Toon posts:

Laptop ACER wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn ACER Laptop, van de een op de andere dag wil deze niet meer booten. Zodra ik het systeem aan zet dan komt er eerst nog het beeldscherm van ACER op, waarin je naar de BIOS kunt gaan en dan krijg een scherm voor de helf gevuld met 9`s dus:
99 99 99 99 99 99 99 99 99
Wat ik dan ook probeer ik kom niet verder. Normaal gesproken kwam je dan ik het boot scherm voor XP of windows 2000. Ik heb al wel geprobeert om vanaf cd te booten en dit werkt wel. Ik heb alleen de volgende boot disk:
http://www.ultimatebootcd.com/

Kan ik hier wat mee? Weet iemand wat dit probleem kan zijn en hoe ik dit moet oplossen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dit is volgens mij geen hardwareprobleem, maar een software probleem. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een niet helemaal jofele LILO (Linux bootloader), het enigste wat ik op mijn scherm kreeg waren allemaal negens. Wat je even kunt doen is met een XP CD (heb je bij je laptop gehad als het goed is) booten, en in de recovery console fixboot en fixmbr uitvoeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan kloppen, er staat inderdaad een oude LILO boot file nog voor mijn andere boot ( ooit eens linux geinstalleerd)
Hoe kom ik in de recovery console van winXP terecht?
Volgens mij installeerde mijn laptop de eerste keer XP automatisch zonder cd? en heb ik volgends mij alleen maar van de recover cd van winXP bij mijn laptop gekregen alleen als ik die in mijn laptop doe dan heb ik het idee dat deze alles opnieuw wil installeren, wat niet de bedoeling is. Nog een tip om fixboot ui te voeren?

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Idd bij Acer krijg je alleen maar een pak zogenaamde recovery cd's waarop een ghost image staat.
Hier kun je dus niks mee.

Je moet echt even een Windows XP cd hebben.
Desnoods een van de buren....maakt niet uit.

Als je hier dan mee op start dan kom je na de drivers geladen te hebben bij een scherm met de keuzes om door te gaan met installeren, de recovery console starten of setup stoppen.

Kies dan voor de tweede...(ik meende met de "r" toets)
Selecteer nu je Windows installatie (vaak keuze 1)
Dan toets je je admin wachtwoord in.
(Nu zit je in de console)
Toets dan nu "fixboot" en daarna "fixmbr" (met uiterraard een druk op enter na iedere invoer :Y) )
Nu start je de computer opnieuw op ;)

Veel succes

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Dit ga ik proberen!

;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is:

Heb inmiddels wel een cd van xp gevonden alleen als ik bovenstaande opvolg dan wordt er naar mijn admin wachtwoord gevraagt wat ik nooit heb aangemaakt. Ik had geen account in XP. Maar als ik nu nix invul en gewoon op enter druk dan kom ik niet in het repair console!

Iemand nog andere tips om een nieuwe bootsector te krijgen zonder xp cd?
Pagina: 1