijverkoop nog wat geld te verdienen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:18:
@greatgonzo: alle bedrijven met een laagste prijsgarantie gaan uit van de prijzen zoals het product in de winkel van de concurrent staat en niet van eventuele onderhandelingen. Ze gaan hooguit met de genoemde prijs mee, maar gaan daar niet standaard 10% onder zitten.
Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:

HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

goed, het zal bij kleinere bedragen niet in de buurt van 10% komen, maar toch..

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 11-12-2005 21:00 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 09:38

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:37:
Whehe, altijd leuk afding topics.

Wat ik zelf als verkoper wel even wil aangeven (ongeacht bij welke concurrent een product dan ook wordt gekocht) dat ik het niet netjes vind om een specifiek type te noemen i.c.m. de betaalde prijs die niet de verkoopprijs is. Het medium internet lijkt mij niet bedoeld om de marges van de winkels om zeep te helpen. Klanten hebben al veel beter inzicht gekregen in de prijzen (i.v.m. internet) en ik vind het niet netjes om na een goede deal te hebben gekregen (dat neem ik aan, want je hebt hem gekocht) om vervolgens de winkel te 'naaien' door aan te geven wat hun speelruimte is. Kortom wees blij met je aankoop en haal die prijzen hier weg.
Sociaal dat hij de marges wil delen met de rest van de tweakers..Wat is er nou naaierig aan?
Die winkel verkoopt hem voor de prijs die ze willen en er wordt niks genaait..
De verkoper bepaalt nog altijd de prijs dus ik zie niks a-sociaals/naaierigs in dit topic voorbij komen..

Verwijderd

greatgonzo schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:57:

[afbeelding]

goed, het zal bij kleinere bedragen niet in de buurt van 10% komen, maar toch..
Brainless denkt blijkbaar niet na over hoe BCC dit controleert....

Fictief voorbeeld:
Brainless komt aan bij de BCC en claimt dat hij die dure plasma van 1100 euro bij de buren aangeboden heeft gekregen voor 500 euro. Brainless koopt bij BCC dezelfde plasma zonder enige weerstand voor 500-(0.1x600)=440 euro Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

@PnD: hoe zou jij er tegenover staan als jij diezelfde tv bij een MM wil gaan halen en je krijgt er geen cent vanaf? Daarnaast heeft de verkoper de TS gematst met een (naar mijn mening veel te hoge) korting en heeft de TS (mits hij een beetje eergevoel heeft) de sociale verplichting naar de verkoper toe om deze deal niet zomaar op internet te kwakken. Als handelaar vind ik dit een zeer kortzichtige eenzijdige relatie en ik zou de volgende keer een dergelijk persoon geen korting meer geven (helaas is internet zo ongelooflijk anoniem).

edit: het blijkt zelfs 25% te zijn.... proest

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 23:41 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 09:38

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:40:
[...]

Brainless denkt blijkbaar niet na over hoe BCC dit controleert....

Fictief voorbeeld:
Brainless komt aan bij de BCC en claimt dat hij die dure plasma van 1100 euro bij de buren aangeboden heeft gekregen voor 500 euro. Brainless koopt bij BCC dezelfde plasma zonder enige weerstand voor 500-(0.1x600)=440 euro [afbeelding]

@PnD: hoe zou jij er tegenover staan als jij diezelfde tv bij een MM wil gaan halen en je krijgt er geen cent vanaf? Daarnaast heeft de verkoper de TS gematst met een (naar mijn mening veel te hoge) korting en heeft de TS (mits hij een beetje eergevoel heeft) de sociale verplichting naar de verkoper toe om deze deal niet zomaar op internet te kwakken. Als handelaar vind ik dit een zeer kortzichtige eenzijdige relatie en ik zou de volgende keer een dergelijk persoon geen korting meer geven (helaas is internet zo ongelooflijk anoniem).

edit: het blijkt zelfs 25% te zijn.... proest
Die verkoper doet gewoon zijn werk en verkoopt die tv met een marge die toegestaan is op dat moment. Waarom zouden ze nu ineens met elkaar op de koffie moeten?

Het is leuk om te horen dat zoiets mogelijk is..en als het niet lukt om dit te bereiken dan koop je hem niet..

Beetje flauw om hem van "geen eergevoel" te beschuldigen enzo..Die verkoper geeft alleen korting, omdat ie het mag. Niet omdat ie hem zo aardig vindt ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:37:
Ergens klopt het wel wat je zegt, dus ik heb de nieuwe prijs+korting in een teaser veranderd.
Verder boeit het me weinig als hetzelfde product op korte tijd later goedkoper is. Op die manier kan je je altijd blijven opvreten.

Oja... van het weekende dus even gespeeld met die LE32M51.... in 1 woord: WAUW.
De DVD (via goede speler) was al een mooi gezicht (wat een extra detail in LOTR). Maar nu heb ik mijn HTPC even aangepast (draaiend op resolutie 1360x768) en aangesloten, om vervolgens wat HD-materiaal (oa uit de showcase van MS) af te spelen..... dit was echt subliem!!!

Iemand melde eens dat hij teveel knoppen moest indrukken (via menu->input selecteren) om op PC te schakelen. Dit is dus onzin, want onder het schuifkapje zit een 'PC' knop dus het is net zo direct te benaderen als de TV zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:16 ]

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 14:09
ik sprak vandaag iemand die in een elektronica zaak werkt en die had het over marges van meer dan 40% op LCD tv's!! Weliswaar geen rekening houdend met BTW, dus een tv inkoop van 600 euro (incl 714) die wordt verkocht voor 1000 euro zit dus netto marge op van 30%. Daar kan best wat vanaf ;)
Pagina: 1