Hey,
het is al jaren geleden dat ik me nog eens een nieuw systeem aangeschaft heb, dacht dat het stilletjes aan tijd werd voor een nieuwe. Mijn nieuwe pc moet vooral dienen voor grafische toepassingen, grafisch ontwerp maar ik wil zeker ook de nieuwste games kunnen spelen. ik had gedacht aan:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
Ik heb gekozen voor een X2 omdat deze in de toekomst toch meer een standaard gaat worden, ook het openen van verschillende grafische programma's (flash, fotoshop, ...) moet snel gaan, daarom dus de X2
Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI, SATA2 RAID, GLAN
Agegaan op de BBG nog steeds een uitstekend moederbordje voor voor de Athlon 64
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV
Heb gekozen voor de 7800GT en niet voor de GTX omdat de 7800GT in combinatie met de X2 ook goed zou moeten scoren. de GTX was net te duur voor mijn budget.
TwinMOS 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
voorlopig 1GB RAM in het systeem, later zal dit geupgrade worden naar 2 GB ( ook om de prijs wat te drukken )
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
wederom naar de BBG van november gekeken. 250 GB is meer dan voldoende voor dit syteem.
Creative Geluidskaart Audigy SE 7
De geluidskaart is het minst belangrijke in de configuratie, maar moet wel een degelijk geluid kunnen produceren bij Ableton. 7.1 is niet belangrijk maar zit toch op deze kaart, misschien is er een betere kaart in deze prijscategorie ?
Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart)
uiteraard
Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart)
afgegaan op de BBG, voeding en kast ineen, dit tegen een aangename prijs.
Belinea TFT Monitor 10 19 20 19", DVI, Speakers (zwart/zilver)
Heb hier gekozen voor een goeie allround tft. De kleuren moeten goed zijn, en er mag geen ghosting optreden bij het gamen.
diversen
Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse
Logitech Speakerset X-230 2.1
Logitech UltraX Media Keyboard OEM
een dvd-writer had ik nog liggen
het is al jaren geleden dat ik me nog eens een nieuw systeem aangeschaft heb, dacht dat het stilletjes aan tijd werd voor een nieuwe. Mijn nieuwe pc moet vooral dienen voor grafische toepassingen, grafisch ontwerp maar ik wil zeker ook de nieuwste games kunnen spelen. ik had gedacht aan:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
Ik heb gekozen voor een X2 omdat deze in de toekomst toch meer een standaard gaat worden, ook het openen van verschillende grafische programma's (flash, fotoshop, ...) moet snel gaan, daarom dus de X2
Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI, SATA2 RAID, GLAN
Agegaan op de BBG nog steeds een uitstekend moederbordje voor voor de Athlon 64
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV
Heb gekozen voor de 7800GT en niet voor de GTX omdat de 7800GT in combinatie met de X2 ook goed zou moeten scoren. de GTX was net te duur voor mijn budget.
TwinMOS 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
voorlopig 1GB RAM in het systeem, later zal dit geupgrade worden naar 2 GB ( ook om de prijs wat te drukken )
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
wederom naar de BBG van november gekeken. 250 GB is meer dan voldoende voor dit syteem.
Creative Geluidskaart Audigy SE 7
De geluidskaart is het minst belangrijke in de configuratie, maar moet wel een degelijk geluid kunnen produceren bij Ableton. 7.1 is niet belangrijk maar zit toch op deze kaart, misschien is er een betere kaart in deze prijscategorie ?
Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart)
uiteraard
Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart)
afgegaan op de BBG, voeding en kast ineen, dit tegen een aangename prijs.
Belinea TFT Monitor 10 19 20 19", DVI, Speakers (zwart/zilver)
Heb hier gekozen voor een goeie allround tft. De kleuren moeten goed zijn, en er mag geen ghosting optreden bij het gamen.
diversen
Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse
Logitech Speakerset X-230 2.1
Logitech UltraX Media Keyboard OEM
een dvd-writer had ik nog liggen