Toon posts:

[XP] Sluit niet af explorer.exe is het probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sinds het gebruik van mozilla 1,5 heb ik problemen met het afsluiten (mozilla reeds verwijderd), de comp sluit xp niet af omdat er een venster verschijnt met programma beeindigen explorer.exe, als ik op onmiddelijk afsluiten druk doet hij dit niet en blijft hangen, dan moet ik weer naar start om vervolgens wederom de afsluitprocedure te volgen, dan sluit de comp wel af. wie kan mij helpen?

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

wat zegt het XP error logboek?
Geeft hij dll / ap foutmeldingen?

Iets meer info is handig ;-)

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie herhaaldelijk de fout 10000 en 10010 voorkomen in het logboek

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:57 ]

• Security

Security

it's just me

je kent toch wel het windows logboek?

• Grolsch
  • Laatst online: 06:45
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:56:
ik zie herhaaldelijk de fout 10000 en 10010 voorkomen in het logboek
ivm grootschalig onderhoud aan onze glazen bol kunnen wij niet gokken welke meldingen je nu hebt.

Je hebt ze zeker al door www.eventid.net gehaalt, en door de MS KB :?

we need info ! ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Security

Security

it's just me

Grolsch schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:26:
[...]

ivm grootschalig onderhoud aan onze glazen bol kunnen wij niet gokken welke meldingen je nu hebt.

Je hebt ze zeker al door www.eventid.net gehaalt, en door de MS KB :?

we need info ! ;)
thnx grolsch ik bracht het wat voorzichtiger ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals hierboven al gezegd - kom eerst eens met heel wat meer info, en geef eens even aan wat je zoal al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit van eventid gehoord dus neem mij niet kwalijk als ik niet de knowhow heb die jullie wel hebben........

ik heb even gekeken in het logboek en het enige wat daarin als foutmelding komt is dus die code die ik reeds heb gegeven (10000/10010), sinds ik dus mozilla heb geinstalleerd en ik sluit de comp af dan krijg ik een venster dat explorer.exe nog niet is afgesloten (dit terwijl ik explorer toen niet gebruikte maar mozillaa) mozilla is reeds verwijderd maar ik heb het probleem nog steeds....

welke informatie willen jullie nog meer hebben? en ms kb wat is dat?

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:27:
ik heb nooit van eventid gehoord dus neem mij niet kwalijk als ik niet de knowhow heb die jullie wel hebben........

ik heb even gekeken in het logboek en het enige wat daarin als foutmelding komt is dus die code die ik reeds heb gegeven (10000/10010), sinds ik dus mozilla heb geinstalleerd en ik sluit de comp af dan krijg ik een venster dat explorer.exe nog niet is afgesloten (dit terwijl ik explorer toen niet gebruikte maar mozillaa) mozilla is reeds verwijderd maar ik heb het probleem nog steeds....

MS knowledge base, oftwel naar ms site gaan en daar de code invoeren in zoekscherm en kijken wat voor info je daar over krijgt.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024

Zet eens de volledige foutmelding die je krijgt in de event viewer. Met foutmelding en al dus.

En explorer != Internet Explorer
Explorer is de 'shell' van windows en wordt altijd gebruikt door windows

• Grolsch
  • Laatst online: 06:45

de melding 10000 en 10010 kan tig verschillende redenen hebben, daarom willen wij hier graag de volledige vermelding zien.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24
Wellicht dat je explorer.exe file beschadigd is geraakt tijdens de installatie van Mozilla. Probeer anders wellicht het volgende: start -> uitvoeren -> scf /scannow (ENTER). (let op de spatie tussen scf en /scannow..).

Wellicht dat het probleem hiermee op te lossen is.

[ Voor 14% gewijzigd door nextware op 08-12-2005 13:03 . Reden: GROTE typo eruit gehaald.... excuses aan TS.. ]

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:13:
Wellicht dat je explorer.exe file beschadigd is geraakt tijdens de installatie van Mozilla. Probeer anders wellicht het volgende: start -> uitvoeren -> scf /scannow (ENTER). (let op de spatie tussen sfc en /scannow..).

Wellicht dat het probleem hiermee op te lossen is.
ik heb dit met en zonder spatie geprobeerd maar windows kan het bestand niet vinden....

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:18:
[...]

de melding 10000 en 10010 kan tig verschillende redenen hebben, daarom willen wij hier graag de volledige vermelding zien.
er staat naast het tijdstip van de foutmelding een bron daar staat
DCOM onder categorie staat er geen, gebeurtenis 10010, meer info staat er niet in het logboek. hopelijk hebben jullie hier iets meer aan...... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 15:49 ]

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:34:
[...]

ik heb dit met en zonder spatie geprobeerd maar windows kan het bestand niet vinden....
scf /scannow.... Er staat de 2e keer scf, das niet goed. een kleine typo met 'grote' gevolgen!

[ Voor 3% gewijzigd door lucaspr op 07-12-2005 20:19 . Reden: maakte ik toch niet dezelfde... :) ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Verwijderd

Topicstarter
lucaspr schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:17:
[...]

scf /scannow.... Er staat de 2e keer scf, das niet goed. een kleine typo met 'grote' gevolgen!
tis mij gelukt.........echter nu vraagt het steeds om de cd, ik heb reeds eerst de cd ering gestopt het venster gesloten en toen de scannow maar dat mag niet baten.........iemand onder wizards nog tips? :*)
Pagina: 1