OpenXML discussie Microsoft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-10 23:52
In deze nieuwspost: Gartner: Open XML hindert mogelijk OpenDocument waar ik de eerste reactie heb, waarin ik simpelweg stel dat het Massachusetts gaat om open standaarden (en dus niet om open source) wordt er gereageerd door ene "i-chat" die claimt dat Microsoft's standaard geen open standaard is omdat ze zelf het formaat blijven ontwikkelen.

Daarop reageer ik door uit te leggen wat "open" eigenlijk wil zeggen (het is namelijk iets anders dan hij denkt), maar tot mijn verbazing sta ik daarmee op -1. Ik vind de +4 van hem ook wat overbodig, omdat het een troll is, maar -1 voor mijn serieuze reactie (met feitelijke informatie) is nogal overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een discussie de argumenten van een ander afdoen als Troll omdat je het er niet mee eens bent lijkt me niet de meest verstandige opening.

Als ik de moderatie-FAQ ernaast houd voor de definitie van een Troll, zie ik hem niet echt terug bij de reactie van betreffende user.
reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

Dat de user zijn argumenten in bold plaatst verdient ook niet mijn voorkeur, maar zijn reactie lijkt me zeker niet bedoeld om te provoceren. Door te reageren met een beschuldiging van trollen, kan je eigen reactie als troll geïnterpreteerd worden ;)
Dit overigens afgezien van de score-verhoudingen, die mijns inziens inderdaad scheef zijn. Daarvoor zal je echter een powermod moeten hebben :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-10 23:52
Nouja, het is mijn inziens een troll omdat hij provocerende onwaarheden op elkaar stapelt:
- Referentie naar bericht over dat MS de standaard zal beheren.
- Scenario over het eerst integreren van een nieuwe feature in eigen pakket.
- Scenario over dat Sun eerst een licentie van MS moet krijgen voor nieuwe features.
Alle drie de genoemde argumenten hebben niets te maken met of een standaard open is of niet.

Toegegeven, misschien had ik hem:
- Geen troll moeten noemen.
- Een link naar een discussie over open standaarden moeten vermelden.