[2003] Om de 5 seconde logboekfout

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik heb de volgende vraag:

Bij een klant van ons draait een w2003 basic server (SP1). Op deze server draait ook een Terminal service zodat er diverse mensen remote op kunnen werken. Vanochtend kreeg ik de melding dat niemand meer op de server in kon loggen.

Nadat ik deze melding kreeg heb ik een ping naar het systeem uitgevoerd. Hier kwam geen reactie op terug. Omdat er nog geen monitor aan de server zit en ik niet op de lokatie aanwezig was heb ik de server door iemand laten herstarten. Na deze herstart werkt alles weer goed.

Omdat ik toch graag wil weten wat er fout is gegaan ben ik de logboeken ingedoken. Hier viel mij op dat tussen vanochtend tussen 8:02:28 en 8:40:43 ongeveer om de 5 seconden de volgende melding in het systeemlogboek staat:

Bron: DhcpServer
Type: Fout
Gebeurtenis-id: 1050
Beschrijving: De DHCP/BINL-service op de lokale computer heeft een netwerkfout gevonden. Fout: 0x 2747.

De server is rond 8:35:00 herstart, dus hij heeft voor en na die tijd de melding gegeven. Sinds 8:40:43 is hij echter niet meer voorgekomen. Bij Microsoft heb ik niets over deze melding kunnen vinden, en op google staan een paar mensen met het zelfde probleem, maar niemand met een oorzaak/oplossing.

Heeft hier iemand enig idee wat dit kan betekenen?

I do what I like and I like what I do

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deze al gelezen :) http://eventid.net/display.asp?eventid=1050
En dan specifieker http://eventid.net/displa...source=DhcpServer&phase=1.

Heb je wel op de engelse termen gezocht:?

Een aanvulling: is je DHCP server nog authorized, is de scoop nog goed, is de dhcp databse nog goed. De lease-adressen die in je scoop staan, kan je gewoon verwijderen.

offtopic:
NL server os :X

[ Voor 96% gewijzigd door aReaRe op 05-12-2005 10:09 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• appelkoek
Had hem nog niet gezien. Echter, hier roepen ze dat er dan meerdere dhcp-servers zouden moeten zijn. Die zijn er echter niet...

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

appelkoek schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:09:
[...]

Had hem nog niet gezien. Echter, hier roepen ze dat er dan meerdere dhcp-servers zouden moeten zijn. Die zijn er echter niet...
Geen router in je netwerk :? Die ff over de rooie ging en dus besloot om voor dhcp server te spelen ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• appelkoek
Riemer schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:10:
[...]

Geen router in je netwerk :? Die ff over de rooie ging en dus besloot om voor dhcp server te spelen ?
hmm, er staat een router waarin de DHCP aangezet kan worden, maar in dit geval uit staat. Misschien dat hij inderdaad even van slag is geweest. Ik hou het wel even in de gaten. In iedergeval bedankt voor de hulp en info.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

appelkoek schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:09:
[...]

Ook niet toevallig een medewerker bij dat bedrijf dat per ongeluk een dhcp server op zijn werkstation/laptop geactiveerd heeft. Dit heb ik al verschillende keren meegemaakt en kan een netwerk aardig verzieken en het duurd meestal enige tijd voordat je de betreffende machine gevonden hebt.

• appelkoek
mutsje schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:19:
[...]

Ook niet toevallig een medewerker bij dat bedrijf dat per ongeluk een dhcp server op zijn werkstation/laptop geactiveerd heeft. Dit heb ik al verschillende keren meegemaakt en kan een netwerk aardig verzieken en het duurd meestal enige tijd voordat je de betreffende machine gevonden hebt.
De accounts voor de gewone gebruikers hebben hier geen rechten voor. Echter wel een punt om even in de gaten te houden.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

appelkoek schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:27:
De accounts voor de gewone gebruikers hebben hier geen rechten voor. Echter wel een punt om even in de gaten te houden.
Iemand die toch wireless wil voor zijn laptop en zijn eigen router/ap in je netwerk plugt zodat meneer toch door wireless door kan werken :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is de server toevallig multihomed? :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Iemand misschin toevallig een RIS Server opgezet ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1