[2000srv] SIS volume herstellen vanaf Ghost 9 (.v2i)

Pagina: 1
Acties:

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 00:30
Mensen die niet geinsteresseerd zijn in het hele verhaal, kunnen gelijk doorscrollen naar het vetgedrukte woordje "probleem"

Ik had de volgende situatie:
- Win2000 Advanced Server
- 80gb hdd (2 partities: C:4gb boot, D:76gb data)
- Remote installation op D: (totaal 4gb)
- Single Instance Storage die de dubbele files apart opslaat (gaat automatisch, kon niet kiezen ofzo)

Nu ben ik overgegaan naar een andere situatie:
- 120gb hdd (3 partities: C:5gb boot, d:10gb RIS, e:100gb rest)

Nu dacht ik slim te zijn door wat tooltjes te gebruiken, zodat ik de boel niet opnieuw hoefde te instaleren.
- Norton Ghost 9.0 -> om alle data van disk1 naar disk2 te kopieren (disk2 was nog niet per direct beschikbaar, dus via image leek me wel handig)
- Norton PartitionMagic 8.05 -> moest de partitions resizen, aangezien ghost (v 9.0 in windows) daar niet de goede opties voor had.

Dit ging allemaal goed, echter kwam het eerste probleem al snel aan het licht:
- Na het booten van mijn server had ik geen C: schijf meer (alleen E: en verder). Dit was echter snel op te lossen door wat registry fixes.

Het volgende probleem doet zich voor:
- Alle bestanden die onderdeel waren van SIS (en dus in de map "SIS Common Store" staan) zijn kapot. Ze zijn of gevuld met spaties of ze zijn gevuld met gekke tekens.

Nu heb ik via een aantal manieren geprobeert te restoren:

- Bij het restoren van de ghost image (via Ghost 9.0)
code:
1
2
3
4
Description: Unable to complete the restore of image: F:\GHOST\I_Drive.v2i. Cannot read data from the image file.
Error E0BB0090: Cannot resize partition. Error E0BB005E: The modification to the partition starting on sector 29,378,160 will cause the partition to not be cylinder aligned.
Details: 0xE0BB0090
Source: Norton Ghost 9.0

- Ik heb niet aangevinkt dat ie iets moet resizen... (kan ik ook niet aanvinken want is grijs)

- Via ghost explorer kan ik de gehele image lezen en extracten. (zonder errors)

- als ik de image mount (met ghost explorer) kan ik niet alles files lezen, sommige geven een error als je ze wilt openen.

Kortom, ik ben ten einde raad.
Ik heb een ghost image die imho niet corrupt is, alleen kan hem nergens mee restoren...
Zijn er nog andere programmas waarmee je .v2i kan openen/restoren? Ik denk namelijk dat symantec dit bestandsformaat van powerquest heeft overgenomen en daarna is gestopt met de ondersteuning (latere versies van ghost ondersteunen alleen .gho)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

rontemp

MUHAHA

de symantec ghost recovery cd

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP