Toon posts:

Multimedia consoles de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals we allemaal weten willen sony en ms hun consoles steeds meer neerzetten als een mediaconsole dan als een echte game console. Maar zitten mensen hier nu wel echt op te wachten? Willen we nu echt dan een console een media apparaat word?

Kwa prijs is het iig al niet aantrekkelijk. Een dvd/blueray speler is goedkoper dan een xbox360/ps3 (tenminste, dat mag je verwachten) en daar kan je eigelijk precies hetzelfde mee. Films en muziek afspelen. En zelfs dat gaat op een standalone speler vast gemakkelijker omdat de kans dat je speler daar gebrande dvd's leest, of divx fims afspeelt een stuk groter is. Dat is dan ook een groot nadeel van de ''media'' consoles. Je bent ''enorm'' beperkt in wat je er standaart mee af kan spelen. Eigelijk is dat heel erg beperkt en niet echt een toegevoegde waarde.

Wat dat betreft zie ik een veel grotere markt voor htpc's. Die zijn compleet aan te passen aan wat de gebruiker wil en spelen eigelijk elk soort bestand af wat er maar bestaat. Kwestie van even een codec installeren.

Persoonlijk zie ik veel meer heil in wat nintendo doet. Een console met de nadruk op gamen die dan ook nog films kan afspelen op dvd als extratje omdat dat toevallig het formaat van de games is. Al die extra functies van de 360 en ps3, die alleen maar meer geld kosten, vind ik eigelijk overbodig omdat ze veel te beperkt zijn. Met een dvd speler van 50 euro kan je kwa media bv al meer tenzij je je console helemaal gaat aanpassen maar dat voor de gemiddelde gebruiker niet opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
Tsja, je kunt ook naar de Xbox kijken (XBMC) een geweldige mod die niet zo moeilijk toe te passen is. Je kunt alle formaten afspelen en er ook nog mee gamen. Ook kun je het helemaal aanpassen naar je eigen voorkeuren (skins en extra programma's) . 't is dat microsoft de xbox360 beveiligd heeft, maar als de modchips komen en xbmc op de 360 draait, zal ik er zeker een aanschaffen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen gaat de normale gebruiker daar niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Het is en blijft een console, en niet een mediacenter, dus ik vraag me een beetje af wat het nut is van de discussie. Een console is om op te gamen, en als je er daarnaast nog andere dingen mee kan doen, dan is dat mooi meegenomen, zeker als je geen DVD speler hebt naast je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De discussie is dus of het wel nut heeft om die media opties in te bouwen. Ze kosten alleen maar meer geld terwijl veel mensen het eigelijk niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 10:42
doordat MS de xbox360 media functies heeft gegeven heb ik, en vele anderen die ik ken hem juist gekocht
ik hoefde vroeger niks van consoles te weten, pc is altijd beter
maar door de vele functies heeft het mijn aandacht gekregen en nu ben ik een trotse bezitter van een xbox 360

ik vind het een goede ontwikkeling
maar ik ben wel bang dat het in de toekomst mis kan gaan
Pagina: 1