[HTML] Meerde beginletters select element

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen,

Als ik in html een <select> element gebruik, en ik wil bijv. naar een bepaalde optie gaan door de beginletters in te typen, dan pakt deze alleen de eerste letter. Als ik bijvoorbeeld naar de optie met als naam 'brouwer' wil scrollen, dan wil ik de letters bro intypen, en dat ik dan aadig in de buurt kom. Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel.

Weet iemenad hoe je het in html zo ver krijgt dat dit mogelijk is ?

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In standaard HTML niet, je kan je resultaat bereiken met wat JS erbij. Zoek maar eens op autocomplete selects :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Klinkt misschien flauw, maar je kan ook Firefox gebruiken. Die ondersteunt dat automatisch.
Van Opera weet ik het niet, de kans is groot dat die het ook kan.

Als je het in IE aan de gang wil hebben moet je inderdaad met JavaScript aan de slag.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Cruz schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:45:
Klinkt misschien flauw, maar je kan ook Firefox gebruiken. Die ondersteunt dat automatisch.
Van Opera weet ik het niet, de kans is groot dat die het ook kan.
Je moet niets aannemen :P Maar opera kan dit niet. Ik zou ook niet weten wanneer dit handig zou zijn om de algemene websites. De websites waar dit een extra waarde heeft hebben dit meestal al ingebakken zoals ^^ al zei mbv javascript.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dark Wanderer
Ik kan wel script ervoor vinden, maar die hebben er een tekstvak bij nodig waar je dan de beginletters in kan vullen. Dat kan bij mij niet, want ik heb er gewoonweg de ruimte niet voor om een extra tekstvak te plaatsen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Dan pas je het script aan zodat deze werkt voor jou zoals hij zou moeten werken :?

Of je tikt zelf wat in.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dark Wanderer
Misschien ben ik slechter in javascript dan mijn grootmoeder? :P

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03

bvp

Dark Wanderer schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:51:
Ik kan wel script ervoor vinden, maar die hebben er een tekstvak bij nodig waar je dan de beginletters in kan vullen. Dat kan bij mij niet, want ik heb er gewoonweg de ruimte niet voor om een extra tekstvak te plaatsen.
Hoeft ook niet. Je past het script zo aan dat een interne variable van de javascript functie de letters onthoud.
Moet je wel iets "extra's" inbouwen dat de variable weer op " "/null gezet wordt bij bijv. een selectie.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Dark Wanderer schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:58:
Misschien ben ik slechter in javascript dan mijn grootmoeder? :P
Daar kunnen wij niets aan doen, een kant en klaar script zul je zelf moeten vinden en anders toch proberen een bestaand script aan te passen.
Pagina: 1