Toon posts:

Rare tekens in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort wordt bijv. de ë vervangen door een raar teken zoals hier: Kroatiл en ook bijv. het Euro teken wordt in ene Ђ. Heb alles al geprobeerd met taal instellingen e.d. en codering van de webpage, geen succes. Tips?

• DutchKid
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-08 15:30
Alleen op webpagina's of ook in tekstdocumenten?

Longshot: Misschien een corrupt of verkeerd font?

Verwijderd

Topicstarter
DutchKid schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:12:
Alleen op webpagina's of ook in tekstdocumenten?

Longshot: Misschien een corrupt of verkeerd font?
Alleen op webpagina's.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 17:49

Dido

heforshe

onder REgional and LAnguage options, tabbad advanced, kun je een taal opgeven waarin non-unicode characters moeten worden weergegeven. Staat daar toevallig iets geks?

(Ik heb hem zelf laatst op Grieks gezet, en op sommige websites heb ik nu inderdaad Griekse characters in plaats van de bedoelde diakrieten.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
kan er niets eigenaaridgs aan ontdekken. Niet alleen in de websites nou, ook in de e-mails, maar MS Word geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kan in dat draadje niets vinden maar tx anyway. Zoek dus nog steeds naar de oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:01:
[...]
kan in dat draadje niets vinden maar tx anyway. Zoek dus nog steeds naar de oplossing.
Idem als post van Dutchkid, controleer je fonts eens, bijv arial (alle) verwijder die en installeer ze opnieuw, knip de tekst met die rare tekens eens en plak ze in Word, staan die rare tekens er dan ook, een ook als je dan de tekst selecteerd en er daarna een ander font aan hangt?

Verwijderd

Topicstarter
als ik hier ï ë etc. tik, niets aan de hand, ook niet in Word oid. Kijk ik op www.nu.nl dan word de ë in een bericht een teken zoals hier: Kroatiл. Het gekke is dan als ik op de zoekoptie van nu.nl Kroatië intik, dat goed gaat, de headers van de gevonden berichten ook ok, maar in het tekstbericht zelf komt die idiote л weer terug. En om het nog suffer te maken, heb bijv. een bericht van speurders.nl gekregen, selcteer ik daar tekst, rechtermuis klik om te kopiëren, en wat staat daar : kopiлren !!! Dat met de arial ga ik nog wel ff proberen overigens, nu ff geen tijd om al te veel te pielen, maar ben wel een beetje de kluts kwijt..
Pagina: 1