Poorten Openen van de Alcatel 546 ADSL2+ modem/router

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb echt wat hulp nodig bij het openen van de poorten van mijn Alcatel 546 modem..
Ik heb veel gezocht op dit forum en op google.. Maar ik kom er echt niet uit :?

Ik wil graag een ftp kunnen runnen, dcc met mIRC en torrent proggies enzo.
Ik heb begrepen dat het via NAPT moet in me router.
Ik ga dan naar NAPT Entries en doe new. vervolgens typ ik bij
inside IP: 10.0.0.138
Outside IP: 0.0.0.0
inside port: 4662
outside port: 4662
dan klik op apply en dan staat die in de lijst..

Ik heb geen idee of ik het goed doe en welke ip ranges ik nodig heb.. Ik vindt alles wat ik op dit forum en op google vindt echt heel verwarrend..

Weet iemand me misschien simpel uit te leggen hoe ik dit kan doen? Ik kan de dingen die ik vindt echt niet bevatten sorry..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
inside ip = ip van je pc, dus niet van je modem
outside ip = ip van je internet verbinding (www.watismijnip.nl) *optioneel

Dan zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
inside IP moet het IP adres zijn van de computer waar je ftp op draait (dus dhcp uitzetten in je modem) en niet het IP adres van je modem

dus stel je server heeft het volgende IP adres: 10.0.0.150 en je ftp draait op poort 21

inside IP: 10.0.0.150
outside IP: 0.0.0.0
inside port: 21
outside port: 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
damnengineer schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:39:
inside IP moet het IP adres zijn van de computer waar je ftp op draait (dus dhcp uitzetten in je modem) en niet het IP adres van je modem

dus stel je server heeft het volgende IP adres: 10.0.0.150 en je ftp draait op poort 21

inside IP: 10.0.0.150
outside IP: 0.0.0.0
inside port: 21
outside port: 21
uhm ik ga dat proberen als ik thuis ben :)

Maar waar is dat outside IP voor nodig? RAJH zegt dat ik daar me ip in moet vullen van me verbinding (dus 80.60.xx.xx)

en volgens mij is me server ip idd 10.0.0.150. Ik zie namelijk in dos als ik ipconfig/all doe twee IP's staan. 1 is 10.0.0.138 dhcp en de andere is 10.0.0.150

En ik moet dus dat dhcp ergens uitzetten? anders kan ik geen poorten open gooien?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Niet online
Ik heb een ftp op mijn serverbak draaien en het werkt zoals ik het zojuist beschreef, ik heb nergens het IP van mijn verbinding ingevuld.
DHCP assigned zelf IP addressen, dus als jij meerdere computers er aan hebt hangen dan krijgen die een IP adres aangewezen door je speedtouch hetgeen zou kunnen betekenen dat je IP adres een keer verandert en dan wordt je port naar de verkeerde machine geforward.

Als je naar je speedtouch menu gaat, dan heb je een tabje advanced>dhcp en daar vink je "No DHCP" aan. Je moet waarschijnlijk wel je netwerkkaart opnieuw instellen (ik vermoed namelijk dat je dit modem net als ik via planet of zo hebt gekocht met zo'n bagger installatie cd die heel prettig al je instellingen verandert), want die staat waarschijnlijk op "Obtain an IP address automatically"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
damnengineer schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:27:
Ik heb een ftp op mijn serverbak draaien en het werkt zoals ik het zojuist beschreef, ik heb nergens het IP van mijn verbinding ingevuld.
DHCP assigned zelf IP addressen, dus als jij meerdere computers er aan hebt hangen dan krijgen die een IP adres aangewezen door je speedtouch hetgeen zou kunnen betekenen dat je IP adres een keer verandert en dan wordt je port naar de verkeerde machine geforward.

Als je naar je speedtouch menu gaat, dan heb je een tabje advanced>dhcp en daar vink je "No DHCP" aan. Je moet waarschijnlijk wel je netwerkkaart opnieuw instellen (ik vermoed namelijk dat je dit modem net als ik via planet of zo hebt gekocht met zo'n bagger installatie cd die heel prettig al je instellingen verandert), want die staat waarschijnlijk op "Obtain an IP address automatically"
mja ik heb het idd via de KPN cd-rom gedaan.. (mijn andere pc doet het trouwens wel goed :?) dus ik moet hem van obtain automatically afhalen? en dan vervolgens 10.0.0.150 invullen? en die dhcp naar "NO DHCP" zetten?
Moet ik verder geen wijzigingen maken bij die lan verbinding?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Die optie outside ip is er voor om per provider ip een portmap te maken de speedtouch 5xx series ondersteund namelijk meerdere wan ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DHCP gewoon aan laten staan, het enigste probleem wat op kan treden is dat de lease verloopt en dat je de portmap opnieuw aan moet maken op je nieuwe interne ip-adres 10.0.0.151 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Niet online
RAJH schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:11:
DHCP gewoon aan laten staan, het enigste probleem wat op kan treden is dat de lease verloopt en dat je de portmap opnieuw aan moet maken op je nieuwe interne ip-adres 10.0.0.151 of iets dergelijks.
dat kan redelijk vervelend zijn als je veel poorten gemapped hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
damnengineer schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:23:
[...]

dat kan redelijk vervelend zijn als je veel poorten gemapped hebt.
Ik kan straks wel ff wat screenies maken.. Maar ik ga zo ook ff die dingen proberen en kijken of ik geen kabelbreuk heb.
Iedergeval bedankt voor de reacties.. Ik laat straks meer weten

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gelukkig eindelijk heb ik het gevonden :D bedankt voor de replys

[ Voor 101% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2005 14:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
KappeNou schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:56:
Gelukkig eindelijk heb ik het gevonden :D bedankt voor de replys
geen dank :P

Voor de nieuwsgierigen onders ons: het lag er aan dat hij in serv-U niet het domein online had staan (en kon zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 05-12-2005 14:45 ]

Hallo met Tim

Pagina: 1