Toon posts:

Azureus automatisch laten afsluiten om een bepaald uur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het proberen Azureus automatisch om een bepaald uur af te laten sluiten met de taakplanner, maar blijkbaar werkt dat niet.

Het volgende heb ik al geprobeerd

- automatisch laten opstarten en dan 10 uur later beeindingen (met taakplanner)
- een batch file gemaakt die het proces moet beeindigen. (ook hier draait hij gewoon verder)

Alle ander programmas sluiten wel perfect af op deze manier.
Maar bij azureus niet, waarschijnlijk omdat dit javascript is? maar hoe kan ik deze dan wel afsluiten om een bepaald uur?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wat is je doel?
Wil je Azureus gewoon een aantal uren per dag niet laten uploaden?
Daar heb je de plug-in 'Speed scheduler' voor.

Als je een programma wil laten afsluiten kun je hier iets als kill.exe voor gebruiken:
http://www.mattkruse.com/utilities/ (deze variant niet getest, anders zelf bij Google naar een goede kill.exe zoeken --> virusscanner aanbevolen!).
Dan gewoon op een bepaald tijdstip kill javaw.exe aanroepen.

Je moet dan trouwens Azureus.exe en javaw.exe killen, twee executables dus.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:27:
[...]

- een batch file gemaakt die het proces moet beeindigen. (ook hier draait hij gewoon verder)

Alle ander programmas sluiten wel perfect af op deze manier.
Maar bij azureus niet, waarschijnlijk omdat dit javascript is? maar hoe kan ik deze dan wel afsluiten om een bepaald uur?
Ik gebruik zelf Azureus niet, maar als het een java programma is, dan zou het killen van javaw.exe of java.exe voldoende moeten zijn. Dit kan je dan doen met taskkill /IM java.exe (of taskkill /IM javaw.exe) als je onder Windows XP werkt (weet uit m'n hoofd niet of 2000 het ook al kon, en anders kan je taskkill gewoon als programma uit één van de verschillende Resource Kits halen) :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ik ga dat hier allemaal nog ééns proberen...

Ik heb ook gehoord dat het wel ééns zou kunnen lukken met windows scripting host (Cscript.exe)
Maar dat moet ik ook nog even uitzoeken.