Toon posts:

goeie allround pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

het is al jaren geleden dat ik me nog eens een nieuw systeem aangeschaft heb, dacht dat het stilletjes aan tijd werd voor een nieuwe. Mijn nieuwe pc moet vooral dienen voor grafische toepassingen, grafisch ontwerp maar ik wil zeker ook de nieuwste games kunnen spelen. ik had gedacht aan:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box

Ik heb gekozen voor een X2 omdat deze in de toekomst toch meer een standaard gaat worden, ook het openen van verschillende grafische programma's (flash, fotoshop, ...) moet snel gaan, daarom dus de X2

Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI, SATA2 RAID, GLAN

Agegaan op de BBG nog steeds een uitstekend moederbordje voor voor de Athlon 64

Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV

Heb gekozen voor de 7800GT en niet voor de GTX omdat de 7800GT in combinatie met de X2 ook goed zou moeten scoren. de GTX was net te duur voor mijn budget.

TwinMOS 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0

voorlopig 1GB RAM in het systeem, later zal dit geupgrade worden naar 2 GB ( ook om de prijs wat te drukken )

Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380

wederom naar de BBG van november gekeken. 250 GB is meer dan voldoende voor dit syteem.

Creative Geluidskaart Audigy SE 7

De geluidskaart is het minst belangrijke in de configuratie, maar moet wel een degelijk geluid kunnen produceren bij Ableton. 7.1 is niet belangrijk maar zit toch op deze kaart, misschien is er een betere kaart in deze prijscategorie ?

Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart)

uiteraard

Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart)

afgegaan op de BBG, voeding en kast ineen, dit tegen een aangename prijs.

Belinea TFT Monitor 10 19 20 19", DVI, Speakers (zwart/zilver)

Heb hier gekozen voor een goeie allround tft. De kleuren moeten goed zijn, en er mag geen ghosting optreden bij het gamen.

diversen

Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse
Logitech Speakerset X-230 2.1
Logitech UltraX Media Keyboard OEM

een dvd-writer had ik nog liggen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Creative Geluidskaart Audigy SE 7 moet "Creative Geluidskaart Audigy SE 7.1" zijn lijkt me? Verder zijn er problemen bekend met het Asus bordje en Twinmos geheugen las ik hier op GoT (niet iedereen heeft er last van).

Verder een goed systeem toch? Wat wil je eigenlijk precies weten gezien de info in dit topic: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
wel, zo'n informatie die ik over het hoofd zie bvb -> Asus bordje en Twinmos geheugen

Weet je misschien een topic hierover staan ?

never mind, al gevonden // :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:29 ]

Verwijderd

Waarom een sli moederbord als je geen sli gebruikt?

En ik neem aan dat de hd de Hitachi Deskstar T7K250 is? Ik heb em zelf ook, snel en stille schijf.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:17:
wel, zo'n informatie die ik over het hoofd zie bvb -> Asus bordje en Twinmos geheugen

Weet je misschien een topic hierover staan ?

never mind, al gevonden // :)
Dat soort dingen kun je vinden door hier op GoT topics te lezen over de door jou uitgekozen hardware. Met de search kun je er heel wat vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Geen dvd-brander erin of wordt die gerecycled?

Waarom? Omdat het kan!!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:56:
Waarom een sli moederbord als je geen sli gebruikt?

En ik neem aan dat de hd de Hitachi Deskstar T7K250 is? Ik heb em zelf ook, snel en stille schijf.
Erhm.... omdat... je er later.... nog een kaartje bij kan prikken? Moet de huidige kaart wel SLI zijn, maar hopelijk is dat begrepen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lolhozer schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:04:
Geen dvd-brander erin of wordt die gerecycled?
Onderste zin van de TS: heeft hij dus nog liggen

Volgens mij voor de rest niks op aan te merken...
Wat is je budget? Volgens mij wel aardig hoog maar misschien kun je 't hier toch even noemen?

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 05-12-2005 12:10 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55
Even over die Logitech Speakerset X-230 2.1, opzich een mooi setje voor de prijs die je betaald maar het is echt geen hoge kwaliteit... heb hier de 5.1 versie ervan en die valt zwaar tegen kwa vermogen en geluidskwaliteit.

Mischien is een speakersetje uit de Z serie van logitech? Iets duurder maar dan heb je ook echt wat :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget was oorspronkelijk 1500 euro maar heb dit maar verhoogd tot 1800 euro om toch goed gedekt te zitten met mijn systeem voor de komende jaren.

Ik heb voor de A8N-SLI gekozen omdat deze zelfs 5 euro goedkoper is dan de A8N-E 91 euro tegenover 96 euro, en wil later misschien een kaartje bijprikken ja.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 13:21 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het geheugen dat je koopt 1x 1GB of 2x512 MB? Als het een dual channel setje is kun je beter iets anders pakken, dan loop je niet het risico dat het niet goed werkt met je mobo en het meeste CL 2.5 geheugen zit rond de 100-150 euro.

Verwijderd

Topicstarter
het is 1x1024 MB

Verwijderd

Ik kan maar over één ding iets nuttig zeggen, en dat is die antec sonata II

Gewoon doen, ten zeerste aan te bevelen!! Als er iets is in je setup waar je niet meer over mag twijfelen is het dat wel!!!

Ik heb zelden zo een perfecte case gezien (na het verwijderen van de duct dan ;) )

Ik heb die nu ook een weekje, en ik moet zeggen, beste beslissing van de pc die ik heb samengesteld. (en bij jullie in NL is die nog redelijk wat goedkoper ook: 106 of zo tegenover 120-126 bij ons)

Voor die prijs een degelijke antec 450watt voeding en een heel degelijke case. Wat wil je nog meer? En een sober maar elegant design (itt tot de meeste andere cases die gewoon te 'schreeuwerig' zijn, ik had zelfs geen alternatieven op het oog. Die wavewaster en tsunami vond ik echt niet mooi, zeker nadat je kon zien dat het hele front opendraait :? om dan een lelijke frontplate te laten zien)

En kabels kan je netjes houden door de gedraaide HD bays (ook geniaal, alhoewel ik besef dat dit niet antec only is,maar ik zou niet meer anders willen! :) )

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn ganse pc maar in nl besteld :p ben zelf ook van belgie maar zocht een shop waar ik zoveel mogelijk van mijn config kon bestellen.

Heb ook op de grafische kaart gelet en blijkt dat in de meeste belgische winkels deze 100 euro duurder was dan in nederland of duitsland.
Pagina: 1