Toon posts:

Nieuw systeem met beperkt budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een beperkt budget (f3500) tot mijn beschikking voor de aanschaf van een nieuw systeem en de keuze gemaakt voor AMD. Omdat ik graag een Iiyama 19" Diamondtron monitor wil aanschaffen, blijft er zo'n f 2200 over voor de compu.

Ik wil mijn compu binnen nu en een maand kopen, maar zodanig configureren dat ik in de toekomst gemakkelijk kan upgraden. Ik wil dan ook besparen op mijn CPU (Duron 700) en niet op Vid Card / HD / Geheugen....

Vraag is nu, moet ik wachten op de MSI K7T Turbo of zou ik de MSI K7T Pro 2a moeten kopen ? Wat is het voordeel van de MSI K7T Turbo voor upgraden ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik zou iig gaan voor een motherboard met kt133A chipset (dus de MSI K7T Turbo of ABIT KT7A)

de volgende generatie amd cpu's zullen alleen nog maar op 133mhz fsb lopen. en dan heb je niet zoveel meer aan je kt133 chipset bordje.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Voor deze startende tweaker is het 1 en ander nog vrij lastig. Zo'n 266 FSB, betekent dit dat ik gewoon alle hardware normaal kan aansluiten of kan ik alle hardware normaal aansluiten behalve mijn CPU die ik moet "underclocken" om tot de normale prestatie te komen ?

/Edit
Las net in de specs dat je 'm ook gewoon op 200 FSB kan laten lopen. -> Eerst lezen dan pas schrijven |:(
/End Edit

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Je duron moet je inderdaad met de multiplier underclocken. Dan krijg je bijvoorbeeld 5,5*133 in plaats van origineel 7*100

Wat ik niet precies weet (en wat ik dus bij deze gelijk vraag) is: moet je je L1 bridges ook verbinden (unlocken) als je wilt UNDERclocken?
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als je wilt underclocken moet je ook gewoon de l1 verbinden. als de l1 niet verbonden zijn kiest het moederboard de multieplier naar aanleiding van de cpu. de dipswitches hebben dan dus geen effect.

Ook als je niet wilt overklokken kan je beter een KT133A kopen omdat later 133mhz fsb wel noodzakelijk zal zijn. voorlopig kan je hem dan draaien op 100mhz.

wel is het zo dat je cpu niet warmer of kapot gaat als je ipv 100mhz fsb 133mhz gebruikt als je de multiplier aanpast om op de zelfde frequentie te komen.
dus 8*100 of 6*133 vereist geen extra cooler oid. wel heb je een performance winst van 10% oid.

ik denk alleen niet dat je 100mhz geheugen kan gebruiken als je een 133mhz fsb hebt. Andersom kan wel maar dit lijkt mij niet.

ik heb 3 reepjes pc100 geheugen en die draaien alle drie zonder problemen op 133mhz (cas 3)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 15:37 schreef cosmoOo het volgende:
ik denk alleen niet dat je 100mhz geheugen kan gebruiken als je een 133mhz fsb hebt. Andersom kan wel maar dit lijkt mij niet.
Wat bedoel je precies ? Dat ik 133 mhz moet kopen bij dit MoBo ? of dat het 133 mhz geheugen niet draait op 200 fsb ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

hij bedoelt dat als je moederbord 133 mhz FSB geeft.. het een beetje raar is (misschien niet kan) om dat terug te schroeven naar 100.
Je kunt hem dus beter even unlocken (de cpu) En op 133x5,5 laten draaien.
Je kunt ook een mobo met 100fsb kopen. Maar dat erg dom zijn aangezien je dan voor dezelfde prijs een achterhaald product koopt.

Geen inspiratie

Pagina: 1